Με λένε Τάκη - είμαι γκουρού, όταν γράφω σπάω μεγάλη πλάκα, δίχως να λέω τίποτα για πλάκα.

Οι απόψεις, εκτιμήσεις, αξιολογήσεις ή προβλέψεις, οι οποίες εκφράζονται σ αυτό το blog αποτελούν παλαβομάρες του χρήστη που γράφει με το nick Τάκης Μορφονιός και δεν αποτελούν προτροπή για αγορά ή πώληση χρηματιστηριακών προϊόντων. Στο blog γίνονται συζητήσεις - εκτιμήσεις μεταξύ αγνώστων, οπότε οι αναγνώστες να μην λαμβάνετε τίποτα ως δεδομένο και αληθές.
Συνεπώς, ο,τιδήποτε γράφεται στο www.mitarola.blogspot.gr, δεν αποτελεί συμβουλή ή πρόταση για αγορά ή πώληση αξιών ή προτροπή για πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης.

Σάββατο 28 Νοεμβρίου 2020

QuantumScape

Δημιουργία - Ίδρυση Kensington Capital
Η Kensington Capital (KCAC ... εδώ ...) ιδρύθηκε στις 17 Απριλίου 2020. Η KCAC είναι μια εταιρεία εξαγοράς ειδικού σκοπού ή SPAC, όπως αποκαλούνται αυτές οι εταιρείες. Είναι ένας τύπος εταιρείας που δημιουργήθηκε ειδικά για να αποκτήσει (ή να συγχωνευθεί) με μία ή περισσότερες άλλες εταιρείες. Οι εταιρείες SPAC είναι "εταιρείες κέλυφος" και γενικά δεν έχουν έσοδα, ούτε κάποια δραστηριότητα.

Αρχικά είχε 5.750.000 μετοχές κατηγορίας Β.
Οι μετοχές Κατηγορίας Β θα μετατραπούν αυτόματα σε κοινές μετοχές Κατηγορίας Α την πρώτη ημέρα μετά την ολοκλήρωση της συγχώνευσης του Spac με την εταιρεία που θα επιλεγεί.

Στις 26 Ioυνίου 2020, η εταιρεία εισάγεται στο N.Y.S.E εκδίδοντας 23.000.000 μετοχές, στην τιμή των 10.00 δολαρίων ανά μετοχή. 
Συγκεντρώθηκαν 230.000.000 δολάρια.

Κάθε 2 μετοχές δικαιούνται από ένα εξαγοράσιμο ένταλμα. Κάθε Ένταλμα παρέχει στον κάτοχο τη δυνατότητα να αγοράσει μία μετοχή στην τιμή των 11,50 δολαρίων ανά μετοχή.

Η KCAC χρηματοδοτείται και διευθύνεται από την ομάδα του Kensington Capital, μια επενδυτική τράπεζα που επικεντρώνεται στην αυτοκινητοβιομηχανία. Η Kensington Capital ιδρύθηκε από τον Justin Mirro το 1999, ο οποίος πέρασε δεκαετίες ως μηχανικός της General Motors και της Toyota, προτού ηγηθεί της επενδυτικής τραπεζικής αυτοκινήτων στην RBC, Moelis & Co. και Jefferies & Co.

Στην ομάδα της Kensington Capital συμπεριλαμβάνονται ο Tom LaSorda (πρώην διευθύνων σύμβουλος της Chrysler, ο Anders Pettersson (πρώην διευθύνων σύμβουλος της Thule Group), ο Don Runkle (πρώην διευθυντής της Advanced Vehicle Engineering στη GM και πρώην CEO Chevrolet και ο Matt Simoncini (πρώην διευθύνων σύμβουλος της Lear Corporation.

Η διοίκηση και το διοικητικό συμβούλιο της Kensington Capital έχουν μεγάλη εμπειρία στο χώρο του αυτοκινήτου. Η ομάδα έχει τεράστια ιστορία και αποδεδειγμένο ιστορικό δημιουργίας σημαντικής αξίας μετόχων στις επιχειρήσεις αυτοκινήτων.

Η συμφωνία συγχώνευσης με την QuantumScape
Τη Δευτέρα 3 Αυγούστου 2020 η Kensington Capital (KCAC) ανακοίνωσε ότι θα συγχωνευθεί με την QuantumScape και με αυτόν τον τρόπο θα εισαχθεί η QuantumScape στο NYSE.


Η συναλλαγή υποστηρίζεται από 500 εκατομμύρια δολάρια PIPE (στα 10,00 $ ανά μετοχή), στο οποίο συμμετέχουν διάφοροι θεσμικοί επενδυτές, συμπεριλαμβανομένων των Fidelity Management & Research Company LLC και Janus Henderson Investors.

H συνδυασμένη εταιρεία θα παραμείνει εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης με το σύμβολο "QS" ... εδώ ...
Ο αριθμός των συνολικών μετοχών θα είναι 447,6 εκατομμύρια μετοχές και η εταιρεία στα 10 δολάρια αποτιμάται σε 4,476 δισεκατομμύρια δολάρια.

Η QuantumScape θα έχει μετρητά 1,15 δισεκατομμύρια δολάρια, κανένα χρέος και δεσμεύσεις χρηματοδότησης, συμπεριλαμβανομένης χρηματοδότησης με επικεφαλής τον Όμιλο Volkswagen και την Αρχή Επενδύσεων του Κατάρ, το κρατικό ταμείο πλούτου του Περσικού Κόλπου.

