Με λένε Τάκη - είμαι γκουρού, όταν γράφω σπάω μεγάλη πλάκα, δίχως να λέω τίποτα για πλάκα.

Οι απόψεις, εκτιμήσεις, αξιολογήσεις ή προβλέψεις, οι οποίες εκφράζονται σ αυτό το blog αποτελούν παλαβομάρες του χρήστη που γράφει με το nick Τάκης Μορφονιός και δεν αποτελούν προτροπή για αγορά ή πώληση χρηματιστηριακών προϊόντων. Στο blog γίνονται συζητήσεις - εκτιμήσεις μεταξύ αγνώστων, οπότε οι αναγνώστες να μην λαμβάνετε τίποτα ως δεδομένο και αληθές.
Συνεπώς, ο,τιδήποτε γράφεται στο www.mitarola.blogspot.gr, δεν αποτελεί συμβουλή ή πρόταση για αγορά ή πώληση αξιών ή προτροπή για πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης.

Παρασκευή 17 Απριλίου 2020

Αναβαλλόμενη φορολογική υποχρέωση ... τι είναι; Παράδειγμα.

Παράδειγμα ... εδώ ....


 

153 σχόλια:

  1. Σχολιάζουμε εδώ .... γέμισε το thread.

    Άσχετο ... αλλά αν κάτι δεν το γνωρίζουμε καλό θα ήταν να μην αποφαινόμαστε ... αλλά να ρωτάμε.
    Το λέω για κάποιους γκουρούδες ... που έτυχε και διαβασα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τεχνική Ολυμπιακή

    Αν κάποιος εμπιστεύεται τον Στεγγο ... γιατί συνεταιρακι με το Στεγγο θα είναι και με το κουφάρι την κατασκευαστική της που οι πωλήσεις πλέον θα είναι μηδαμινές ... τότε αγοράζει και ας εγγράψει η εταιρεία μια ζημιά κοντά στα 100 εκατό ευρώ. Το τίμημα πώλησης ήταν χαμηλό.

    Αλλά μάλλον κλείνω στο πάνω από τα 2 ευρώ που πας να μπλέξεις τώρα;

    Στη μητρική είχε κόστος κτίσης περίπου 207 εκατ.
    Θα πάρει για αυτά τα περιουσιακα στοιχεια 115 εκατ.

    Η ζημια θα ειναι περιπου 97 εκατ.
    Κατεβαστε λοιπον τα ιδια κεφάλαια 6μηνου της ΜΗΤΡΙΚΗΣ κατα περίπου 100 εκατ και κάπου εκεί είναι το πολυυυυυυυ η αξία της νεας ΟΛΥΜΠ .... που ουσιαστικα, απο δραστηριοτητα είναι ένα κουφαρι του απολύτως τιποτα.

    Το ρευστό θα αντιστοιχει περιπου σε 2.8 ευρω ανα μετοχη. Αν κατευθυνθει προς τους μετοχους εχει καλώς .... αλλά , υπαρχει και το αλλα.

    Κοιτάμε στην εταιρία (στη μητρική)
    https://prnt.sc/rzy9dx
    Το Πόρτο Καρράς και οι εξαγορασθείσες εταιρείες έχουν κοστολογηθεί 208,23 εκατ. ευρώ.

    Ο Στέγγος (η εταιρεία Τεχνική Ολυμπική δηλαδή) θα εισπράξει 168.884.530 Ευρώ μειον 53.994.360 Ευρώ = 114,890 ευρώ.

    Άρα η μητρική πούλησε κατά 208,23 - 114,89 = 93,34 εκατ. λιγότερο απο ότι την είχε αποτιμημένη.

    Υπάρχει και μια υπεραξια στην αποτίμηση
    42.447.830 ευρώ.
    Αν όλα αυτά αντιστοιχούν στο Πόρτο καράς, τότε η μητρική πούλησε
    κατά 93,34 εκατ. + 42,447 = 135,787 εκατ. ευρώ λιγότερο απο ότι είχε αποτιμημένο το Πόρτο καρράς.

    Τα ίδια κεφάλαια της μητρικής ήταν 254 εκατ. ... αν αφαιρέσουμε 135 μένουν 119 εκατ. ευρώ ίδια κεφάλαια .... που αναλογούν σε 2,97 ευρώ ανά μετοχή.

    Μόνο τυχαίο δεν ήταν που η μετοχή δεν ξεπέρασε ποτέ τα 3 ευρώ.
    Ενώ είχε βουίξει ο τόπος ότι πουλιέται το Πορτο Καρράς η μετοχή μέχρι το 2,6 με 2,78 τη θυμάμαι.
    Κάποιοι λοιπόν ήξεραν το αντίτιμο!!!

    Και να μην μπερδεύονται ορισμένοι με τον σχετικά χαμηλό δανεισμό του ομίλου στο εξάμηνο του 2019 .... αμέσως μετά το κλείσιμο του 6μηνου, ο όμιλος αναχρηματοδότησε και αύξησε το δανεισμό του Πόρτο Καρράς.

    Τα πράγματα είναι απλά ... πιο ξεκάθαρη ανακοίνωση δεν θα μπορούσε να υπάρξει.

    Αν είχα πάρει στα 1,2 με 1.3 ... σήμερα στα 2,2 με 2,4 θα πούλαγα.
    Αν είχα αγορασει στα 2.2 με 2.3 θα έκανα το σταυρό μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πόρτο Καρράς .....
      https://www.portocarras.com/wp-content/uploads/porto_carras_notes_3112.018.pdf

      Τεχνική Ολυμπιακή
      https://techol.gr/uploads/files/oikonomika_stoixeia/2019/to_ethesi_20190930t2.pdf

      Η πώληση
      https://techol.gr/uploads/files/press/2020/to_press_release_20200415.pdf

      Διαγραφή
    2. Μου γράφουν στο Ιστολόγιο, αλλά διαβάζω παρόμοια και αλλού ....
      -------
      Μετά την πώληση των περιουσιακών στοιχείων της τεχνικής ολυμπιακής και πιθανής επιστροφής 2,4-2,5€ το σχήμα θα χρησιμοποιηθεί ως όχημα εισόδου του παοκ στο ΧΑ.η πίεση στη μετοχή δείχνει κάτι καλό !το παιχνίδι είναι μεγάλο γιατί οι παίχτες είναι γάτες!το ίδιο θα γίνει και με την προοδευτική για άλλη καθαρή πλέον εταιρεία της μεταλλουργίας.η εποχή ευνοεί για μεγάλα κέρδη...
      _______________
      ΑΠΑΝΤΩ
      Μετά συγχωρήσεως.
      Αλλά μεγαλύτερες μπούρδες δεν υπάρχουν.

      Όποιος γράφει και πιστεύει παρόμοια αγνοεί βασικές χρηματιστηριακές αρχές .... όπως ότι:
      1) Η Ολυμπ δεν ανήκει στον Σαββίδη.
      2) Οι ΠΑΕ δεν μπορούν να μπουν στο Χρηματιστήριο. Πρέπει να πληρούν μια σειρά κριτηρίων .... όπως :
      να δημοσιεύσει ισολογισμούς για τρεις τουλάχιστον οικονομικές χρήσεις που προηγούνται της αιτήσεως εισαγωγής .... να έχει ίδια κεφάλαια 3 εκατ. ευρώ .... να εμφανίζει κέρδη προ φόρων και δικαιωμάτων μειοψηφίας τριετίας ύψους 3 εκατ. ευρώ και όχι λιγότερα από 1 εκατ. ευρώ ανά έτος ... και κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) τριετίας τουλάχιστον 6 εκατ. ευρώ και όχι λιγότερα από 1,5 εκατ. ευρώ ανά έτος

      Θα έγραφα και άλλα ... αλλά ας μείνουμε σε αυτά τα ουτοπικά. Κάπου είδα να μιλάνε κάποιοι για 1.5 δις κεφαλαιοποίηση ....

      Μετά απο αυτά, η πορεία του χαρτιού δεν μπορεί να είναι ανοδική. Θα βρεθεί ο μαγικός τρόπος να βγεί ο λαός απο το χαρτί, ΝΑ ΞΕΧΑΣΤΕΙ και να πάψουν να γραφονται τέτοια μυθεύματα.

      Τότε θαααα δούμε ..

      Διαγραφή
    3. Καλό Πάσχα με υγεία σε όλους, κύριε Τάκη μια παρατήρηση μόνο για την τεχνική Ολυμπιακή έχει νομίζω 7ης τάξης πτυχιο με μεγάλη δυνατότητα έργου αν θυμάμαι και επιπλέον έχει μετρητά στο ταμείο που καμία άλλη κατασκευαστική δεν έχει, αν δεν ήταν ο Στεγγος στην μέση σίγουρα σε αυτές τις τιμές θα ήταν καλή αγορά αν έμπαινε ενεργά στο χώρο των κατασκευών με δεδομένο ότι θα αρχίσουν μεγάλα έργα, ευχαριστώ.

      Διαγραφή
    4. https://techol.gr/uploads/files/press/2020/to_press_release_20200424.pdf

      Όπως προείπα ... η πρώτη ανακοίνωση ήταν πεντακάθαρη. Απορώ με τους διάφορους λογής γκουρούδες που δεν μπορούν να χωρίσουν 2 γαιδάρων άχυρα και έμπλεκαν τους αναβαλλόμενους φόρους του Πόρτο Καρράς με το τίμημα πώλησης.

      Την μητρική να κοιτάτε. ΤΑ ΕΙΠΑΜΕ!!!

      Η γνώμη μου είναι ότι οι μέτοχοι πρέπει να πονέσουν ..... αυτά.
      Τα λεφτά ποτέ δεν έβγαιναν εύκολα στις αγορές.

      Διαγραφή
  3. Καλή μεγάλη εβδομάδα και καλή Ανάσταση σε όλους
    Κύριε Τάκη δεν θα έχουμε τελικά εμπλουτισμένες επιλογες;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μη τα βαζετε με τη Fed αλλα και το Κογκρεσο διαβαζω κυριε Τακη. Καμια επεκτατικη δημοσιονομικη πολιτικη παλι;

    Η GS λεει πως ισως και να ειδαμε τα χαμηλα, αλλαξε αποψη. Λετε κυριε Τακη να ειδαμε το μικροτερο bear rally μεχρι τωρα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλησπερα.. Σε όλους. Πήρα. Χθες. 500.τεμ.ολυμπιακη.τεχνικη.στσ.1, 66.. Από. Αυτά. Που. Διαβάζω. Προβληματιζομαι. Μπορειτε. Να. Με.. Βοηθησετε. Παρακαλώ.. Τιγρης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν ξέρω αλλά μου θυμίζετε πολύ τον κύριο Ανανία.

      Γιατί να προβληματίζεστε; Ποτέ στα χρηματιστήρια δεν είχαν όλοι την ίδια άποψη ... αλλά και αν συμφωνούν ΟΛΟΙ σε κάτι τότε κάντε το ΑΝΤΙΘΕΤΟ.

      Διαγραφή
  6. H PBF πετάει σήμερα. Καλά τη μυρίστηκα χθες τη δουλειά αλλά δίστασα να αγοράσω κι άλλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. μήπως είναι από short covering, λόγω παρασκευής?

      Τι γλέντια χάσαμε σήμερα στο ΧΑ, αφού υποτίθεται μετατέθηκε το πάσχα γιατί δε το αφήσαμε ανοιχτό να βγάλουμε λίγο "μαρούλι"...

      Διαγραφή
    2. Γενικά θα παίξει short covering τόσο στο πετρέλαιο όσο και στις πετρελαικες εταιρείες. Αυτό που με προβληματίζει είναι το αν θα έχει κι άλλο κάτω, γιατί μέχρι στιγμής είμαι μέτρια τοποθετημένος. Αν φύγουν πάνω θα μείνω με τη μισή ρευστότητα στο χέρι.

      Διαγραφή
    3. Κ. Ευρωβλάχε κι εγώ είχα στόχο να αυξήσω στα 6,5 και στα 6,2 μπήκα πραγματικά σε πειρασμό.
      Δεν το έκανα όμως, γιατί μου δίνει την εντύπωση ότι κάνει καθοδικό 4άρι και έχι ένα ακόμα κύμα κάτω. Αν είναι έτσι, περιμένω να κινηθεί έως 7,70~8,5 και μετά να πάει κάτω από 5.
      Παραμένω με 30% στα 6,04. Ή θα αυξήσω κάτω από 5 ή αφού γράψει πάνω από 9,10 στη διόρθωση, ανάλογα με την τεχνική εικόνα.
      Ο μακροπρόθεσμος στόχος είναι ούτως ή άλλως πολύ πολύ ψηλότερα.

      Διαγραφή
    4. Μην ασχολείστε με συμβόλαια, αν δεν γνωρίζετε.

      Αν μπορούσα να αγοράσω 10.000 βαρέλια με 3,5 δολάρια και να τα αποθήκευα .... θα τα αγόραζα .... αλλά μάλλον δεν μπορώ.

      Διαγραφή
    5. Πότε λήγει κύριοι η σειρά Mαίου;
      Μήπως λήγει σήμερα;

      Διαγραφή
    6. ΑΥΡΙΟ ΛΗΓΕΙ!!!