Οι υπάρχοντες μέτοχοι έχουν δεσμευτεί ότι δεν θα μπορέσουν να πουλήσουν για 6 μήνες.

QuantumScape ... εδώ ...  η παρουσίαση ... εδώ ..
Η QuantumScape Corporation ιδρύθηκε το 2010 και είναι ένας προμηθευτής μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων που θα αναπτύξει τη μόνη μπαταρία λιθίου-στερεάς κατάστασης, μία μπαταρία επόμενης γενιάς για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου έχουν φτάσει το φυσικό τους όριο.
Το QuantumScape διαθέτει μια ιδιόκτητη μπαταρία που έχει μεγαλύτερη εμβέλεια, ταχύτερη φόρτιση και ασφαλέστερη που έχει επικυρωθεί από τον συνεργάτη της Volkswagen.


Σε σύγκριση με τις μπαταρίες ιόντων λιθίου, οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης φορτίζονται γρηγορότερα και έχουν μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα, πράγμα που σημαίνει ότι τα οχήματα μπορούν να πάνε μακρύτερα με την ίδια μπαταρία μεγέθους, αλλά οι μπαταρίες είναι εξαιρετικά δαπανηρές στην παραγωγή.

Μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Οι μπαταρίες καλύπτονται από 8 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση, για το 70% της χωρητικότητάς τους.
Αυτό σημαίνει ότι οι μπαταρίες μετά από αυτό το διάστημα δεν θα είναι άχρηστες, αλλά ότι θα διατηρήσουν τουλάχιστον το 70% της χωρητικότητάς τους, για τουλάχιστον 8 έτη.
Όταν λήξει η εγγύηση των μπαταριών δεν σημαίνει ότι αυτόματα θα είναι άχρηστες. Ανάλογα με τη χρήση που έχουμε κάνει και τις καιρικές συνθήκες (οι μπαταρίες ταλαιπωρούνται περισσότερο στο υπερβολικό κρύο της Βόρειας Ευρώπης απ’ ό,τι στη ζέστη της Ελλάδας), οι μπαταρίες μπορεί να αντέξουν περισσότερο ή λιγότερο.


Αν η απόδοσή τους έχει πέσει τόσο πολύ ώστε επιβάλλεται η αλλαγή τους, τότε το κόστος είναι αρκετές χιλιάδες ευρώ (εκτιμάται σε περίπου 7.000 - 8.000 ευρώ σε ένα μεσαίο ηλεκτρικό αυτοκίνητο). Ορισμένες εταιρείες πάντως έχουν ανακοινώσει ότι θα αλλάζουν μόνο τα προβληματικά στοιχεία της μπαταρίας, μειώνοντας σημαντικό το κόστος.
Η εξέλιξη της τεχνολογίας τους, ρίχνει πάντως με γρήγορους ρυθμούς τις τιμές των μπαταριών.
Το 2010 η μέση τιμή ήταν περίπου 1.000 ευρώ ανά kWh. Το 2018 έπεσε κάτω από τα 160 ευρώ και το 2023 αναμένεται να υποχωρήσει κάτω από τα 100 ευρώ ανά kWh


Αυτό σημαίνει ότι η μπαταρία ενός compact ηλεκτρικού, χωρητικότητας 50 kWh (όπως στην περίπτωση του Opel Corsa-e και του Renault ZOE) θα κοστίζει το 2023 περίπου 5.000 ευρώ.
Αν όμως κάποιος αγοράσει σήμερα ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο και αλλάξει μπαταρία μετά από 8 χρόνια, το 2028, μπορεί τότε να στοιχίσει κάτω από 2.500 ευρώ. Ένα ποσό που σίγουρα δεν είναι αμελητέο, όμως μέσα στην 8ετία έχει γίνει σίγουρα απόσβεσή του από το μειωμένο κόστος χρήσης (π.χ. κόστος ηλεκτρικού ρεύματος σε σχέση με βενζίνη, μηδενικά τέλη κυκλοφορίας κ.α., μειωμένο κόστος σέρβις κ.α.)

Σήμερα οι μπαταρίες που χρησιμοποιούνται για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι οι μπαταρίες ιόντων λιθίου, σαν αυτές που χρησιμοποιεί και η Romeo Power (RΜΟ).


Ωστόσο πολλές εταιρείες τεχνολογίας αλλά και κατασκευαστές που εμπλέκονται στην ηλεκτροκίνηση τονίζουν πως είμαστε πολύ κοντά σε μια αλλαγή που θα αλλάξει τις ισορροπίες. Πρόκειται για τις νέες μπαταρίες ξηρού τύπου (solidstate) οι οποίες θα προσφέρουν πολλαπλάσια απόδοση και αυτονομία έχοντας παράλληλα πολύ μικρότερες διαστάσεις και χαμηλότερο βάρος.
Η αρχή λειτουργίας είναι αντίστοιχη με αυτή των μπαταριών ιόντων λιθίου, κάτι που σημαίνει πως διαθέτουν ηλεκτρόδια μεταξύ των οποίων θα παρεμβάλλεται ο ηλεκτρολύτης που χρησιμοποιείται ως δίοδος των φορτισμένων ιόντων. Ωστόσο, βασικό στοιχείο των μπαταριών ξηρού τύπου, όπως φανερώνει εν μέρει και η ονομασία τους, είναι η χρήση ενός στερεού ηλεκτρολύτη. 


Οι μπαταρίες στερεού τύπου αναμένεται να έχουν έως και δέκα φορές υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα από αυτές ιόντων λιθίου. Αυτό σημαίνει ότι στο ίδιο μέγεθος με σήμερα θα προσφέρουν πολύ μεγαλύτερη ισχύ ή αντίστοιχα θα επιτυγχάνουν τη σημερινή απόδοση καταλαμβάνοντας πολύ μικρότερο χώρο και έχοντας χαμηλότερο βάρος. Μάλιστα το όφελος σε βάρος θα είναι συνολικά ακόμα μεγαλύτερο, καθώς λόγω των μειωμένων θερμικών φορτίων δεν θα χρειάζονται πολύπλοκα κυκλώματα ψύξης. Επιπλέον, ο στερεός ηλεκτρολύτης είναι απαλλαγμένος από τις εξωθερμικές χημικές αντιδράσεις που συμβαίνουν στο υγρό των μπαταριών ιόντων λιθίου ενώ παύει να υφίσταται και το ενδεχόμενο διαρροών, με συνέπεια τη σημαντική αναβάθμιση της ασφάλειας που προσφέρεται. Τέλος, η νέα τεχνολογία μπαταριών αναμένεται πως θα επιφέρει και μείωση στους απαιτούμενους χρόνους φόρτισης, καθώς θα είναι δυνατή η συνεχής χρήση ταχυφορτιστών χωρίς συνέπειες στη διάρκεια της ζωής τους. Αυτό συμβαίνει διότι οι μπαταρίες ξηρού τύπου είναι απαλλαγμένες από τη διάβρωση των ηλεκτροδίων που προκαλούν τα χημικά στοιχεία που έχουν σήμερα οι υγροί ηλεκτρολύτες. Έτσι ο κύκλος ζωής των νέων μπαταριών υπολογίζεται ότι θα είναι έως και επτά φορές μεγαλύτερος, κάτι που σημαίνει πως η διάρκεια καλής λειτουργίας τους θα κυμαίνεται στα δέκα χρόνια, όσο δηλαδή και ο μέσος όρος ζωής ενός αυτοκινήτου.

Σύμφωνα με το QuantumScape, οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης μπορούν να φτάσουν το 80% της χωρητικότητας σε 15 λεπτά. Η εταιρεία αναφέρει ότι οι μπαταρίες της είναι ασφαλέστερες από τις τρέχουσες μπαταρίες που χρησιμοποιούνται από τα EVs ... όμως δεν αναμένεται να φτάσουν στην αγορά έως το 2024.

Μεταξύ των επενδυτών στο QuantumScape είναι :

  • η Volkswagen, με την οποία συνεργάζεται από το 2012 και η οποία συμφώνησε να διαθέσει πάνω από 300 εκατομμύρια δολάρια στην εταιρεία 
  • ο ιδρυτής της Microsoft o Bill Gates και 
  • η Αρχή Επενδύσεων του Κατάρ.

Η QuantumScape ισχυρίζεται ότι η μπαταρία που θα λανσάρει στην αγορά, θα προσφέρει σημαντικές βελτιώσεις στο εύρος, στο χρόνο φόρτισης, στη διάρκεια ζωής, στο κόστος και στην ασφάλεια. Η εταιρεία διαθέτει μια μεγάλη γκάμα διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας. Η δραστηριότητα της εταιρείας προβλέπεται πως θα ξεκινήσει το 2024 και κατόπιν θα ακολουθήσει ταχεία ανάπτυξη. 
Η QuantumScape είναι μία εταιρεία με κλειδωμένες μελλοντικές συμβάσεις, υποστηριζόμενες από μεγάλους και ισχυρούς συνεργάτες. Η τεχνολογία της μπαταρίας υπήρξε από καιρό ο περιοριστικός παράγοντας όχι μόνο της βιομηχανίας ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά και της ηλιακής ενέργειας, της ενέργειας ακόμη και της αεροδιαστημικής. Η τεχνολογία ιόντων λιθίου, στην τρέχουσα μορφή της , έχει φτάσει ή πλησιάζει στις μέγιστες δυνατότητες της.
Σύμφωνα με την QuantumScape το φυσικό επόμενο βήμα είναι οι μπαταρίες λιθίου στερεάς κατάστασης. Το QuantumScape έχει συγκεντρώσει πάνω από 200 διπλώματα ευρεσιτεχνίας και 100 εμπορικά μυστικά γύρω από τεχνολογία στερεάς κατάστασης που αύξησε με επιτυχία την ενεργειακή πυκνότητα / χωρητικότητα μπαταριών κατά περισσότερο από 80%, μείωσε το χρόνο λειτουργίας σε 15 λεπτά για χωρητικότητα 80% και αύξησε τη συνολική διάρκεια ζωής μειώνοντας ταυτόχρονα το κόστος τουλάχιστον κατά 17% σε ασφαλέστερη, μη καύσιμη, μη εύφλεκτη μορφή.


Τι σημαίνουν αυτές οι εξελίξεις στα ηλεκτρικά οχήματα;
Για sedan της αγοράς η συγκεκριμένη τεχνολογία θα αυξήσει τον όγκο και την πυκνότητα ενέργειας κατά 88%, θα αυξήσει το εύρος κατά 88%, θα μειώσει το χρόνο φόρτισης κατά 75% και θα αυξήσει τη συνολική παραγωγή ισχύος κατά 50%.