      Έτσι εξηγούνται όλα ...

      Διαγραφή
  7. Κύριε Ευρωβλαχε το crud.m σήμερα έφθασε να έχει αποκλιση έως και 14%.Προσωπικά δεν θα ασχοληθώ με τα παλικάρια γιατί κάτι δεν μου πάει. Καλή Ανάσταση σε όλους τού φίλους και στον Κύριο Τάκη μας φυσικά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το πετρέλαιο αυτή τη στιγμή δείχνει ως η πιο ασφαλής επένδυση. Χοντρικά πάμε να πιάσουμε μια κίνηση +100% σε όποιο χρονικό βάθος συμβεί αυτή, ενώ από την άλλη δεν πρόκειται να γράψει 0. Μπορεί σε ακραία περίπτωση να φτάσει στο 10 κι αν θέλετε και λίγο πιο κάτω. Μηδέν όμως δεν θα γράψει, το αντίθετο μάλιστα θα ανακάμψει. Οπότε είμαστε στην περίπτωση που όπως λέει ο Mohnish Pabrai "Heads I win, tales I don't lose much".

      Το πρόβλημα θα το έχουν όσοι ασχολούνται με παράγωγα και μοχλεύσεις. Αν είσαι αδάνειστος, το μόνο που χρειάζεται είναι υπομονή.

      Από εκεί και πέρα, η αναζήτηση του πάτου μου θυμίζει λίγο την αναζήτηση του πάτου της ΔΕΗ. Τότε που όλοι περίμεναν τα 0,80 και η ΔΕΗ από το 1,20 χαιρέτησε για τα 4+.

      Διαγραφή
    2. Η φιλοσοφία του κυρίου Τάκη (και του μπλογκ σε γενικές γραμμές) είναι "εντοπίζουμε ευκαιρίες σε εταιρείες, κτίζουμε θέση σιγά σιγά σε χαμηλές τιμές αδιαφορώντας για τις καθημερινές αυξομειώσεις και περιμένουμε τη στιγμή που θα τις "ανακαλύψει" η αγορά ώστε να κάνουμε Ανάσταση". Κάτι που γίνεται σχεδόν πάντα σε εύλογο χρονικό διάστημα (περί το 12μηνο).

      Ξαφνικά, λόγω των μεγάλων διακυμάνσεων της κρίσης, πολλαπλασιάστηκαν οι traders. Όλοι αγαπάμε το trade ωστόσο είναι ζόρικο, με πολλούς κινδύνους, ένας εκ των οποίων είναι να πουλήσουμε με κέρδος 7,8-10% και μετά αφού πρώτα μας αδειάσει η αγορά να συνεχίσει στο +50% ενώ εμείς θα περιμένουμε μάταια την επιστροφή της. Γιατί εάν αγοράσω στο 9 και πουλήσω στο 10 θέλει πολύ "στομάχι" για να δεχθώ το λάθος της πρόωρης πώλησης και να επαναγοράσω στο 11 με στόχο το 15. Δεν έχω γνωρίσει κανένα τέτοιο κερδοσκόπο, οι πιο πολλοί ρισκάρουν σε χαρτιά με χειρότερα θεμελιώδη μπας και κερδίσουν τα διαφυγόντα (με αμφίβολα-μικτά αποτελέσματα).

      Προσωπικά ως προς το CRUD θεωρώ σίγουρη την επιτυχία αλλά και 10μηνη (τουλάχιστον) υπομονή μέχρι να πιάσω την τιμή στόχο. Απ΄όσο ξέρω (από τον αναλυτή της ΑΧΕ που μου το σύστησε) δεν επηρεάζεται από contago.

      Ως προς τον ΟΠΑΠ που με ρώτησε τις προάλλες ο κύριος Κonstantinos. Έχοντας κατά νου ότι πέρσι τον Οκτώβρη ο Τσέχος αγόρασε 23,3 εκατ. μετοχές στα 9,12 (περίπου 7%) ενίσχυσα κατά 50% την θέση μου στα 6,++ (αγόρασα και χθες 1500 μετοχές στο κλείσιμο). Προφανώς και δεν ξέρω τι θα κάνει το χαρτί ελπίζω όμως με ορίζοντα 12μηνου (και τις ευλογίες του ανυπόμονου Τραμπ) να γράψει τα €9.

      Διαγραφή
    3. όσο δεν επανακινούνται οι οικονομίες των χωρών ... οι γάτοι παίζουν ανάποδα το πετρέλαιο για να τα παίρνουν από το πόπολο!!
      Η πλάκα τελειώνει με την επαναλειτουργία των οικονομιών και την άρση του lock down.

      Κάνουν το ανάποδο από ότι έκαναν το 2008 ... που ανέβαζαν τα συμβόλαια του πετρελαίου ενώ όλοι ξέραμε ότι θα πέσει.

      Προσέξτε λοιπόν τι προϊόντα αγοράζετε. Διότι μπορεί να έχετε δίκιο, αλλά το προϊόν να είναι λάθος και να χάσετε. Αν δεν ξέρετε κάτι μην το ακουμπάτε ....

      Διαγραφή
    4. Αυτό το τελευταίο ήταν λιγάκι γρίφος κύριε Τάκη, τι εννοείτε δηλαδή? Ποια η γνώμη σας για τα CRUD.L και CRUD.MI που συζητάμε εδώ στο blog?

      Διαγραφή
    5. Η γνώμη μου είναι ότι το πετρέλαιο θα ανέβει.
      Τώρα αυτό με τα συμβόλαια και το τι αγοράζει ο καθενας θέλει προσοχή.!!!
      Αυτό λέω.

      Αντε να πάει να αγοράσει κάποιος πετρέλαιο και να παίζει με την .... uco
      ή με την
      https://finance.yahoo.com/quote/LOIL.MI?p=LOIL.MI&.tsrc=fin-srch

      Να ανέβει το πετρέλαιο σε 3 μηνες ... να λέει 40 και αυτός να έχει χάσει.
      Αυτό λέω ... και το ότι οι τιμές που βλέπουμε έχουν μεγάλη κερδοσκοπία και δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Είναι μια βραχυπρόθεσμη λανθασμένη εικόνα.

      Διαγραφή
    6. Θα ήμουν πιο σίγουρος αν αγόραζα 100 βαρέλια πετρέλαιο και τα φύλαγα στην αποθήκη μου!!!
      Θα τα πούλαγα όποτε ήθελα και σε όποια τιμή ήθελα ... ΟΠΩΣ ΕΚΑΝΑ ΠΑΛΑΙΑ ΜΕ ΤΙς ΜΕΤΟΧΕς ΠΟΥ ΤΙΣ ΕΒΑΖΑ ΣΕ ΘΥΡΙΔΑ. Ποτέ στην Χρηματιστηριακή!

      Διαγραφή
    7. Ως προς τα (βραχυπρόθεσμα) παιχνίδια δεν θα διαφωνήσω κύριε Τάκη...αν ανοίξουμε λίγο το χρονικό διάστημα απ΄την αρχή της χρονιάς όμως τα μεν ΣΜΕ Πετρελαίου Μπρεντ κινήθηκαν απ΄τα $68 στα $28 τα δε ΣΜΕ Αργού Πετρελαίου WTI Προθεσμιακά απ΄τα $61 στα $18...δεν είναι σπουδαία η διαφορά

      Τώρα πως γίνεται το WTI να χάνει σήμερα 9% στις 18.00 (ώρα Ελλάδος) στις ΗΠΑ ενώ το WisdomTree WTI Crude Oil (CRUD.L) που το παρακολουθεί την ίδια στιγμή να κλείνει στο Λονδίνο με κέρδος 1,50% αγνοώ...μαγική εικόνα. Την Τρίτη όμως που ανοίγουν οι ΑΧΕ θα προσπαθήσω από τα τμήματα ανάλυσης να πάρω κάποια πληροφόρηση.

      Διαγραφή
    8. Κύριε Τάκη έχετε δίκιο. Mάλλον είναι επιπολαιότητα κάποιος να μην μελετάει το προιόν που επενδύει... και βάζω και τον εαυτό μου φυσικά που μάλλον βιάστηκα.

      Κύριοι, κ. Hippy,

      Mελέτησα το prospectus και το factsheet της WisdomTree, link εδω:

      https://www.wisdomtree.eu/en-gb/products/ucits-etfs-unleveraged-etps/commodities/wisdomtree-wti-crude-oil#tab-B6DFA3EC-CA4C-47B2-BC03-0BE615EF16B6

      Πάω κατευθείαν στο ζουμι...

      To ETC επηρεάζεται σίγουρα απο το contango. Μάλιστα αναφέρει στο factsheet:

      "Futures contracts are generally disposed of just before the term of
      the contract expires and new contracts entered into in order to avoid taking actual delivery of the commodity in question (a process known as 'rolling'), so that continuous exposure to the commodity is maintained. The contracts being purchased may be more expensive than the contracts being sold which would cause an investor in commodity futures to make an additional loss. This market trend is known as 'contango'."

      Τώρα σύμφωνα με το prospectus, aπό ότι καταλαβαίνω γιατί είναι και λίγο περίπλοκο το ETC ακολουθεί αυτόν εδώ τον δείκτη:

      https://www.bloomberg.com/quote/BCOMCL:IND

      Αυτός ο δείκτης είναι subindex του Bloomberg Commodity Index (BCOM).

      Μεθοδολογία του δείκτη μαζί με τα subindex εδώ η οποία αναλύεται και στο prospectus της WisdomTree:
      https://data.bloomberglp.com/professional/sites/10/BCOM-Methodology1.pdf

      Εν ολίγοις...

      Το WisdomTree ακολουθοί τους δείκτες αναφοράς που κάνουν track τα commodities μέσω των συμβολαίων τους. Τα συμβόλαια γίνονται roll-over αρκετά νωρίς ώστε να μην υπάρξη περίπτωση φυσικής παράδοσης. Συγκεκριμένα, σελ. 98 του prospectus για το WTI Crude το συμβόλαιο αναφοράς είναι το Light, Sweet Crude Oil (CL) του NYMEX με μήνες αναφοράς του Μαρτίου Μαίου Ιουλίου Σεπτεμβρίου Νοεμβρίου Ιανουαρίου.

      Σελ 99 του Prospectus περιγράφεται το roll-over process. Συγκεκριμένα κάθε 6η με 10η trading day, 1 μήνα πριν του μήνα αναφοράς του συμβολαίου τα συμβόλαια γίνονται roll over στον επόμενο μήνα αναφοράς (τους ανέφερα πάνω). Έτσι με βάση τα παραδείγματα που έχει εγώ καταλαβαίνω ότι αρχές Απρίλη τα συμβόλαια λήξεως May έγιναν rollover με τα συμβόλαια λήξεως Ιούλη.

      Αυτό το ψιλοεπιβεβαιώσα πηγαίνοντας και στο yahoo finance. Εκει άμα βάλετε σύγκριση μεταξύ του CRUD.MI, CL=F (συμβόλαιο MAY), CLM20.NYM (June), CLN20.NYM (July) θα δείτε ότι τις τελευταίες 5 μέρες υπάρχει σχεδόν απόλυτο correlation μεταξύ του CRUD και συμβολαιών Ιουλίου.

      Με κάθε επιφύλαξη φυσικά, εγώ καταλαβαίνω ότι αγοράζοντας κάπoιος CRUD σε αυτά τα επίπεδα στην συγκεκρμένη χρονική στιγμή, είναι σαν να αγοράζει συμβόλαια Ιουλίου που διαπραγματεύονται στην τιμή των 29.52 δολ.

      coffeeroomboy

      Διαγραφή
    9. Θα ήμουν πιο σίγουρος αν αγόραζα 100 βαρέλια πετρέλαιο και τα φύλαγα στην αποθήκη μου!!!
      ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ! Επιτέλους πρέπει να ακουστεί η ΑΛΗΘΕΙΑ. Όλοι (ή καλύτερα οι περισσότεροι), πιστεύουμε, βλέποντας το τυράκι, ότι θα αποφύγουμε την φάκα. Όλα τα παράγωγα προϊόντα κρύβουν μυστικά, που δεν τα γνωρίζουμε,και πιστεύουμε ότι θα είμαστε ικανοί να αποφύγουμε τις τυχόν αρνητικές συνέπειες. Φευ, το τέλος της πράξης είναι πάντα το ίδιο. Αλλά έτσι είναι η ζωή, πρέπει να συμμετέχεις στο παίγνιο με τον παπαντζή, για να αντιληφθείς την απάτη (αν το καταφέρεις κι αυτό).

      Διαγραφή
    10. Κυρίες και Κύριοι, (συμμετέχοντες και μη), αυτού του αξιόπιστου blog και ιδιαίτερα στον φιλόξενο Οικοδεσπότη που σαν "Πατέρας", επιτρέψτε μου να πω, εκπαιδεύει με στοργή (υπό την έννοια της προστασίας) τα παιδιά του (εμάς δηλαδή, που αρκετοί είμαστε μεγαλύτεροί του στην ηλικία), σας εύχομαι ολόψυχα Καλή Ανάσταση και Καλό Πάσχα με Υγεία!