Έτσι δεν είναι περίεργο ότι οι Kleiner Perkins, Khosla Ventures, Bill Gates και η Volkwagen έχουν ήδη επενδύσει πάνω από 800 εκατομμύρια δολάρια μέχρι σήμερα. Ειδικότερα, η Volkwagen, ο μεγαλύτερος μέτοχος της QuantumScapes, είναι εταίρος κοινοπραξίας από το 2018 για να καταστήσει δυνατή την παραγωγή μπαταριών στερεάς κατάστασης σε βιομηχανικό επίπεδο και θα συνεχίσει να διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στο QuantumScape.

Το QuantumScape διαθέτει επίσης μία ομάδα συνεργατών πολύ γνωστών ονομάτων, όπως ο JB Straubel (συνιδρυτής της Tesla), ο John Doerr (Executive Kleiner Perkins), ο Vinod Khosla (Founder Sun Microsystems), ο Brad Buss (Boardmember Tesla, Marvell Technologies and Advanced Auto Parts), ο Frank Blome και ο Jurgen Leohold (και οι δύο Εκτελεστικά μέλη της Volkwagen).

Σήμερα, μόλις το 2% όλων των οχημάτων που πωλούνται είναι ηλεκτρικά.
Σύμφωνα με μια έκθεση της Boston Consulting Group, τον Ιανουάριο του 2020, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αυξάνονται ταχύτερα από το αναμενόμενο και θα αντιπροσωπεύουν το ⅓ όλων των πωλήσεων αυτοκινήτων έως το 2025 και 51% έως το 2030, ξεπερνώντας τις πωλήσεις αυτοκινήτων που κινούνται με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Αυτό προφανώς αντιπροσωπεύει μια τεράστια ευκαιρία στην αγορά εφόσον γνωρίζουμε ότι 90 εκατομμύρια οχήματα παράγονται κάθε χρόνο.


Σύμφωνα με την παρουσίαση του QuantumScape, το νούμερο ένα εμπόδιο τώρα είναι η δυνατότητα κλιμάκωσης σε μια βιομηχανική παραγωγή. Εδώ μπαίνει η συμμετοχή της Volkswagen. Η Volkswagen παρήγαγε 11 εκατομμύρια οχήματα το 2019 και έχει μια από τις πιο προηγμένες γραμμές συναρμολόγησης στον κόσμο. Ο Όμιλος Volkswagen έγραψε στην ετήσια έκθεσή του ότι «το QuantumScape είναι ένα βασικό δομικό στοιχείο στη στρατηγική μπαταριών του Ομίλου», καθώς «θεωρούνται ως η πιο υποσχόμενη προσέγγιση για την ηλεκτρική κινητικότητα για τις επόμενες γενιές». Αυτές είναι κάποιες τολμηρές δηλώσεις από τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο (κατά παραγωγή) που μιλούν για τη σημασία και την αξία της βασικής τεχνολογίας της QuantumScape.

Η QuantumScape αναμένει ότι η παραγωγική ικανότητα θα φτάσει τα 910k οχήματα έως το 2028.


Προβλέψεις παραγωγικής ικανότητας της QuantumScape.

Όπως μπορείτε να δείτε το QuantumScape θα χρειαστεί ακόμη περίπου 4 χρόνια μέχρι να μπορέσει να εμπορευματοποιήσει πλήρως την παραγωγή των μπαταριών τους και να αρχίσει να αποφέρει έσοδα. Όπως φαίνεται μόλις επιτευχθεί αυτό, η επεκτασιμότητα αυξάνεται αρκετά γρήγορα με ρυθμό 300%, 800%, 760% και 200% χρόνο με το χρόνο από την πρώτη ημερομηνία παραγωγής.

 

Με βάση τις πωλήσεις των 6,439 δισεκατομμυρίων δολαρίων που εκτιμάει η διοίκηση της QuantumScape, ότι θα έχει το 2028, αναμένεται η αξία της εταιρείας από 32,195 ως 57,95 δισεκατομμύρια δολάρια .... δηλαδή 5 με 9 φορές τις πωλήσεις.

Στα 10 δολάρια η μετοχή η QuntumScape έχει κεφαλαιοποίηση 4,5 δισεκατόμμυρια δολάρια.

 

Κίνδυνοι
Θα πρέπει να γίνει σαφές πως οι μπαταρίες του QuantumScape, δεν αναμένεται να είναι έτοιμες να αναπτυχθούν έως το 2024. Κατά συνέπεια μπορεί να είναι ένα καλό και ελπιδοφόρο bet η μετοχή της QuantumScape, όμως 6 χρόνια μέχρι να κατασκευαστεί και να ''ωριμάσει'' η μπαταρία της είναι πολλά. Μέσα στα επόμενα χρόνια μπορεί να βρεθούν ολοκαίνουργιες τεχνολογίες που να αλλάξουν το τρόπο που θα ηλεκτροδοτούνται τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Ακόμη και αν όλα εξελιχθούν ομαλά για την QuantumScape και κατασκευάσει με απόλυτη επιτυχία την μπαταρία της επιτυγχάνοντας τη φόρτιση του 80% σε 15 λεπτά, ουδείς μας εγγυάται ότι δεν θα βρεθεί κάποιος άλλος ανταγωνιστής που θα πετύχει όσα λέει η Quantum νωρίτερα. Για παράδειγμα στον ιστότοπο της Tesla αναφέρεται ότι οι υπερφορτιστές της μπορούν να επαναφορτίσουν τις μπαταρίες τους σε περίπου 30 λεπτά. Πιθανόν τα επόμενα χρόνια, πριν από την κυκλοφορία των μπαταριών QuantumScape, οι τεχνολογικές βελτιώσεις να επιτρέψουν την επαναφόρτιση των μπαταριών EV σε 20 λεπτά.
Εάν συμβεί αυτό, δεν θα είναι λογικό πολλοί κατασκευαστές EV να ξοδέψουν το χρόνο και τα χρήματα που θα ήταν απαραίτητα για τη μετάβαση στις μπαταρίες του QuantumScape.