      Διαγραφή
    11. Χαίρετε.
      Προσυπογράφω το post του κυρίου socrates και εύχομαι σε όλους τους φίλους του blog και στον οικοδεσπότη καλή Ανάσταση και καλό Πάσχα με υγεία και αισιόδοξη διάθεση!

      Διαγραφή
    12. Κύριε coffeeroomboy  εξαιρετική η πρωτοβουλία σας να μελετήσετε το  prospectus και το factsheet της WisdomTree. Ευχαριστούμε πολύ (και για την ευγένεια σας). Επικοινώνησα το πρωί στο κινητό με τον αναλυτή που μου σύστησε το προϊόν όταν του ζήτησα κάτι σε πετρέλαιο. Λόγω τρεξίματος προετοιμασίας Πάσχα άργησα να μπω στο μπλογκ. Είναι όπως λέτε. Να προσθέσω ότι

      α) η μεγάλη προχθεσινή μεταβολή οφείλεται στη μετάβαση στα futures Ιουλίου τα οποία διαπραγματεύονται με σημαντικό premium (σχεδόν $7) έναντι spot αγοράς. Όλοι δλδ πιθανολογούν ότι κι εμείς, άνοδο πετρελαίου.

      β) όπως όλα τα commodities η αξία τους υπολογίζεται σε δολάρια, το αυτό και τα ETFs που τα παρακολουθούν συνεπώς είτε κατέχουμε CRUD.L είτε CRUD.M ο συναλλαγματικός κίνδυνος υπάρχει. 

      γ) στους κινδύνους πρέπει να συμπεριλάβουμε και το ρίσκο του εκδότη. Η WisdomTree είναι πολύ μεγάλη εταιρεία εμείς όμως ζήσαμε την χρεοκοπία της πολλαπλάσιας Lehman Brothers.
       
      δ) Στο CRUD υπάρχει contango  ωστόσο δεν έχει ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ με το USO (σχεδόν 10% contangο!!!!) και τα μοχλευμένα ETFs.. Ωστόσο πρέπει να δούμε την συσχέτιση του προιόντος με το πετρέλαιο.

      Παρόλα αυτά προσωπικά εξακολουθεί να μου φαίνεται σχετικά ασφαλής επιλογή η κατοχή του CRUD. Θεωρώ την αντιστοιχία των 29.52 δολαρίων σε spot  τιμή που αναφέρει ο κύριος coffeeroomboy χαμηλή και την αγοράζω πιθανολογώντας κέρδος τουλάχιστον 50% με ορίζοντα 12μηνου.

      Καλή Ανάσταση σε όλους.

      Διαγραφή
    13. Εξαιρετικέ κ. Hippy,

      Ευχαριστούμε πολύ που μοιράζεστε αυτές τις πληροφορίες. Συμφωνώ απόλυτα σε ό,τι αναφέρετε.

      Άρα πλέον μπορούμε να πούμε ότι σε μεγάλο βαθμό έχουμε κατανοήσει το προϊόν και τους κινδύνους του.

      Να σας κάνω και εγώ ένα υποθετικό σενάριο τώρα γιατί η αλήθεια είναι ότι το CRUD με έχει φοβήσει λίγο με τον τρόπο που κάνει τα roll-over σε αυτή την περίοδο του Covid και σκέφτομαι να κλείσω μεγάλο μέρος της θέσης την Δευτέρα.

      Όλος ο κόσμος περιμένει επιστροφή στην κανονικότητα περίπου 10-15 Μαϊου και θα συμφωνήσετε φαντάζομαι ότι αυτό αντικατοπτρίζεται και στα futures πετρελαίου. Έστω ότι σπάει ο διάολος το ποδάρι του και γίνετα επέκταση του lockdown μέχρι Ιούνη. Τότε θα περίμενα τα συμβόλαια Ιουλίου να πέσουν ας πούμε περίπου στην τιμή των 25δολ ενώ τα συμβόλαια Σεπτέμβρη να παραμείνουν στην περιοχή 30-32δολ (υποθετικό σενάριο με βάση τις τρέχοντες τιμές στα futures του WTI crude). Αυτό όμως πέρα της μείωσης που θα φάει το CRUD.MI από την πτώση του συμβολαίου, όταν φτάσει αρχές Ιούνη και κάνει το roll-over από συμβόλαια Ιουλη σε συμβόλαια Σεπτέμβρη θα έχει και μεγάλο roll-over cost λόγω του contango effect (άρα περαιτέρω πτώση του CRUD). Άρα γιατί κάποιος να μην αγοράσει κατευθείαν συμβόλαια Σεπτέμβρη ή Δεκέμβρη (που πιο σίγουρα ας πούμε θα έχει έλθει η κανονικότητα) να κοιμάται και πιο ήσυχος και ίσως να γλιτώσει και την μικρή προμήθεια του WisdomTree CRUD? Θα με βοηθήσει αρκετά η απάντηση σας.

      Επίσης δεν ξεχνώ ότι μου είχατε ζητήσει να σας γράψω κάποια πράγματα και για την Royal Mail και τώρα βρήκα λίγο χρόνο και συγκέντρωσα κάποιες πληροφορίες όποτε αν δεν έχει πρόβλημα και ο κ. Τάκης γιατί θα πιάσουν αρκετό χώρο στο blog.

      Καλό Πάσχα να έχετε και καλή Ανάσταση.

      Με εκτίμηση,
      coffeeroomboy

      Διαγραφή
    14. Ευχαριστούμε κύριε hippy και κύριε coffeeroomboy για τις πραγματικά πολύτιμες πληροφορίες!

      Κατ' ουσίαν πάθαμε αυτό που περιέγραψε ο κύριος Τάκης, προβλέπουμε κίνηση 100% του υποκείμενου προϊόντος και θα ανταμειφθούμε στο 33 με 50% περίπου γι αυτή την κίνηση αν βγει, συν τις προμήθειες που κι αυτές τρώνε κάμποσο από την απόδοση. Κι εμένα όμως μου κάνει γιατί είναι σχετικά ασφαλής η τοποθέτηση. Κάποτε βάζαμε τα λεφτά σε προθεσμιακές για ένα 2% και είμασταν ευχαριστημένοι. Απλά δεν είναι περίπτωση για all in όπως φαντάστηκα αρχικά.

      Πάντως, αυτή η προεξόφληση ίσως έχει συντελεστεί και στις πετρελαϊκές μετοχές αν κρίνω κι από την PBF και από τη ΜΟΗ. Είναι κάτι που το βλέπουν όλοι δηλαδή.

      Καλή Ανάσταση εύχομαι ολόψυχα σε όλους με Υγεία (το πολυτιμότερο αγαθό και ίσως το πιο παραμελημένο)!

      Διαγραφή
    15. Λόγω contango αν το προϊόν είναι σε range trade, η σωστή ανοδική πρόβλεψη δεν οδηγεί σε κέρδη και αυτό είναι κακό!! Για το λόγο αυτό κοιτάζουμε μη μοχλευμενες εταιρίες διύλισης είτε παραγωγούς. Καλή Ανάσταση υγεία υγεία.

      Διαγραφή
  8. Πράγματι αυτό το contago είναι διαόλοπραγμα. Τα συμβόλαια μαίου σε σχέση με ιουνίου στο wti είχαν μεγάλη διαφορά σήμερα. Ποιά η γνώμη σας στο να ποντάρει κάποιος στην ανάκαμψη του πετρελαίου μέσω τοποθέτησης σε ελληνικές ναυτιλιακές λόγω του ότι αποθηκεύουν στα τάνκερ πετρέλαιο?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Glog (gaslog). Αγοράζουν γνώστες της αγοράς, δεν ξέρω αν είναι αυτός ο λόγος, και γω από κοντά. Στις μτχ, ακολουθώ συχνά το πίστευε και μη ερεύνα.
      Καλή Ανάσταση σε όλους

      Διαγραφή
  9. Κύριε hippy συμφωνώ με το σκεπτικό σας.Τωρα οσο για τα etf στο crud δεν έχω καμία αμφίβολια ότι το πετρέλαιο θα διπλωσει στο 6μηνο με 12μηνο όμως το crud.m or l θα έχει διπλωσει? Εγώ ακολουθησα και πουλησα κοντά στα 3.60 μέσο όρο όχι από μαγκιά βέβαια αλλά αφ ενός πίστευα πως το πετρέλαιο θα κάνει διπλό πάτο αφ ετέρου περίμενα γύρισμα των αγορών και όπως έχω αναφέρει ξεπούλησαν όλες τις θέσεις Ευρώπη και Αμερική κρατώντας μόνο Ελλάδα και ψιλοενισυσχισα σε ΚΑΜΠΑ ΓΕΒΚΑ Και πήρα ΙΚΤΙΝΟ.Τωρα με όσους επαγγελματίες μίλησα όντως επηρεάζει το contago το etf crud.m.Δεν σας κρύβω πως μπαίνω στον πειρασμό να αγοράσω ξανά αλλά πάντα υπάρχει η άγνοια του πως συμπεριφέρεται το προϊόν. Έχει δίκιο ο Κύριος Τάκης για Uco. Έπαιξα 2 φορές κέρδισα από τύχη μαλλον δεν ακουμπισα ξανά και ευτυχώς...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Καλησπέρα σας! Κύριε Τάκη και λοιποί, με αφορμή το παράδειγμα του ποστ κι επειδή η κατάσταση προσφέρεται για διάβασμα, θα μπορούσατε να προτείνετε βιβλιογραφία για να ξεστραβωθουμε κι εμείς οι αρχάριοι και να μάθουμε να κοιτάμε λίγο τα νούμερα; Ευχαριστώ εκ των προτέρων! Θανασης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δείτε αυτά τα βιβλία που προτείνει ο φίλος Δημήτρης.

      https://www.investorblog.gr/τα-5-καλύτερα-επενδυτικά-βιβλία/

      Αυτά είναι επενδυτικά, συνδυάζουν δηλαδή πέρα από τα νούμερα, έναν συμπεριφορικό τρόπο σκέψης για επενδύσεις. Πέραν αυτών, πιστεύω ότι και το The Dhandho Investor του Mohnish Pabrai είναι πολύ καλό και είναι το επόμενο που θα πάρω.

      Επίσης, πολύ καλό πρέπει να είναι και το Security Analysis των Benjamin Graham και David Dodd.

      Από εκεί και πέρα, αν ενδιαφέρεστε αμιγώς για νούμερα, για λογιστική δηλαδή, έχω βρει τα ακόλουθα course τα οποία σκέφτομαι να παρακολουθήσω. Αυτά βέβαια είναι για βασικές γνώσεις. Αν κάποιος είναι ήδη expert δεν τα χρειάζεται.

      https://www.edx.org/course/accounting-essentials

      https://www.edx.org/course/financial-market-analysis

      Ελπίζω να μην σας μπέρδεψα. Ούτως ή άλλως δεν είναι ανάγκη να τα διαβάσετε με τη μία. Από το να τσεκάρουμε τις τιμές των μετοχών κάθε λεπτό, καλύτερα να διαβάζουμε τέτοια βιβλία.

      Διαγραφή
    2. Εδώ θα βρείτε το δεύτερο από την πεντάδα σε pdf:

      Intelligent Investor: The Definitive Book on Value Investing

      https://www.e-reading.club/bookreader.php/133361/The_Intelligent_Investor.pdf

      Διαγραφή
    3. Σας ευχαριστώ πολύ! Καλή Ανάσταση! Θανασης

      Διαγραφή
  11. Σας ευχαριστώ πολύ Κύριε Ευρωβλαχε, Καλη Ανασταση να εχετε! Θανασης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Φίλοι μου από την όλη συζήτηση κάνεις μας δεν έχει δώσει η πάρει πειστική απαντηση στην ερώτηση μου χθες το πρωί γιατί-10% το crud και +2% το crud m.Πρωτομπηκα όταν το έθεσε στο τραπέζι ο αγαπητός hippy και μετά στο uco ψάχνοντας κάτι σε δολάρια. Ευτυχώς μου βγήκαν οι κινήσεις αλλά δεν ξέρω αν μπορώ να το θεωρώ σίγουρο στοίχημα μετά την χθεσινή συμπεριφορά εκτός και διαφωτισθουμε από κάποια πειστική ανάλυση.Καλη Ανάσταση σε όλους μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιατί όπως προσπάθησα να εξηγήσω πάνω, φαίνεται ότι το CRUD αντικατοπτρίζει αυτή τη στιγμή τα συμβόλαια λήξεως Jul 2020 και όχι τα συμβόλαια λήξεως May 20 που έπεσαν -8%. Aν καταλαβαίνω καλά το prospectus, τα συμβόλαια Μαίου έγιναν roll-Over αρχές Απρίλη με τα συμβόλαια Ιούλη και αυτά με τη σειρά τους θα γίνουν roll-over αρχές Ιούνη με τα συμβόλαια λήξεως Σεπτεμβρίου.
      Βάλτε σε οποιαδήποτε πλατφόρμα έχετε πρόσβαση την σύγκριση μεταξύ CRUD, συμβόλαια May και συμβόλαια Ιούλη. Θα δείτε ότι τις τελευταίες 5 μέρες υπάρχει μεγάλο correlation μεταξύ CRUD και συμβολαίων Ιούλη. Αλλά φυσικά αυτά σας τα γράφω με κάθε επιφύλαξη. Απλά εγώ αυτό κατάλαβα διαβάζοντας το prospectus και μου φαίνεται ότι επιβεβαιώνετε και απτό συγκριτικό διάγραμμα.

      Χρόνια πολλά και καλή Ανάσταση κ. Captain Cook, κ. Τάκη και σε όλους τους φίλους του blog.

      coffeeroomboy

      Διαγραφή
    2. Να είστε καλά όλοι σας παιδιά με υγεία σε σας και στους ανθρώπους που αγαπάτε.Καλη Ανάσταση και του χρόνου κανονικά όχι όπως εφέτος.Κυριε Τάκη εύχομαι να είμαστε κάθε χρόνο εδώ όλοι παρόντες!

      Διαγραφή
  13. Καλη. Ανάσταση. Σε όλους. Εγώ. Με όλο το. Σεβασμό. Πιστεύω. Και. Στην. Γνώση.. Και. Στην. Εμπειρία. Αλλά. Πιο. Πολύ. Στο. Ενστικτο!!του.παιχτη.τιγρης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Καλησπερα. Και. Πάλι. Η. Τεχνικη. Ολυμπιακη. Έκλεισε. Στο. 1,736..μπορειτε.να.μου.πειτε.παρακαλω.που.ειναι.οιστηριξεις.καιοι.. Αντιστάσεις. Θα.. Με. Βοηθούσε. Ευχαριστώ.. Τιγρης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Καλή ανάσταση χρόνια πολλά σε όλους και καλή απαλλαγή απο τον κορωνοιό
    Σωστά αυτά για το πετρέλαιο που γράφετε η τιμή θα ξαναγυρίσει ,ελπίζω η δεη να έχει κάνει hedging ,με 18 ευρώ το βαρέλι το κόστος παραγωγής ενέργειας είναι τζάμπα ,για να δούμε τα αποτελέσματα τέλος του 2020

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Χρόνια πολλά, καλή Ανάσταση κύριε Τάκη, σας ευχαριστούμε πολύ που μοιράζεστε απλόχερα τη γνώση και τη σοφια σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Εύχομαι Καλή Ανάσταση σε όλους !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Καλή Ανάσταση σ ολους ,άντε να φύγει ο κορονοιος να κάνουμε και κάνα μπανάκι,ειδικά φέτος που θα λείπουν και οι Γερμανοί με τα πέδιλα και τις άσπρες κάλτσες,ΧΑ,χα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Εύχομαι Καλή Ανάσταση με Υγεία και επενδυτικές επιτυχίες σε όλους τους φίλους του blog και ιδιαίτερα στον οικοδεσπότη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Καλή ανάσταση στον οικοδεσπότη και σε όλους τους συμμετέχοντες στο blog και ας ευχηθούμε υγεια-ευτυχια και καλή λευτεριά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Καλή Ανάσταση με υγεία σε όλους και...γρήγορη επάνοδο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Καλή ανάσταση,χρόνια πολλά σε όλους τους φίλους του blog!
    Ιδιαίτερα πολλές ευχές σε μοναχικά άτομα αυτήν την στιγμή. Ελπίζω να μην είναι πολλά...αλλά μην τα ξεχνάμε!
    Καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Χριστός Ανέστη για όλα τα μυαλά της ηφυλίου...υγεία και χαρά ότι και να σημαίνει για τον καθένα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Βλέπω το επόμενο δεκαήμερο να ζεσταίνεται το κλίμα χρηματιστηριακα,τι λέτε κύριε τακη;καλό Πάσχα σας ευχομαι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Καλό Πάσχα με υγεία! Κάθε δοκιμασία ας μας κάνει σοφοτερους κ καλύτερους ανθρώπους

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Καλο. Πάσχα. Με. Υγεία.. Βλέπω. Την. Ευαπσ. Να. Ανεβαίνει. Σιγά. Σιγά. Μήπως. Έχει. Να. Κάνει. Με. Την. Επόμενη έκτακτη. Γενική. Συνέλευση. Για. Για. Αλλαγή. Διευθύνοντα.. Συμβουλου. Στις. 30.απριλιου..μεσεβασμο..τιγρης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Το πετρέλαιο έπεσε 18% και παίζει κάτω από τα 15 δολάρια. Το συμβόλαιο Ιουλίου έπεσε 1 δολάριο στα 28,5.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ βγήκα από τα CRUD με μικρογρατζουνιές. Αν και νόμιζα ότι μου κάνει, τελικά δεν μπορώ να διαχειριστώ αυτή την περίεργη συσχέτιση μεταξύ παραγώγου και υποκείμενου προϊόντος. Αυτή τη στιγμή με το πετρέλαιο στα 15 ευρώ θα ήθελα να αγοράσω πετρέλαιο στα 15 και όχι στα 28. Από τη μία βέβαια σε προστατεύει τώρα στην απότομη πτώση αλλά αν η τιμή διατηρηθεί εκεί χαμηλά ακόμη και το συμβόλαιο Ιουλίου θα αρχίσει να συγκλίνει προς τα εκεί. Πρέπει δηλαδή το υποκείμενο προϊόν να κάνει ένα 100% για να νιώσω ασφαλής στο παράγωγο.

      Διαγραφή
    2. Κύριε Ευρωβλαχε νομίζω ότι πράξατε άριστα καθ ότι είναι προφανές ότι στο συγκεκριμένο etf υπάρχει πολύ ομιχλώδες τοπίο. 1000 φορές bnp στο 25 ευρώ και βλέπουμε..

      Διαγραφή
    3. Το πετρέλαιο στο -38% στα 11,20. Μάλλον μπαίνει στο τελικό στάδιο η πτώση. Ίσως μας δώσει και την ευκαιρία να αυξήσουμε θέση στην PBF.

      Διαγραφή
    4. Τελικά ουδεις θα κερδίσει απο την ΒΕΒΑΙΟΤΑΤΗ άνοδο του πετρελαίου.

      Μόνο όσοι αγοράζουν όλο και χαμηλότερα .... και όσοι πηραν τα βαρέλια σπίτια τους.
      ΌΛΟΙ οι υπόλοιποι στον κουβά.

      Διαγραφή
    5. Κ. Ευρωβλάχε και εγω τα έδωσα σήμερα με μικρή ζημιά. Δεν αισθανόμουν άνετα με την διακράτηση γιατί πολλά μπορούν να στραβώσουν μέχρι τον Ιούλιο. Δεν θεωρώ απίθανη βέβαια μια αντίδραση, ειδικά εφ'όσον ο OPEC+ έχει αφήσει ανοιχτό το ενδεχόμενο να κόψει και άλλο την παραγωγή αλλά εγώ δεν αισθανόμουν εντάξει οπότε την έκλεισα την θεση.

      Καλή επιτυχία στους εναπομείναντες.

      coffeeroomboy

      Διαγραφή
  28. Κύριε Τάκη αποφασισα να μην ξανασχοληθω από όταν πουλησα τα ETF πετρελαιου αφ ενός γιατί κατάλαβα ότι επαιξα στην τύχη και μου έκατσε αφ ετέρου διότι παντού διαβαζα για σιγουρο στοίχημα στο crud και δεν μου άρεσε. Όπως τότε με ΔΕΗ που οι πάντες η σχεδόν έβλεπαν στο 1.25 το 0.80 και 0.60 και πήγα κόντρα. Δεν το παίζω έξυπνος αλλά ούτε και μετά Χριστόν Προφήτη..Κανείς μας δεν μπορεί να προβλέψει το μέλλον...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ καλά κάνατε.

      Διορθώνω ... Κανείς μας δεν μπορεί να προβλέψει το ΒΡΑΧΥΠΡΟΘΕΣΜΟ μέλλον.

      Διαγραφή
    2. Φυσικά το βραχυπρόθεσμο Κύριε Τάκη καθ ότι τα σημάδια δεν είναι ούτε πάντα προφανή ούτε και ορατά...

      Διαγραφή
    3. Πάντως με το λάδι την πάτησαν πολλοί ... λίγοι θα βγαλουν χοντρό χρημα απο εδω.
      Που να πάρει ... έπρεπε να ήταν μετοχή!!!! ΘΑ ΤΗΣ ΑΛΛΑΖΑ ΤΑ ΦΩΤΑ 🤣🤣

      Διαγραφή
    4. ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ σε όλους.
      Αυτό προσπαθώ να πω κι εγώ τελευταία. Δεν υπάρχει μια τιμή spot στα προϊόντα που να αντιστοιχεί με ακρίβεια στα παράγωγα (τύπου ETFs), έτσι ώστε να αγοράζεις ή να πουλάς σύμφωνα με τη εκτίμησή σου, χωρίς να υπεισέρχονται άλλοι παράγοντες (σαν μετοχή όπως κ. Τάκη πολύ σωστά λέτε). Και να πω εδώ ότι χρόνια τώρα, πολλοί "δημοσιγραφίσκοι", αλλά και άνθρωποι της αγοράς, τα διαφημίζουν ως μια εύκολη λύση για τους μικροεπενδυτές που θέλουν να αγοράσουν τέτοια προϊόντα, χωρίς τον κίνδυνο των Futures (σαν απλή μετοχή δηλαδή).

      Διαγραφή
  29. Χρόνια πολλά σε όλους.
    ΠΡΟΣΟΧΗ ΜΕ ΤΟ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ.
    “There is no limit to the downside to prices when inventories and pipelines are full,” tweeted Pierre Andurand, the head of the eponymous oil hedge fund. “Negative prices are possible,” he added.
    https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-04-19/oil-drops-to-18-year-low-on-global-demand-crunch-storage-woes?srnd=premium-europe

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το κολπάκι με το λάδι τελειώνει με την άρση του Lock Down των παγκόσμιων οικονομιών και ειδικά με την άρση του lock down των Η.Π.Α.

      Διαγραφή
    2. Συμφωνώ μαζί σας κύριε Τάκη και πιστεύω ότι δεν είμαστε μακριά από την άρση. Δείτε σήμερα πώς κρατάει η PBF, δείχνει εξαιρετική δύναμη που σημαίνει ότι μάλλον ξεκινάει να προεξοφλεί το γύρισμα. Τι θα λέγατε για αύξηση θέσης σε αυτά τα επίπεδα?
      Κύριε Barren ή όποιος άλλος φίλος, τι άποψη έχετε?

      Διαγραφή
    3. Η χαμηλότερη τιμή στοχος που δινεται απο τους αναλυτες ειναι τα 5 δολάρια .... η υψηλότερη τα 55.
      Η εταιρεία νομίζω ότι θα αντέξει .... η μετοχη θα κλείσει το gap, ισως και φέτος.

      Διαγραφή
    4. Χωρίς σάλιο στο WTI Μαίου.
      Πετρέλαιο ήθελες , φαπ φουπ.
      Ε, ρε τι πάθανε οι βραχύπροθεσμοι longers.

      Πότε κλείνει η σειρά κύριοι;
      Ξέρετε;

      Διαγραφή
    5. Ούτε ο Greco να έβγαζε report.
      Τέτοια βλέπει η QCM και τρελαίνεται.

      Διαγραφή
    6. Στα 5$ στο -70%? Τι είναι αυτά που ζούμε? Πρέπει να χει καεί πολύ χρήμα σήμερα.

      Διαγραφή
    7. Στο 1.5 αν βλέπω καλά και δεν κάνουν πουλάκια τα ματάκια μου...

      Διαγραφή
    8. τώρα τα "χώνεις" τα Pbf ή δε τα χώνεις?
      ιδού η απορία...

      Διαγραφή
    9. Αν είχα θα τούς τα έριχνα στην κεφαλα τους χωρίς δεύτερη σκέψη φίλε μου .Εσύ αποφασίζεις φυσικά...

      Διαγραφή
    10. Αύριο θα βλέπετε Αμερικάνικο αργό 22.
      Ψυχραιμία κύριοι

      Διαγραφή
    11. Άντε 20 .... (δεν θα το ξαναποστάρω), τα έβαλα και προχθές.
      https://gr.investing.com/commodities/crude-oil-contracts

      Διαγραφή
    12. Πάμε και Μπρεντ (Ευρωπαικό και Ασαιατικό πετρέλαιο)

      https://gr.investing.com/commodities/brent-oil-contracts

      Εκεί στον Capital ο καθε άσχετος γράφει την παπαρόλα του.
      Θα το κλείσω το ρημάδι!!!

      Διαγραφή
    13. Κύριε Τάκη είσαι ωραίος, δε μασάμε, επειδή δε παίζουμε με μόχλευση, ας παίξουν τα τσακαλάκια με το μαύρο "χρυσό", με την πώληση που έκλσεισε σήμερα η εταιρεία αύξησε και άλλο το μαξιλάρι ρευστότητας.

      Διαγραφή
    14. Καπετάνιο .... λήγει σήμερααααα!!
      Μια χαρά πάμε!!