Στο presentation του QuantumScape η διοίκηση έθεσε σαν στόχο ότι το 2028, πως αναμένει πωλήσεις 910.000 μπαταριών που θα οδηγήσουν σε έσοδα 6,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Τα EBITDA αναμένονται στα 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια, με περιθώριο 25%. Η ελεύθερη ταμειακή ροή σε αυτό το επίπεδο του EBITDA θα έφτανε περίπου σε 563 εκατομμύρια δολάρια.
Εάν αυτές οι προβλέψεις της διοίκησης επαληθευθούν, τότε με βάση αυτό το σενάριο η QuantumScape πιθανότατα θα ήταν μια εταιρεία αξίας τουλάχιστον 28 δισεκατομμυρίων δολαρίων .... που αντιστροιχεί σε 17,5 φορές τα EBITDA και 50 φορές τις ελεύθερες ταμειακές ροές.


Ωστόσο αυτές οι προβλέψεις δεν είναι εγγυημένες. Το 2028 είναι αρκετά μακρυά και οι στόχοι δεν ξέρουμε αν επαληθευθούν.
Παράλληλα, ο ανταγωνισμός θα είναι σκληρός, καθώς ορισμένες νεοσύστατες επιχειρήσεις θα αναπτύσσουν τις δικές τους τεχνολογίες. Οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν, επίσης, εισέλθει στην αγορά μπαταρίας.


53 σχόλια:

  1. Κύριε Τάκη το KCAC και νυν QS την είχατε αναλύσει πιο παλιά?Χθές μου αναφέρατε τηνQS όταν και σας είπα για QUANTOM GLASS BATTERIES αλλά δεν ξέρω αν το αναφέρατε απλά η την έχετε αναλύσει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ωραία περιπτωση αυτή την είχαμε εντοπίσει στα 18+ θυμάμαι.. είχαμε αναφέρει απο τοτε το θέμα ότι θα αρχίσει να έχει δραστηριότητα χρόνια μετα.
    Μετά όταν γύρισε χαμηλά την αφήσαμε, κακώς εκ του αποτέλεσματος...
    Πάντως στα σχεδόν 18 δις είναι Fomo, λογικά θα πέσει φαπα.
    Βλεπωντας αυτά πάντως φαντάζομαι τι θα γίνει με την Rmg κ κυρίως την Τuscan ειδικά αν κλείσει οριστικά το deal...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σας ευχαριστώ κύριε Ανδρεα που με συμπληρώνετε και απαντάτε και στον κυριο GERRY (στο προηγούμενο σχόλιο).
      Όντως η QS μέχρι το 2024 θα είναι αέρας κοπανιστος. Απο την άλλη μεριά, αν η μπαταρία της αναπτυχθεί ΕΓΚΑΙΡΩΣ τότε ΙΣΩΣ το 2028 να μιλάμε για την "Τέσλα των μπαταριων".
      Αυτή τη στιγμή πεφτει μπόλικο FOMO.

      Διαγραφή
    2. Πολύ ενδιαφέρουσες περιπτώσεις, με growth και με καινοτομία είναι η Ave Point (την έχουμε ψιλοαναφέρει) και η Skillz (ριξτε μια ματιά στον μικρομέτοχο που την παρουσιάσα σήμερα).

      Αλήθεια, σκέφτομαι ... ο ΟΠΑΠ γιατί δεν έχει προχωρήσει σε πλατφόρμα esport? Εδώ οι επενδυτες μας κάθονται και αναλύουν πόσο φόρο θα πληρώνει ο ταλαίπωρος και κουρασμένος ΟΠΑΠ στο Ελληνικό Δημόσιο ... για το ανύπαρκτο growth ούτε κουβέντα.

      Εγώ θα τις έβαζα στο ζύγι. Απο την μία μεριά θα έβαζα ΟΠΑΠ και απο την άλλη Skillz. Θα ξανακοίταγα μετα απο χρόνια να δω ....

      Διαγραφή
    3. Άλλο η γάτα, άλλο η γραβάτα θα λέγαμε χαριτολογώντας κύριε Τάκη. Υπό προϋποθέσεις χρήσιμες και οι δυο. Η γραβάτα (ΟΠΑΠ) εγγυάται κέρδη, μέρισμα κι απόδοση τουλάχιστον 100% στην προσεχή 6ετία καθώς στα VLTs είναι σε νηπιακό επίπεδο, μπορούν να 3πλασιάσουν τουλάχιστον. Η γάτα προς το παρόν με ζημιές, κέρδη μετά 2ετία (?), μέρισμα μάλλον ποτέ καθώς το βάρος θα πέφτει στην ανάπτυξη νέων παιχνιδιών για να είναι ανταγωνιστική. Σαφώς πολλαπλάσια κέρδη σε θολό όμως ορίζοντα. Διαλέγω 10% γάτα-90% γραβάτα.

      "Όσο γερνούν οι παλιοί κερδοσκόποι αυξάνεται η εμπειρία τους μειώνεται όμως σημαντικά η διάθεση τους για ρίσκο". Μια χαρά με περιγράφει ο καλός Αντρέ (Κοστολάνι). Θα κερνάει αύριο στον Παράδεισο.