      Αυτός ο astalavista προσπαθεί να τους εξηγήσει ... τον χάσαμε απο εδώ.

      Διαγραφή
    15. Κύριε Τάκη μου άσε την κάθε παπατζα να γράφει τον πόνο του. Εμείς την δουλειά μας.. .




      Διαγραφή
    16. psofia_gata (πως να σας φωνάζω κύριε;)

      Τις ίδιες λαλακίες τις είχα ζήσει το 2008 με το Αμερικάνικο πετρέλαιο , απο την ανάποδη.
      Τότε πανηγύριζαν κάποιοι που το πετρέλαιο στέρεψε και θα παει 10000000 ... την επόμενη ημέρα;, ανακάλυψαν ότι έληξε η σειρά ... αν και οι 9 στους 10 αμφιβάλλω αν το πήραν χαμπάρι.

      Διαγραφή
    17. "As for why May has gone negative, consider that at this point, longs in the expiring contract will have to take delivery. That means they might have to transport the oil from wherever the supply is coming from, and then store it - all that costs money. Given an overwhelming unneeded supply of West Texas Intermediate out there, it's not beyond the realm that the price could drop to zero or go negative."

      Διαγραφή
    18. Εγώ πάντως αύξησα στην PBF στα 7,22 με τη μισή ρευστότητα που έφτιαξα από τα CRUD. Μου αρέσει η συμπεριφορά της. Πέραν αυτού έχω και για τα 5,5 και για τα 3 αν πάει σύμφωνα με το αρχικό μου πλάνο. Μου αρέσει το στόρυ του πετρελαίου αλλά θα το παίξω μόνο μέσα από μετοχές.

      Διαγραφή
    19. Οφείλω μια συγνώμη για το προηγούμενο σχόλιο με την PBF, ελπίζω να μην παρέσυρα κανέναν, νόμιζα πως είχαν λήξει τα τρέχοντα τα ρημάδια τα συμβόλαια, και σοκαρίστηκα.

      Κύριε Τάκη καλύτερα "ψόφια γάτα" γιατί πλέον μόνο "γάτα" δε θεωρούμαι στις αγορές, επίσης θεωρώ πως αυτό που ζούμε είναι το "τίναγμα της ψόφιας γάτας", τα θεμελειώδη είναι πολύ άσχημα και νομίζω πως δεν έχουν προεξοφληθεί από την αγορά, και αναφέρομαι κυρίως στα ποσοστά ανεργίας στους "γιάνκηδες", στα προβλήματα του πετρελαϊκού κλάδου, στο πεθαμένο λιανεμπόριο (φυσικά καταστήματα) και στην πίεση που θα δεχτούν τα emerging markets.

      Διαγραφή
  30. https://finance.yahoo.com/news/pbf-energy-completes-sale-five-110000743.html

    "PBF Energy Completes Sale of Five Operating Hydrogen Plants for $530 Million to Air Products"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Για τους φίλους που τους αρέσει η Berkshire (BRK.B) μια καλή εναλλακτική είναι και η Fairfax (FFH.TO). Ο Καναδός Buffet, όπως αποκαλούν τον Prem Watsa, έχει δώσει καλά δείγματα γραφής στη χώρα μας με Μυτίλ, Ευρωβ, Grivalia, Eurolife. Με μέγιστη τιμή τα 768 CAD το 2016 τώρα διαπραγματεύεται περίπου στα 400 CAD.

    Εντωμεταξύ, αυτή την περίοδο η ισοτιμία EUR/CAD είναι στο 1,54 που είναι ένα ικανοποιητικό επίπεδο.

    Βέβαια τέτοιες μετοχές τις αγοράζεις για να τις κρατήσεις πάρα πολλά χρόνια.

    Από εκεί και πέρα, αυτή που κοιτάζω είναι η Royal Mail (RMG). Εδώ βέβαια θα θέλαμε και την ευγενική προσφορά του κυρίου coffeeroomboy, που έχει εμβαθύνει στη συγκεκριμένη μετοχή, εφόσον δεν έχει πρόβλημα ο κύριος Τάκης, που θα πιάσουμε κάποιο χώρο στο ιστολόγιό του.

    Θα μου πείτε, τι έχεις πάθει και κοιτάς τα αργοκίνητα καράβια? Κάτι με έχει πιάσει και θέλω να αγοράσω κάτι και μετά να κλείσω το μόνιτορ, γιατί φοβάμαι πως αργά ή γρήγορα η αγορά μπορεί να με παρασύρει να αναλάβω δράση εκεί που δεν θα πρέπει, δηλαδή να κάνω βλακείες, να το πω πολύ απλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΣΩΣΤΗ ΣΚΕΨΗ. Περίργοι καιροί, πρωτόγνωρες καταστάσεις, αχαρτογράφητα ύδατα.

      Διαγραφή
  32. ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ THREAD ... ΓΕΜΙΣΕ ΤΟ ΑΛΛΟ.

    ΣΥΝΕΧΙΣΤΕ ΕΔΏ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Επαναλαμβάνω εδώ την παράκλησή μου:
    Θα ήθελα, αν κάποιος από τους συμμετέχοντες, έχει μια σχετική εμπειρία να με βοηθήσει με την άποψή του. Μιλάω για short θέση σε παράγωγα, των εμπορευμάτων, προϊόντα (ETFs και ιδιαίτερα αυτά με μόχλευση)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κύριε Socrates με το συμπαθειο αλλα γιατί θέλετε να παίξετε με το μπαρούτι ?

      Διαγραφή
    2. Έχετε δοκιμάσει Captain; Έτσι από περιέργεια. (Με ιντριγκάρει το θέμα). Όταν παρατηρώ, ότι σε ένα προϊόν όλοι χάνουν διαχρονικά, κάνω την σκέψη, (απλοϊκή μάλλον),το ανάποδο δεν θα κερδίζει; Και ψάχνω να βρω την φάκα. Γι αυτό ρωτάω.

      Διαγραφή
    3. Επίσης θα ήθελα να μάθω, αν αυτό το προϊόν, υποτιμηθεί πολύ και κάνει reverce split πολλές φορές (έχει συμβεί), το μέγιστο κέρδος του κατόχου μπορεί να φτάσει το 99,999% και όχι παραπάνω;
      Ζητώ συγνώμη και από τον κ. Τάκη, που καταχρώμαι τον χώρο του με ερωτήματα που μάλλον δεν απασχολούν πολλούς.

      Διαγραφή
    4. Δεν έχω δοκιμάσει και ούτε πρόκειται δάσκαλε και καλά θα κάνετε να μην το επιχείρησετε ούτε και εσείς. Δεν γνωρίζω ούτε έναν που στο τέλος τής ημέρας που έκανε ταμείο να κερδισε αλλά του πήραν και την ταμειακή μηχανή...

      Διαγραφή
    5. Από την εμπειρία μου το απόλυτο σε βάθος χρόνου short όπλο είναι το United States Natural Gas Fund, LP (UNG). Από την κατασκευή του έχει τεράστιο contago. Προσωπικά ξεκίνησα να το σορτάρω από το 2011. Πάντα με επιτυχία. Από τα 2200 δολάρια το 2008 κατρακύλησε στα 200 δολάρια το 2011 που μας το επισήμανε καλός χρήστης στο ιστολόγιο που σύχναζα τότε στον capital και συνέχισε στα 14 δολάρια σήμερα. Για μια μεγάλη περίοδο όμως (περίπου 1,5 χρόνο) το 2012-13 ήταν περίπου οριζόντιο οπότε το σταμάτησα καθώς η πλατφόρμα της ΙΒ που χρησιμοποιώ σου δίνει μεν την δυνατότητα να ανοίξεις εύκολα short θέσεις αλλά χρεώνει έξοδα για το διάστημα που είσαι ανοικτός. Μετά ξεχάστηκα.

      https://gr.investing.com/etfs/us-natural-gas-fund-chart

      Διαγραφή
    6. Οι τιμές του UNG είναι προσαρμοσμένες πριν τα πολλά reverse split που αναγκάζεται να κάνει το ETF κάθε φορά που τείνει στο μηδέν.

      Άσχετο (για τον καλό φίλο coffeeroomboy)

      Εψαξα στο investing.com να βρω την συσχέτιση που μας επισημάνατε ανάμεσα στο CL και στο GRUD.L Στο τελευταίο 6μηνο είναι περίπου 0. Αλλά και στον χρόνο μικρότερο του 1%. Πρέπει να φτάσεις στο μακρινό 2008 για να βρεις σημαντική διαφορά λόγω contago.

      Διαγραφή
    7. Ω! Κ.hippy έχετε ασχοληθεί κι εσείς με τέτοιου είδους προϊόντα; Με εκπλήσσετε.
      Εν τέλει δεν έχετε εντοπίσει κάποια παγίδα; Αυτό που έγραψα παραπάνω ισχύει; Δηλαδή μέγιστο δυνητικό κέρδος 99,999%, όσα reverse split κι αν γίνουν;

      Διαγραφή
    8. Δεν είχα την ευκαιρία να διαπιστώσω πόσο είναι το μέγιστο δυνητικό κέρδος καθώς όπως έγραψα ο πειρασμός να λογιστικοποιώ το κέρδος σε κάποια οπισθογυρίσματα με νικούσε πάντα (trailing stop loss). Αργότερα ξαναγόραζα, ποτέ δεν έχασα. Το θέμα είναι ότι ΔΕΝ μπορούμε από ΕΕ να ασχοληθούμε με ETDs στις ΗΠΑ λόγω MiFID II.

      Δεν το ψάχνω από Ευρώπη, φοβάμαι το ρίσκο του εκδότη. Εάν επαναληφθεί η πανωλεθρία της προηγούμενης βδομάδας στο καμένο λάδι θα αντέξει η WisdomTree τα αρνητικά υπόλοιπα-ζημιές των ρισκαδόρων πελατών? Οπότε μένω ακίνητος με μόνη επιλογή σε δαύτους το Crud και προσεύχομαι (χα χα) να γίνει το λογικό δλδ πλαγιοανοδικό μέχρι τον Νοέμβριο.

      Διαγραφή
    9. Ευχαριστώ για την απάντηση. Εμένα μου επιτρέπει κινήσεις η SAXO υπό μορφή CFDs. Το θέμα που έθεσα, για το δυνητικό κέρδος, προκύπτει από την εξής σκέψη: Αν π.χ πουλήσεις 100 μερίδια ενός ETF με τιμή 100 και επακολουθήσει RS 10:1, τότε τα μερίδιά σου δεν θα γίνουν κι αυτά 10; Άρα δεν μπορείς να επιτύχεις μεγαλύτερο κέρδος. Είναι σωστό αυτό;

      Διαγραφή
    10. Νομίζω ΝΑΙ. Στην αρχική θέση 90/100 μετά το πρώτο rs 99/100 μετά το δεύτερο 99,9/100 κ.ο.κ...έτσι μου φαίνεται κι εμένα

      Διαγραφή
    11. Αγαπητέ κ. Hippy,
      Εγώ μίλησα για συσχέτιση μεταξύ cln.20 (συμβόλαιου Ιουλίοy) και CRUD.M τις τελευταίες 5-10 μέρες. Όπως υπολογίζω το roll over από τα συμβόλαια Μαίου στα συμβόλαια Ιουλίου έγινε κάπου μεταξύ 9-16 Απρίλη (6-10 εργάσιμη μέρα του Απρίλη δεν είμαι σίγουρος αν πρέπει να υπολογίσει κάποιος την μέρα που ήταν κλειστός ο NYSE λόγω Πάσχα). Άρα την πλήρη συσχέτιση θα μεταξύ συμβόλαιων Ιούλη και CRUD θα την δείτε μόνο τις τελευταίες 5-10 μέρες καθώς θα πρέπει κάποιος να το αναπροσαρμόζει γα τον μήνα αναφοράς των συμβολαίων.

      https://finance.yahoo.com/quote/CLN20.NYM/chart?p=CLN20.NYM

      Αν μπορείτε στο παραπάνω Link επιλέξτε comparison και μετα προσθέστε το crud.m και επιλέξτε περίοδο αναφοράς 5 μέρες.

      Θα δείτε ότι η συσχέτιση έχει ελάχιστες διαφορές (φαντάζομαι και λόγο συναλλάγματος) καθώς και δεν ισχύει η συσχέτιση όταν η αγορά της Ευρώπης είναι κλειστή ενώ συνεχίζεται η διαπραγμάτευση του συμβολαίου στις ΗΠΑ, αλλά στο ανοιγμα των αγορών της Ευρωπης η διαφορά εξαλείφεται.

      Αυτά φυσικά με κάθε επιφύλαξη.

      Εγώ όπως σας εγραψα το άφησα πάντως, δεν αισθανόμουν άνετα, αρκετά μπορούν να συμβούν μέχρι τον Ιούλη.

      Με εκτίμηση,
      coffeeroomboy

      Διαγραφή
    12. Είναι ακριβώς όπως τα λέτε, ευχαριστώ θερμά φίλε coffeeroomboy. Χαίρομαι που είστε στο μπλογκ. Εγώ όπως είπα έψαξα τη συσχέτιση στα δολαριακά.

      Η ερώτηση τώρα στον καθρέφτη είναι αυτή που (μου) κάνω πάντα δηλαδή η εξής: "Εάν δεν είχες ποντάρει στο πετρέλαιο τώρα θα το αγόραζες?"

      Η απάντηση είναι ΟΧΙ.

      Σε αυτές τις περιπτώσεις-στο ΟΧΙ-συνηθίζω να κάνω stop loss δίχως συναισθηματισμούς και δεύτερες σκέψεις. Όμως την ερώτηση (μου) την κάνω έγκαιρα, στο -10% max. Εδώ το χώσιμο έγινε απότομα, πιάστηκα κυριολεκτικά στον ύπνο. Και πάλι καλά δηλαδή που είχα crud που το έπαιζαν οι επαγγελματίες της WisdomTree και το είχαν ρολάρει έγκαιρα. Η θέση μου τώρα ζημιώνει 30%. Και δυστυχώς είναι μεγαλούτσικη.

      Σκέφτομαι ως εξής:

      1) "Πόσοι πιθανολογούν άμεσο γύρισμα στο WTI?" Ελάχιστοι πια...άρα υπάρχουν καλές πιθανότητες να αντιδράσει σε μέσο χρόνο καθώς οι πολλοί συνήθως χάνουν.

      2) Πόσοι έχουν συμφέρον να γυρίσει προς τα $40? Σχεδόν όλοι κι ανάμεσα τους ισχυροί (ΗΠΑ, Ρωσία) κι ο επιχειρηματίας Τραμπάκουλας για εκλογικούς λόγους.

      Καθώς είναι-είμαστε ψαρωμένοι όλοι δεν περιμένω άμεση αντίδραση (εντός  διμήνου). Οπότε έχω καταλήξει να το περιμένω  μέχρι το Φθινόπωρο. Δίχως φυσικά Μουαγέν. Μακάρι να έχω δίκιο κι ας κερδίσουν αυτά που έχω καθώς όπως είπα φοβάμαι και το ρίσκο του εκδότη. Το contago βέβαια είναι σημαντικός αρνητικός παράγοντας εάν το CL σέρνεται σ΄αυτό το επίπεδο πάνω από 12-18 μήνες.

      Διαγραφή
  34. Κύριε Τάκη, θα μπορούσατε να κάνετε μια επαφή πρώτου τύπου με την παρακάτω εταιρεία? Θα ήθελα απλά να μου πείτε πώς τη βλέπει το έμπειρο μάτι σας, χωρίς να ξοδέψετε πάνω από ένα λεπτό από το χρόνο σας.
    Βαρετό αντικείμενο (προϊόντα γραφίτη και άνθρακα) με μεγάλο περιθώριο κέρδους. Την ανακάλυψα γιατί έχουν πατήσει πάνω της ποιοτικά fund.
    Σας ευχαριστώ!

    https://finance.yahoo.com/quote/EAF?p=EAF

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. κ. Ευρωβλάχε παίρνω εγώ το θάρρος μόνο και μόνο επειδή έτυχε να τη δω πρόσφατα.
      Στην αρχή μου φάνηκε συμπαθητική, αλλά όταν είδα ότι παρότι έχει αρνητικά Ίδια -690 mil ξόδεψε το 2019 260 mil σε επαναγορές μετοχών, της έβαλα ένα ωραιότατο Χ και προχώρησα.

      Διαγραφή
    2. Η λειτουργία της εδω και 150 χρόνια στα θετικά ... τρελό κέρδος το 2019 και το 2018.

      Ωστόσο χρέος που προσεγγίζει τα 2 δις, με ταμειο μόλις 80 εκατ και τα αρνητικά ίδια κεφάλαια με κανουν να τη βάλω στην άκρη.

      Όμως τα τελευταια 2 χρονια βλέπω τρελη άνοδο πωλήσεων και υπερκέρδη .... ΤΙ ΑΛΛΑΞΕ;

      Διαγραφή
    3. Το καθαρό χρέος το είδα κι εγώ, τα αρνητικά ίδια δεν είδα. Θα την βάλω κι εγώ στην άκρη.
      Σας ευχαριστώ για το χρόνο σας.

      Διαγραφή
    4. Θα την κοιτάξω κύριε Ευρωβλάχε ... αναλυτικότερα.
      Γιατί τα 2 τελευταία έτη ανεβάζει πωλήσεις και κέρδη; Αυτό με τράβηξε.

      Θα ξεκινήσω μελέτη ΕΑF ... ΕΚΤΟΣ ΑΝ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ ΠΟΥ ΕΠΕΊΓΕΙ.
      Ποιά funds επενδύουν;

      Διαγραφή
    5. κ. Τάκη το 2018 έδωσε 1,5 B μερίσματα, τακτικό και έκτακτο 0,70/ μετοχή.
      Αυτό το κορίτσι το έχουν ξεζουμίσει, περισσότερο με παραπέμπει στη ΦΡΙΓΟ προ κατρακύλας παρά σε πύραυλο σε αντίστροφη μέτρηση.
      Θα πρότεινα να μας ανεβάσετε μια ανάλυση CRITEO προτού ξεφύγει.

      Διαγραφή
    6. Έχει επενδύσει το fund του Mohnish Pabrai με αρχική αγορά στο δεύτερο τρίμηνο του '19 και μείωσε λίγο την 31-12-19. Παρόλα αυτά αποτελεί την τρίτη μεγαλύτερη συμμετοχή με 19,07%, μετά τις FCAU και MU. (Πηγή: www.gurufocus.com)

      Επίσης, βασικός μέτοχος είναι η Brookfield Asset Management, την οποία δεν γνωρίζω, αλλά έχει συνεργασία με την Oaktree capital.

      Διαγραφή
    7. Η Brookfield (BAM) έχει συγχωνευθεί με την Oaktree του Howard Marks και είναι πανίσχυρη εταιρία διαχείρισης επενδύσεων στο χώρο των υποδομών. Έχει αρκετές θυγατρικές εισηγμένες ( BEP(ανανεώσιμες με μεγάλο κομμάτι υδροηλεκτρικά), BPY (ακίνητα), BIP, BBU).

      Διαγραφή
    8. Κύριε Μιχάλη δεν μου αρέσει ....
      48 δις κεφαλαιοποίηση .... ίδια κεφάλαια 35 δις , με 42 δις άυλα και Good Wills. 'Ο,τι δεν θέλω να βλέπω δηλαδή ... αν βλέπω άυλα και Good Wills στρίβω ή τα αφαιρώ απο τα ίδια, για να προχωρήσω.
      Εδώ τι να αφαιρέσω;

      Χρέος μακροπρόθεσμο 143 δις ... ταμείο 10,4 δις.

      Τα κέρδη όχι ικανοποιητικά για την κεφαλαιοποίηση της ....
      Η πρώτη ματιά μου λέει ... κλείσε και κοίτα αλλου.

      Διαγραφή
  35. Στον σχηματισμό πυθμένα για το δρόμο προς τα 100.

    https://oilprice.com/Energy/Oil-Prices/How-Oil-Prices-Could-Go-To-100.amp.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. https://www.secform4.com/insider-trading/1534504.htm

    Σχετικά με τις αγορές από insiders για την PBF, βάζοντας στο excel τα στοιχεία από το ανωτέρω link που παρέθεσε o κύριος Τάκης στην ανάλυση του προκύπτουν τα εξής:

    Από τις 4-9-19 η Inversora Carso έχει αγοράσει συνολικά 6.732.858 μετοχές, συνολικής αξίας 160.146.530$. Η μέση σταθμική τιμή ανέρχεται στα 23,79!!! Ο συνολικός αριθμός μετοχών που κατέχει είναι 23.361.778 από τις 119,99m συνολικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. PBF news
    --------
    Oil refiner PBF Energy (N:PBF) built up a network of six U.S. refineries over a decade, including this year's nearly $1 billion purchase of a San Francisco-area plant. With the market's slide, the entire company is currently worth less by capitalisation than that purchase.

    PBF last month said it would sell hydrogen gas plants for $530 million to raise cash. That sale "solves some short-term problems for them," said one person familiar with the transaction, but cautioned that this alone will not stabilize the company unless fuel demand begins to recover. The person declined to be identified because the matter was not public.

    The company declined to comment.

    Demand, however, is down by roughly 25% in the United States, and oversupply is expected to linger for months.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θέλω κλείσιμο πάνω από 7,65 και μετά πάμε για 8,64 και fibo 23.6% πέριξ των 11 ευρώ στην παρούσα φάση.

      Διαγραφή
  38. PBF : Medium term momentum bottoming. Waiting for confirmation in 1-3 sessions.

    https://prnt.sc/s4pw1c

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Η SONG σήμερα τραγουδά τον χορό του Ζαλόγγου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. Λίγες σκέψεις για την Royal Mail (RMG.L) με βάση το ψάξιμο που έκανα. Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά:
    Τιμή 146,65 GBp (=£1,4665)
    Market cap 1,466b
    EBITDA 858m
    Καθαρά κέρδη 323m
    Total cash 222m
    Total debt 1,61b
    Net debt/EBITDA 1,62
    P/E 4,54.
    ΜΟ καθαρών κερδών τα τελευταία 4 χρόνια 252,25m, συνεπώς μέσο P/E για αυτό το διάστημα 5,81.

    Η εταιρεία σχεδιάζει ένα πρόγραμμα αναδιάρθρωσης ύψους 1,4 b μέχρι το 2024 ώστε να γίνει πιο αποτελεσματική. Σε αυτή τη φάση το διαπραγματευόταν με τα σωματεία (Unions) αλλά τελικά το ανέβαλε λόγω Covid. Αυτό μου δίνει μια αίσθηση νοικοκυρέματος στο πρότυπο του ΟΤΕ, αν και διάβασα και μια άποψη για αποσυναρμολόγηση της πιο αξιόπιστης ταχυδρομικής εταιρείας. Για μένα η εταιρεία έχει να αντιμετωπίσει μεγάλο ανταγωνισμό αλλά έχει τέτοιες υποδομές και δίκτυο που είναι τεράστιο πλεονέκτημα. Επίσης, κατά τη γνώμη μου δεν θα επηρεαστεί από την τρέχουσα συγκυρία. Δυστυχώς προς το παρόν αναβάλλεται η αναδιάρθρωση αλλά από την άλλη αν δεν καταλαγιάσει η σκόνη δεν είναι καιρός για ανοίγματα.

    Εντωμεταξύ, διάβασα ένα άρθρο που τα λέει όσο πιο μαύρα γίνεται. Μιλά για πτώση πωλήσεων κατά 90% (αυτό αντιτίθεται και στην κοινή λογική), P/E 2021 στο 49 κ.ά.
    https://uk.finance.yahoo.com/news/royal-mail-share-price-looks-084054630.html

    Η τιμή της μετοχής το Δεκ 19 έφτασε στα 250 GBp ενώ τα τελευταία 5 χρόνια έχει κι κινηθεί στο εύρος 380-630 GBp κυρίως όμως 400-500 GBp.

    Για μένα δείχνει καλή μετοχή για τοποθέτηση. Σκέφτομαι να επενδύσω ισόποσα με την BT/A-L που πήρα πρόσφατα. Θεωρώ ότι η Αγγλία είναι στο χειρότερο σημείο που θα μπορούσε να βρεθεί λόγω συνδυασμού Brexit και Covid αλλά από την άλλη μάλλον θα αποδειχθεί πιο αποτελεσματική και ευέλικτη από την Ευρώπη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όσο να πεις το City έχει ιστορία, λάμψη και παράδοση στην γερασμένη Ευρώπη. Μετά την απόφαση για Brexit το 2016 η λίρα υποχώρησε από τα GBP/EUR=1,40 στο GBP/EUR=1,08 και 1,15 σήμερα. Ο ιός χτύπησε δυνατά την ΕΕ πιθανολογώ ότι μετά την λήξη της πανδημίας η ισοτιμία θα ισορροπήσει προς, το μέσο όρο της 10ετίας (1,25) αυξάνοντας το όφελος από τις τοποθετήσεις στην Αγγλία. Έχω επενδυτική θέση σε μια συντηρητική πεντάδα (BT-A.L, BATS.L, SSE.L, GSK.L και AZN.L)...εμπιστεύομαι την κρίση σας και από βδομάδα την κάνω εξάδα

      Διαγραφή
    2. Κύριε hippy, δεν θέλω να σας παρασύρω, αν και είμαι σίγουρος πως δεν κάνετε επιπόλαιες κινήσεις. Μπορεί να βγει κάποιος περισσότερο γνώστης και να το αποδομήσει το σκεπτικό μου ή να θέσει σοβαρά διλήμματα.