      Διαγραφή
  3. Κύριε Τάκη και Ανδρέα σας ευχαριστώ πολύ..!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλημέρα σε όλους,
    Έχει κάποιος από την παρέα άποψη για την GIK.GigCapital3 Inc
    NYSE: GIK

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν έχουν απαντήσει αν θα πάνε σε deal.
      Προς το παρόν μόνο φημολογία υπάρχει.

      Διαγραφή
  5. Πάντως υπάρχει κινητικότητα και ίσως να ανοίξω μια μικρή θέση.
    Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Κύριε Τάκη FILL και GIX μήπως μας ενδιαφέρουν?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. https://www.google.com/amp/s/investorplace.com/2020/11/aeva-spac-merger-lidar-company-to-go-public-via-ipv-spac/amp/

    Κύριε Τάκη για δείτε αυτήν.. Δεν έχει κάνει τπτ ακόμα σε αντίθεση με την Gores Metropoulos που ξαφνικά πέταξε χαρταετό όπως κ η Velodyne.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν ξέρω κύριε Ανδρέα.
      Αλλά νομλιζω ότι είναι νωρίς για lidar.

      https://aeva.ai/app/uploads/2020/11/Aeva-Investor-Presentation-11.02.2020-1-1.pdf

      Τώρα αν κάποια απο αυτές τρέξει ....δεν ξέρω.
      Πάντως η Aeva απο το λίγο που είδα δεν "κτυπάει" lidar σε αυτοκίνητα.
      Ακόμη δεν την έχουν εντοπίσει .... Επίσης αργεί πολύ να κάνει πωλήσεις. Μετά απο 4 χρόνια;

      Διαγραφή
    2. Έτσι είναι κ Τάκη!
      Όπως δείχνει το presentation που είδα, μόλις το 2025 αναμένει πωλησεις ύψους 552 εκατ. Άρα με τιμή στα 10 δολαρια, τα 2.1 δις κεφαλαιοποιηση είναι ψηλά στην παρούσα φάση. Βέβαια αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα ακολουθήσει τις άλλες.. ήδη, αν δεν σφάλλω, η Gores έχει γίνει πανάκριβη καθώς αν θυμάμαι καλά οι μετοχές μετά το merge θα είναι κάπου στα 330 εκατ.

      Άρα μια τιμή μέχρι τα 20 δολαρια θα μπορούσε να πιάσει αν την ανακαλυψει η αγορά (καθώς ακόμα δεν κάνει ούτε κομμάτια).

      Διαγραφή
    3. Κύριε Αντρέα χρόνια πολλά και καλά!! Με υγεία και εμπνεύσεις!!

      Διαγραφή
    4. Κύριε Ανδρέα, Πολύχρονος, Υγιής και με πολλές πολλές εμπνεύσεις!!!
      Με πρόλαβε ο κ. hippy.

      Διαγραφή
    5. Σας ευχαριστώ!! 😎 Υγεία 💪 και τύχη να έχουμε🤞

      Όπως ειπε κ ο Max Born "H τύχη είναι πιο θεμελιώδης έννοια από την αιτιότητα"

      Διαγραφή
    6. Κύριε ΑΝΔΡΕΑ χρόνια πολλά καλά με υγεία και επιτυχίες...

      Διαγραφή
    7. Xρόνια πολλά κύριε Ανδρεα, με υγεία.

      Το δώρο μου!!
      Μόλις ανακοινώθηκε η Lion Electric.

      Διαγραφή
    8. Άντε και στον γάμο της THCB...

      Διαγραφή
    9. K Taκη ευχαριστώ!! NGA..

      H Lion είναι που περιμέναμε πως κ πως? Πήρατε? Εγώ πριν λίγο πηρα στο premarket. Thanks foe the gift!!😎

      Διαγραφή
    10. Πριν απο ολίγου τοποθετηθήκαμε και στα Ηλεκτρικά Λιοντάρια (NGA) ... στο 14,3. Δεν άντεξα να περιμένω κάτω απο 14 (ελέω Νικολά)

      Διαγραφή
    11. Καλησπέρα κύριε Τάκη εμένα η Πειραιως δεν μπορει να εκτελέσει εντολή στην NGA μισή ώρα τώρα είμαι πάνω από τις πράξεις αγοραστής και δεν εκτελείτε

      Διαγραφή
    12. Κύριε Τάκη ΤΗCB τα ίδια κόλπα της Παρασκευής..νεο υψηλό και μετά φάπες...ούτε λεπι ...

      Διαγραφή
    13. Αγοράστηκε από Degiro (NGA) τελικά στο 13,94 αντιστοιχεί στο 6% του συνολικού χαρτοφυλακίου μου

      Διαγραφή
    14. Κύριε Geopard τελικά για άλλη μια φορά έχω να πω ότι το Blomberg είναι πολύ αξιόπιστο. Απο την 30η Οκτωβρίου είχε μιλήσει για το deal .... καμία απο τις δύο πλευρές δεν το διέψευσε, αλλά δεν το επιβεβαίωσε κιόλας.
      Μετά από 1 μήνα ''έδεσε το γλυκό''.

      Νομίζω ότι τα Ηλεκτρικά Λιοντάρια είναι ότι πιο στέρεο κυκλοφορεί στα Evs .... με πωλήσεις και με σχετικά καλή αποτίμηση.
      Θα επανέλθω με τα νούμερα ...

      Διαγραφή
    15. Καταρχάς ευχαριστούμε ,μήπως έχουμε έναν μπούσουλα τι να περιμένουμε από την Nga.

      Διαγραφή
    16. Νομίζω ότι 6 δις κεφαλαιοποίηση θα τα έχει εύκολα εντός του 2021.

      https://pages.thelionelectric.com/wp-content/uploads/2020/11/Investor-Presentation_20203011.pdf

      Διαγραφή
    17. Μιλάμε για τριψήφιο νούμερο δηλαδή εάν δεν κόψει νέες μετοχές.

      Διαγραφή
    18. τα λιονταρακια ποτε λενε το merge? Q12021?

      Διαγραφή
    19. Κύριε Τάκη η NGA γιατί δεν έχει πετάξει ακόμα? Οι άλλες παίρνουν +30 με +50% στην ανακοίνωση. Μήπως υπάρχει κάτι που δεν αρέσει στην αγορά?

      Διαγραφή
    20. Ναι.
      Σίγουρα η NKLA και ίσως ότι είναι Καναδέζικη.

      Πάρτε και αυτό

      https://www.bloomberg.com/amp/news/articles/2020-11-06/foley-spac-said-to-be-in-merger-talks-with-blackstone-s-paysafe

      Διαγραφή
    21. Πήρα κι εγώ ένα μικρό trade στην NGA. Αύριο το βράδυ πώληση.

      Διαγραφή
    22. Κύριε Ευρωβλάχο, αφού δεν το αντ-έχετε ... τι πάτε και μπλέκεστε;
      Καθήστε εδώ στην Ελλάδα ... που είναι και φτηνή (χα).

      Διαγραφή
    23. Όλα πήγανε όπως τα σχεδίασα. Αγορά NGA στα $13,90 προχθές, πώληση στα $13,50 χθες. Τους κέρασα ένα 3% κι έφυγα. Όντως δεν είναι για μένα αυτά, είναι κάτι σαν να παίζεις τράπεζες στο ΧΑ.

      Δεν φοβάμαι να παίξω Αμέρικα αλλά σε επιλογές που νιώθω άνετα κι έχουν μια θεμελιώδη βάση.

      Διαγραφή
  8. https://www.autonews.com/mobility-report/lidar-maker-aeva-go-public-merger

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Κύριε Τάκη θα ήθελα την έμπειρη γνώμη σας όσον αφορά το VGAC spac του brandson. Νομίζω ότι έχει προοπτικές αλλά δε μπορώ να διαχωρίσω τις ανακρίβειες που διαβάζω δεξιά αριστερά και ς είμαι νέος στο αμερικανικό. Κυρίως όσον αφορά την envision ξέρετε τις εξελίξεις και αν έχει κλείσει deal?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. 1) Δεν ακολουθω spac αν δεν ανακοινωθεί η εταιρεία που θα συγχωνευθεί. Έχει ανακοινώσει κάτι ο Branson?

      2) Envision?
      Mσλλον μιλάμε για τη Beem.
      Aν μιλάμε για τη Beem, ο λόγος που τρέχει τόσο πολύ ... ειναι διότι η αγορά την συγκρίνει με ανάλογες εταιρείες που μπαίνουν στο Χρηματιστήριο μέσω spac.
      Aν έμπαινε μέσω spac ... θα ειχε κεφαλαιοποίηση ακατεβατα 1 δις δολάρια. Αρα; Στα 36 είναι φτηνή. Έτσι σκέφτεται η αγορά .... μην την δείτε και σε τριψήφιο νούμερο.
      Όμως για εμένα άνω των 38 θα δυσκολευτεί να το υποστηρίξει (αν δεν αλλάξει κάτι). Δειτε την ανάλυση μου ...

      Διαγραφή
    2. https://youtu.be/ji0SUpkZXms ανέφερα envision γιατί είδα ότι συνεργάζονται ήδη σε κάποιους τομείς και βάση του βίντεο αυτού δόθηκε μια αίσθηση ότι ίσως μπει και εδω

      Διαγραφή
    3. Ήδη υπάρχουν φανατικοί στο spac του Βranson. Έχουν κάνει και ομάδα .... φυσικά και ο Τάκαρος απο πίσω, να τους παρακολουθεί 😁😁

      Διαγραφή
    4. spacs and ev value
      https://ibb.co/YhF6hPM
      https://ibb.co/HpM2qBy

      Διαγραφή
    5. Vgac δε βρίσκω εγώ πάντως στη πλατφόρμα της degiro

      Διαγραφή
  10. κ.Τάκη υπάρχει ακόμα μια κινέζικη με EV παραγωγή TANH
    http://ir.tantech.cn/
    http://www.tantech.cn/product.html
    η πρόσφατη πτώση οφείλεται σε πώληση 10.000.000 μετοχών σε θεσμικούς στα 1.65 τώρα στα 2.08 ,
    δεν την ξέρει η αγορά νομίζω κεφαλαιοποίηση κάτω από 80 μ
    έχει και άλλο αντικείμενο χημικά νομίζω και θετικό ταμείο .
    Αν βρείτε χρόνο δείτε τη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Παρεπιπτοντως τελικά η tuscan με την microvast θα προχωρήσει? Είπαν ανακοίνωση ή είναι ακόμα στο φλου?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Καλημέρα και καλή εβδομάδα. Εδώ αναδημοσίευση άρθρου του forbes στο capital σχετικά με τα spacs. Νομίζω είναι χρήσιμο για τους κινδύνους που εμπεριέχουν.
    https://www.capital.gr/forbes/3498951/pos-oi-spacs-eginan-ta-leftodentra-tis-wall-street