      Πάντως τώρα είδα ότι και ο φίλος Δημήτρης που ανέρτησε νέο άρθρο στο investorblog τις έχει και τις δύο (BT-A.L, RMG.L) και ο Δημήτρης είναι σοβαρός επενδυτής.

      https://www.investorblog.gr/κορονοϊός-χρηματιστήριο-τα-4-bήματα/

      Επίσης, ψάχνοντας για insider's buying βρήκα ότι το τελευταίο 12μηνο μόνο ένας έχει κάνει αγορές αλλά βέβαια αυτός είναι ο CEO της εταιρείας Rico Back που αγόρασε 450.000 μετοχές στα £2,06. Είναι παρόμοια με την British Telecom όπου ο CEO αγόρασε 2 εκ λίρες στα 2 περίπου και κάποια άλλα διευθυντικά στελέχη αγόρασαν και πιο χαμηλά. Αυτά είναι καλά σημάδια.

      https://simplywall.st/stocks/gb/transportation/lse-rmg/royal-mail-shares/news/need-to-know-royal-mail-plc-lonrmg-insiders-have-been-buying-shares-2/amp/

      Διαγραφή
  41. Καλησπέρα σας κ. Ευρωβλάχε και κ. Hippy,

    Θα προσπαθήσω να κάνω κάποιες σκέψεις κυρίως για τον τομέα που δραστηριοποιείται η RMG που παρ'ότι δεν τον γνωρίζω καλά, είναι διάφορα που κατάφερα και μάζεψα από τα reports της εταιρείας (συγχωρέστε την ορθογραφία και την σύνταξη καθώς πολλά τα μετέφρασα απο Google translate για οικονομία χρόνου). Είναι νομίζω σημαντικό κάποιος να κατανοήσει καλά τον τομέα γιατί οι επιστολές πλήττονται έντονα από την ηλεκτρονική αλληλογραφία ενώ ο τομέας των δεμάτων είναι πολύ ανταγωνιστικός.

    H Royal Mail Group “RMG” είναι ένας από τους παλαιότερους οργανισμούς στον κόσμο και μπορεί κάποιος να εντοπίσει την προέλευση περίπου το 1516. Ο όμιλος απασχολεί περίπου 143,000 άτομα στο ΗΒ και 19,000 στις υπόλοιπες χώρες που δραστηριοποιείτε, με αποτέλεσμα να αποτελεί έναν απ τους μεγαλύτερους εργοδότες στο ΗΒ.
    Στις 15.10.2013 η RMG εισήχθη στο London Stock Exchange στην τιμή των 330p και κεφαλαιοποίηση £3.3δις ενώ την πρώτη μέρα συναλλαγών η μετοχή έφτασε μέχρι τα 478.0p. Ενώ αρχικά το ΗΒ κράτησε περίπου 30% ποσοστό στην εταιρεία στην συνέχεια το πούλησε το 2015. Η μετοχή αποτελεί μέρος του δείκτη FTSE 250.

    Η εταιρεία χωρίζεται σε 2 κύριους επιχειρηματικούς τομείς:

    UK PARCELS, INTERNATIONAL AND LETTERS (UKPIL): Η RMG δραστηριοποιείται στο ΗΒ μεσω των θυγατρικών Royal Mail και Percelforce Worldwide. Εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι η RMG είναι ο μοναδικός Πάροχος Καθολικής Υπηρεσίας στο ΗΒ (πληροφορίες παρακάτω).

    GENERAL LOGISTICS SYSTEMS (GLS): Η GLS έχει ένα από τα μεγαλύτερα επίγεια δίκτυα παράδοσης δεμάτων στην Ευρώπη. Επίσης λειτουργεί σε 8 πολιτείες στις δυτικές ΗΠΑ και στον Καναδά.

    ΑΓΟΡΑ ΔΕΜΑΤΩΝ Ηνωμένο Βασίλειο
    Η ετήσια αγορά δεμάτων ΗΒ στο αποτελείται από πάνω από 3 δισ εγχώρια και διεθνή δέματα και αποτιμάται σε πάνω από 10 δισ λίρες. Η ανάπτυξη εξακολουθεί να καθοδηγείται από το ηλεκτρονικό εμπόριο, ενώ καταναλωτές αυξάνονται ολοένα και περισσότερο μέσω διαδικτύου, μέσω κινητού και μέσω των έξυπνων συνδεδεμένες συσκευές.
    Σήμερα το 10% της διεθνούς αγοράς λιανικής είναι πωλήσεις online, ενώ η αγορά αναπτύσσεται 20% ετησίως την τελευταία δεκαετία. Το ηλεκτρονικό εμπόριο προβλέπεται να αυξηθεί στο 20% των συνολικών δαπανών λιανικής και στο 8% των συνολικών δαπανών λιανικής πώλησης τροφίμων έως το 2023. Το ΗΒ είναι η πιο ανταγωνιστική αγορά δεμάτων στην Ευρώπη, με 15 μεγάλους μεταφορείς δεμάτων. Σε όλη τη βιομηχανία, μεταφορείς δεμάτων επενδύουν σε νέα δυναμικότητα, σημεία συλλογής δεμάτων και νέα τεχνολογία. Ταυτόχρονα, οι λιανοπωλητές επεκτείνονται με δικές τους υπηρεσίες παράδοσης.

    ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΑΓΟΡΑ ΔΕΜΑΤΩΝ (GLS)
    Το ηλεκτρονικό εμπόριο τροφοδοτεί την ανάπτυξη των διασυνοριακών αγροτεμαχίων. Το ποσοστό των ενηλίκων του Ηνωμένου Βασιλείου που αγοράζουν διασυνοριακά μέσω διαδικτύου αυξήθηκε σημαντικά από 28% το 2013 σε 43% το 2017. Το 2018, το ηλεκτρονικό εμπόριο B2C της Ευρώπης αναμένεται να έχει αυξήθηκε κατά 13% στα 602 δισ. Ευρώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. Η ΑΓΟΡΑ ΕΠΙΣΤΟΛΩΝ ΤΟΥ ΗΒ (Royal Mail)
    Ο όγκος των επιστολών στο ΗΒ έχει μειωθεί στο ήμισυ από την κορυφή το 2004.
    Σύμφωνα με έρευνα της PwC στο σύνολο του Ηνωμένου Βασιλείου οι εγχώριοι όγκοι επιστολών αναμένεται να μειωθούν κατά 40% μέχρι το 2028. Παρά τη μείωση αυτή, το ΗΒ είναι το δεύτερο μόνο στη Γερμανία όσον αφορά τον αριθμό των επιστολών ανά κάτοικο.
    Η αγορά των επιστολών του Ηνωμένου Βασιλείου είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστική. Ενώ η Royal Mail
    αντιπροσωπεύει σχεδόν όλες τις παραδόσεις του τελευταίου μιλίου, η αγορά "πρόσβασης" του ΗΒ είναι η μεγαλύτερη στην Ευρώπη.
    Ο ανταγωνισμός δύναται να συλλέγει αλληλογραφία από τον πελάτη και στη συνέχεια να τη μεταφέρει στα κέντρα αλληλογραφίας για να τη παραδώσει. Αυτό επιτρέπει σε άλλους φορείς να προσφέρουν ταχυδρομικές υπηρεσίες σε μεγαλύτερους επαγγελματίες πελάτες για επιστολές και μεγάλα γράμματα χωρίς να διαθέτουν ένα δίκτυο αποστολής.
    Οι επιστολές τα τελευταία χρόνια παρουσιάζουν σταθερή μείωση, αφού οι καταναλωτές επιλέγουν, ταχύτερα και πιο βολικά μέσο όπως μηνύματα κοινωνικής δικτύωσης και ηλεκτρονικό ταχυδρομείο.

    Είναι πολύ σημαντικό να αναφερθεί ότι η RMG όσον αφορά τις ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ ΜΟΝΟ (Royal Mail) υπάγεται σε ρυθμιζόμενο πλαίσιο (Regulated framework) από τον ρυθμιστή (regulator) Office of Communications (OFCOM).

    O OFCOM έχει πρωταρχικό καθήκον να διασφαλίσει την παροχή της Καθολικής Ταχυδρομικής Υπηρεσίας (Universal Postal Service) του Ηνωμένου Βασιλείου - έξι ημέρες την εβδομάδα, μια τιμή πηγαίνει οπουδήποτε (one-price-goes-everywhere) ταχυδρομική υπηρεσία που παρέχει η Royal Mail σε 30 εκατομμύρια διευθύνσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο.

    Περισσότερες πληροφορίες για το ρυθμιστικό πλαίσιο εδώ.
    https://www.royalmailgroup.com/en/about-us/regulation/regulation-framework/

    Τα σημαντικότερα από την ανάγνωση του ρυθμιστικού πλαισίου είναι:

    Ο OFCOM πρέπει να λαμβάνει υπόψη την ανάγκη του Παρόχου Καθολικής Υπηρεσίας να βγάζει ένα λογικό εμπορικό ποσοστό απόδοσης του κόστους παροχής των δραστηριοτήτων για την παράδοση της Καθολικής Υπηρεσίας. Πρέπει επίσης να διασφαλίσει ότι η καθολική υπηρεσία καθίσταται αποτελεσματική εντός εύλογου χρονικού διαστήματος.

    Παραχωρώντας στην Royal Mail αυξημένη εμπορική και λειτουργική ευελιξία, ήταν σημαντικό να διασφαλιστεί ότι θα το χρησιμοποιούσε με τρόπο που θα ωφελούσε τους καταναλωτές. Δεδομένου αυτού,o OFCOM έθεσε σε εφαρμογή τις ακόλουθες τρεις βασικές διασφαλίσεις:

    • ένα αποτελεσματικό και συνεχές καθεστώς παρακολούθησης για την παρακολούθηση της απόδοσης της Royal Mail σε σχέση με την καθολική υπηρεσία, τα επίπεδα απόδοσης, τις τιμές και τον ανταγωνισμό ·
    • ανώτατο όριο στην τιμή των δεμάτων-επιστολών δεύτερης κατηγορίας έως 2 κιλά: για να διασφαλιστεί ότι οι ευάλωτοι καταναλωτές παρέμειναν σε θέση να έχουν πρόσβαση σε μια βασική καθολική υπηρεσία. και
    • κανονισμός πρόσβασης: εφαρμογή κανονισμού για τη διατήρηση του ανταγωνισμού πρόσβασης, λαμβάνοντας υπόψη τα οφέλη που θα μπορούσε να αποφέρει, όπως χαμηλότερες τιμές στους καταναλωτές

    Επίσης σύμφωνα με το ρυθμιστικό πλαίσιο το Universal Postal Service πρέπει να παραμένει σε κάθε περίπτωση OIKONOMIKA ΒΙΩΣΙΜΟ. Ο OFCOM αναφέρει ότι θεωρεί ότι η τρέχουσα κερδοφορία 5-10% επί του EBIT θεωρείτε κατάλληλη. Αξίζει να σημειωθεί ότι ενώ η τρέχουσα ρυθμιστική περίοδος αναμένεται να παραμείνει σταθερή μέχρι το 2022, η προσέγγιση του OFCOM μπορεί να αλλάξει σε περίπτωση ακραίων αλλαγών στης συνθήκες της αγοράς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το μεγαλύτερο μειονέκτημα της εταιρείας είναι το μέγεθος του προσωπικού της (οι οποίοι είναι και οργανωμένοι σαν εργατικό σωματείο), με αποτέλεσμα τα κόστη μισθοδοσίας και συνταξιοδότησης να αποτελούν πολύ μεγάλο μέρος των συνολικών λειτουργικών εξόδων της εταιρείας (55-65% περίπου) κάνοντας την εταιρεία να λειτουργεί με χαμηλότερα περιθώρια κέρδους από τον ανταγωνισμό αλλά και μειώνοντας την ευελιξία της.
      Έτσι η εταιρεία μέσω του επενδυτικού προγράμματος Journey24 αποφάσισε να εφαρμόσει μία σειρά επενδύσεων και αλλαγών στους τομείς της τεχνολογίας, αυτοματισμού, διοικητικών αλλαγών. Αυτές οι αλλαγές ώστε να επικεντρωθεί περισσότερο στα Πακέτα, να βελτιώσει την ανάπτυξη της στο εξωτερικό (GLS) και να αυξήσει τα περιθώρια κέρδους της. Περισσότερες πληροφορίες εδώ:
      https://www.royalmailgroup.com/en/about-us/journey-2024/

      Covid19
      Στις περισσότερες χώρες οι ταχυδρομικές υπηρεσίες έχουν χαρακτηριστεί σαν ζωτικής σημασίας και συνεχίζεται κανονικά η λειτουργία τους χωρίς διακοπή. Αυτή την περίοδο η RMG συνεχίζει να παρέχει της υπηρεσίες της (γράμματα, δέματα, συνταγές ιατρών, ενώ πρόσφατα ήταν μέσα στις εταιρείες που συγκαταλέγονται για την μεταφορά των Covid19 τεστς στο προσωπικό του NHS).
      https://www.royalmail.com/coronavirus
      https://www.royalmail.com/priority-postboxes?iid=HP_M2_2_CVDELIVERINGCOUNTRY

      Στις 27.03.2020 η εταιρεία έβγαλε ανακοίνωση και guidance για την πορεία της:
      https://otp.tools.investis.com/clients/uk/royal_mail_group/rns/regulatory-story.aspx?cid=2414&newsid=1382548

      Συγκεκριμένα αναφέρει:

      Για το οικονομικό έτος 2019-20 αναμένει προσαρμοσμένα EBIT 300-340m λίρες.
      Η τρέχουσα θέση ρευστότητας του Ομίλου είναι ισχυρή, με καλά επίπεδα μετρητών και περιορισμένο χρηματοοικονομικό χρέος. Επί του παρόντος, ο Όμιλος έχει περισσότερα από 800 εκ £ σε μετρητά συν 925 εκ £ Ανακυκλούμενη Πιστωτική Διευκόλυνση (Revolving Credit Facilities). Τόσο τα συμβόλαια μόχλευσης (καθαρό χρέος / EBITDA) όσο και οι όροι κάλυψης τόκων (EBITDA / τόκοι) για το RCF είναι 3,5 φορές (προ ΔΠΧΑ 16). Ο Όμιλος προς το παρόν διαθέτει επαρκή ρευστότητα και θα είναι σε θέση να παραμείνει καλά εντός των ορίων των συμβολαίων. Ωστόσο, εάν οι τάσεις παρέμεναν αμετάβλητες, έως το τέταρτο τρίμηνο του ημερολογίου, ο κίνδυνος γύρω από τις συμφωνίες θα αυξανόταν.
      Υπό το πρίσμα της τρέχουσας οικονομικής αβεβαιότητας, το Διοικητικό Συμβούλιο ΔΕΝ ΘΑ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ ΤΕΛΙΚΟ ΜΕΡΙΣΜΑ για το οικονομικό έτος 2019-20.
      Για το 2020-21, είναι πιθανό η UKPIL να έχει ουσιαστική ζημία το 2020-21, με την κερδοφορία στην GLS να μειώνεται σημαντικά.