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Χρόνια Πολλά κύριε Ανδρέα. Ευχαριστούμε για την πολύτιμη και σημαντική προσφορά σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Πώληση μισής θέσης Apxt στο 15.70...και αγορά αντίστοιχα NGA στο 15...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Έτσουξε λίγο η αποψινή διόρθωση σε Ayro Ciic Ride ,εάν λάβουμε υπόψιν την διόρθωση που έγινε σε χαρτιά που προηγούνται (Fuv Solo) λογικά έχουμε και άλλο ακόμα στην Ayro και ίσως στην Ciic εκτός και κλείσουν την ψαλίδα ( μιλάω για την Ayro) , για την Ride δεν ξέρω θα το κοιτάξω όμως , αλλά και αυτή προσπαθεί να διασπάσει το προηγούμενο τοπικό υψηλό της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και σήμερα έτσουξε ποιο πολύ , στην Αμερική όταν πουλάνε πουλάνε όχι αστεία , βέβαια σήμερα το 25% της ζημιάς ήταν το ευρώ , από το 1,15 μέχρι εδώ στο 1,205 ροκανίζει κέρδη η ισοτιμία ή αυξάνει ζημιές σε μετοχές με ζημιά.

      Διαγραφή
  16. Η QuantumScape, μια εταιρεία πρωτοπόρος στην ανάπτυξη μπαταριών λιθίου-μετάλλων στερεάς κατάστασης επόμενης γενιάς για χρήση σε ηλεκτρικά οχήματα, ανακοίνωσε ότι οι νέες μπαταρίες της μπορούν να φορτιστούν έως και το 80% της πλήρους ισχύος τους σε 15 λεπτά, σχεδόν δύο φορές πιο γρήγορα από την μπαταρίες που χρησίμευε το Tesla Model 3.

    Η QuantumScape, κατατάσσει τον Όμιλο Volkswagen ως τον μεγαλύτερο μέτοχό της.

    Τα δεδομένα απόδοσης, τα οποία δεν έχουν ακόμη δοκιμαστεί στο δρόμο, δείχνουν ότι οι μπαταρίες της QuantumScape θα μπορούσαν να προσφέρουν περίπου 50% περισσότερα χλμ. από το ίδιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο με την τρέχουσα τεχνολογία μπαταριών, αναφέρει το Bloomberg.

    Οι νέες μπαταρίες μπορούν επίσης να φορτιστούν έως 800 φορές με ελάχιστη απώλεια στην ικανότητα τους να διαχειριστούν την ηλεκτρική ενέργεια στη χρήση και στην αποθήκευση. Αυτός ο παράγοντας απασχολεί τους υποψήφιους αγοραστές αυτοκινήτων γιατί όλες οι μπαταρίες αντιμετωπίζουν τους παράγοντες της αντοχής και της αξιοπιστίας.

    Αλλά η εταιρεία δεν έχει ακόμη αποδείξει ότι μπορεί να κατασκευάσει μαζικά τη νέα της μπαταρία.

    Η QuantumScape που συγκέντρωσε περισσότερα από 700 εκατ. δολάρια, εδρεύει στην Καλιφόρνια είναι μία από τις πολλές νεοσύστατες επιχειρήσεις που προσπαθούν να αναπτύξουν μπαταρίες στερεάς κατάστασης, μια καινοτομία που υπόσχεται να επιταχύνει δραματικά την ανάπτυξη της αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων(EV) παρέχοντας στους κατασκευαστές μια ασφαλέστερη, φθηνότερη εναλλακτική λύση έναντι των μπαταριών ιόντων λιθίου.

    Οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης χρησιμοποιούν στερεά υλικά αντί για εύφλεκτα υγρά για να επιτρέψουν τη φόρτιση και την εκφόρτιση. Θα μπορούσαν ενδεχομένως να αποθηκεύσουν περισσότερη ενέργεια από τις μπαταρίες ιόντων λιθίου για να επεκτείνουν το εύρος οδήγησης, να μειώσουν το κόστος, να βελτιώσουν την ασφάλεια και να μειώσουν τους χρόνους επαναφόρτισης – θέτοντας τα ηλεκτρικά οχήματα στο ίδιο επίπεδο με βενζινοκίνητα οχήματα.

    Η Volkswagen έχει δεσμευτεί να χρησιμοποιήσει την τεχνολογία της QuantumScape στα EV της μέσω κοινοπραξίας – εάν μπορούν να παραχθούν αρκετές μπαταρίες και σε ανταγωνιστικές τιμές.

    Η εταιρεία εκτιμά ότι θα κοστίσει 1,6 δισ δολάρια, η κατασκευή του πρώτου εργοστασίου για την καινούργια μπαταρίας της, μιας κοινής επιχείρησης 50-50 με την VW που υποτίθεται ότι θα ξεκινήσει την παραγωγή κυψελών το 2024.

    Η QuantumScape ξεκίνησε πριν από μια δεκαετία από το Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ και υποστηρίζεται από τον Μπιλ Γκέιτς και άλλους επενδυτές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Να θυμάσαι πάντα ότι είσαι ο τελευταίος τροχός της αμάξης !!! Να μην είσαι ζουλιάρης και φθονερός τύπος και αν το σχόλιο σου είναι μόνο για να με πικάρεις ... τότε να γνωρίζεις ότι είσαι μέτριος και άσχετος και αν πιστεύεις ότι μπορείς να είσαι καλύτερος μου άνοιξε το δικό σου Ιστολόγιο για να μας το αποδείξεις ντεεεε!!!! Όχι μόνο φρου φρου και παρλαπίπες ...

Γιαυτό πάρε μόνο το "ματάκι" σου και δρόμο 😂😂