      Διαγραφή
    2. Και εμένα μου φαίνεται καλή τοποθέτηση για τους κυνηγούς μερισμάτων. Τα νούμερα δεν θα μπω σε διαδικασία να τα αναλύσω εξάλλου το κάνατε μόνος σας κ. Ευρωβλάχε και δεν ξέρω σε αυτή την συγκυρία τι νόημα έχει ένας να αναλύει τα νούμερα της προηγούμενης χρονιάς παρα μόνο για να πάρει μια γεύση των δυνατοτήτων μιας εταιρείας και κυρίως της ρευστότητας της.

      Πάντως θεωρώ βέβαιο ότι η εταιρεία σίγουρα αποτελεί μια αρκετά καλή αμυντική επιλογή καθώς ο ο κλάδος αποστολής πακέτων είναι τρομερά ανταγωνιστικός αλλά η εταιρεία έχει τρομερό δίκτυο στο UK και μπορεί να εξυπηρετεί όλες της περιοχές οπότε είναι και τρομερά ανταγωνιστική. Η Amazon αν και έχει δικό της δίκτυο στο UK χρησιμοποιεί ακόμα την RMG κυρίως για να αποστέλλει δέματα σε πιο απομακρυσμένες περιοχές. Εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι υπάρχει κίνδυνος μικρής συγκέντρωσης καθώς ένα σχετικά καλό ποσοστό των πωλήσεων προέρχεται από την Amazon (δεν έχω βρει το ακριβές ποσό). Τέλος να πω ότι στο τομέα των επιστολών αν και βαίνει μειούμενος παντού πιστεύω ότι θα παραμείνει κερδοφόρος σε ορίζοντα 10ετίας και ότι σε περίπτωση παρατεταμένων ζημιών πιστεύω θα παρέμβει ο OFCOM για να το κρατήσει κερδοφόρο στο 5-10% EBIT margin όπως αναφέρει (σιγά μην αφήσουν οι Βρετανοί να πτωχεύσει ο Καθολικός Πάροχος Ταχυδρομικών Υπηρεσιών.

      Στις 23.03.2020 η Blackrock υπερέβη το όριο του 5%. Στις 24.04 η Schroders κατέλθει του ορίου του 15% και κατέχει 14.96% αφού προηγουμένως το είχε υπερέβη το όριο στις 23.03.

      Με τα αποτελέσματα της χρονιάς 2019-20 θα σας πω αν προσέξω κάτι το άξιο αναφοράς. Εγώ έχω μία μικρή θέση (επαφή 3ου τύπου που θα έλεγε και ο αγαπητός κ. Τάκης) και σκέφτομαι να την αυξήσω.

      Ελπίζω να σας βοήθησα.

      Κ. Τάκη σας ευχαριστώ για την φιλοξενία και συγνώμη για την κατάχρηση του χώρου σας. Αν θεωρείτε ότι καταλαμβάνουν πολύ χώρο και δυσκολεύουν την ανάγνωση του blog παρακαλώ διαγράψτε τα.

      Με εκτίμηση
      coffeeroomboy

      Διαγραφή
    3. Κύριε coffeeroomboy,
      Ευχαριστούμε για τις πολύ χρήσιμες πληροφορίες που παραθέσατε και βοηθούν πάρα πολύ να σχηματίσουμε μια καλύτερη εικόνα.

      Η εικόνα αυτή μου λέει ότι η συγκυρία αποτελεί ελκυστικό σημείο εισόδου στη συγκεκριμένη μετοχή. Μπορεί τα νούμερα να χαλάσουν για 1-2 χρόνια, επίσης να μην δώσει μέρισμα αλλά όταν θα ξεκαθαρίσουν όλα αυτά θα είμαστε σε άλλα επίπεδα.

      Βλέπω ότι η εταιρεία θα προσπαθήσει σε έναν ορίζοντα πενταετίας να αυξήσει την εμπλοκή της στον τομέα δεμάτων με διαφοροποίηση στη διεθνή αγορά. Έχει αφουγκραστεί δηλαδή την πραγματικότητα και προσπαθεί να προσαρμοστεί.

      Το δύσκολο όπως γράψατε κι εσείς είναι ότι έχουν μεγάλα έξοδα σε μισθοδοσίες αλλά αυτό είναι αναγκαίο κακό. Τέτοιες εταιρείες για να παράγουν μετρητό, ξοδεύουν πολύ μετρητό. Υποθέτω ότι και οι διαπραγματεύσεις με τους Unions για το Journey 2024 έχει να κάνει με απολύσεις και εισφορές σε συνταξιοδοτικά ταμεία. Περιμένω όμως μια εξέλιξη πάνω στο μέσο όρο που δεν θα ρίχνει ούτε την εταιρεία ούτε το προσωπικό.

      Στόχος μου είναι να την αγοράσω και να φτάσω μαζί με την BT να τις κοιτάω το πολύ αν όχι μία φορά το μήνα, μία φορά τη βδομάδα.

      Διαγραφή
    4. Τι να πω...απλά εξαιρετικός φίλε coffeeroomboy!!!

      Μ΄ενδιαφέρει η επένδυση στην αγορά του ΗΒ κυρίως λόγω αφορολόγητων μερισμάτων. Ψάχνω εταιρείες που θα τις αγοράσω και ίσως να μην τις πουλήσω ποτέ. Τούτη την περίοδο κοιτάζω και την πρόσφατα εισηγμένη MNG.L (40% κάτω απ΄την τιμή εισαγωγής προ 6μήνου)...κυρίως τις πιθανές επιπτώσεις του κορωνοιού στα αποτελέσματα των ασφαλιστικών εταιρειών. Εάν έχετε ασχοληθεί θα με ενδιέφερε πολύ η γνώμη σας

      Διαγραφή
    5. Μελετώντας διάφορα άρθρα καταλήγω στο συμπέρασμα ότι το μεγαλύτερο βαρίδι είναι οι Unions, καθώς πρόκειται για σκληρό σωματείο. Επρόκειτο να κάνουν απεργία, μετά την πρόταση της εταιρείας για αύξηση μισθών 6% στην τριετία που δεν τους ικανοποίησε, αλλά την ανέβαλλαν λόγω των καταστάσεων. Μάλιστα έγραφε σε ένα άρθρο ότι αν δεν τα βρούμε θα πάμε στον πρωθυπουργό Μπόρις Τζόνσον. Αν και με ενοχλεί, δεν αλλάζω την αρχική μου οπτική και θα το θεωρήσω αυτό ως το broken leg. Ποντάρω ότι δεν θα αφήσουν μια τέτοια εταιρεία να γυρίσει ζημιογόνα υπό τις πιέσεις του σωματείου των εργαζομένων. Λογικά θα υπάρξει πολιτική επίλυση αν δεν τα βρουν, καθώς είναι και πολλοί, 1 στους 192 εργαζόμενους στο ΗΒ εργάζεται στη Royal Mail. Μόνο στην Ελλάδα γίνονται αυτά εις βάρος των εταιρειών και πάντα στο τέλος βρίσκεται ο τρόπος να τα περάσουν στον φορολογούμενο.

      Διαγραφή
    6. κ. Ευρωβλάχε όσον αφορά την RMG έχουμε ακριβώς το ίδιο σκεπτικό.

      κ. Hippy η αλήθεια είναι και εγώ ψάχνω εταιρείες για ενα μέρος του χαρτοφυλακίου που ίσως να μην πουλήσω ποτέ. Απλά η όλη τωρινή κρίση με έχει κάνει να αναθεωρήσω ότι το "ποτέ" και το "πάντα" μαλλον δεν υπάρχουν στα χρηματιστήρια και στη ζωή γενικότερα. Δεν έχω ασχοληθεί ποτέ με την MNG και τον κλαδο του asset management σαν επένδυση. Αλλά αφού την αναφέρατε θα προσπαθήσω να της ρίξω μία ματιά το ΣΚ που έρχεται που θα έχω χρόνο. Όσον αφορά της ασφαλιστικές εταιρείες θα σας αναφέρω απλά αυτό που λένε όλοι... οι life insurances μαλλον θα επηρεαστουν από την κρίση ένω στις non-life insurances λογικά δεν θα υπαρχουν επιπτώσεις από την κρίση στην λειτουργική τους κερδοφορία. Απο εκεί και πέρα κάποιος θα πρέπει να κάνει και μια εκτίμηση αν θα υπάρχουν ζημιές στο επενδυτικό τους χαρτοφυλάκιο.

      coffeeroomboy

      Διαγραφή
  43. Η RMG εχει δυσκολιες τα επομενα χρονια και βαριδια το θεμα της αλληλογραφιας και καταβολης συνταξεων. Πιστευω οτι ενας καλυτερος τροπος να επενδυσει κανεις στο e-commerce είναι οι εταιρειες συσκευασιας DS SMITH SMDS.L και MONDI MNDI.L οι οποιες εχουν καλη κερδοφορια και τομεις ανακυκλωσεις (άλλος hot κλαδος)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  44. Κύριε Τάκη η ανακοίνωση της ολυμπιακής αναφέρει ότι στην εταιρεία αναλογούν 168,8 από τα 204 διαφορά 36 αυτά αφορούν πιθανόν συμμετοχή οικογένειας στις θυγατρικές η δάνειο fortness? Άρα 168,8:αριθμό μετοχών μας κάνει 4,15 ανά μετοχή τα ποσοστά που δεν έχουν πωληθεί είναι 6% στη θυγατρική πορτο 8,5% στο κτήμα 7% περίπου στη μαρίνα για το καζίνο δεν αναφέρεται ? Αυτά παραμένουν στην ολυμπιακή?το δάνειο?ποσό αφορά τξενοδοχεία (πορτοκαλάδας)στα οποία η συμμετοχή του Κώστα στεγνού είναι 11,5% άρα αυτό αφαιρείται από το συν.δανειοστην ολυμπιακή αφορά 88,5%.αρα το ποσό που μένει είναι μεγαλύτερο από 2.90ανα μετοχή .τέλος η τελευταία παράγραφος μου δίνει την εντύπωση ότι όλα είναι ανοιχτά ακόμη και η συμφωνία!!!μήπως ο στεγνός είναι ποιο μεγαλη γάτα ???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο Στέγγος είναι μεγάλη γάτα;
      Οι γάτες δεν θα έμπαιναν στην ΤΟUSA λίγο πριν τη κατάρρευση των ενυπόθηκων δανείων .... και οι γάταροι θα είχαν πουλήσει προ 2008 το Πόρτο Καρράς.
      Άρα εγώ βλέπω γατάκι που πιάστηκε σε ξόβεργες.

      Διαγραφή
    2. Επίσης βλέπω ενασχόληση με το χαρτί ολόκληρη γενεά ποπολάριων. Οι μίσοι σκέφτονται επιστροφές κεφαλαίου 2,5 ανά μετοχή, τον ΠΑΟΚ στο ΧΑΑ και την κεφαλαιοποίηση στο 1 δις (Θεε τι διαβάζω!!!!) και οι άλλοι μισοί βλέπουν ότι τελικά δεν θ μπουν λεφτά στο ταμείο της ΟΛΥΜΠ, άντε να μπουν 15 εκατομμύρια λένε και πως έχει μαύρο χρήμα.

      Δηλαδή τα προφανή ουδείς θέλει να βλέπει.
      Ότι δηλαδή ο Στέγγος πιάστηκε Κώτσος και πούλησε φτηνά το ζημιογόνο Πόρτο Καρράς (εγώ λέω πήρε λογικό τίμημα για τους καιρούς που ζούμε) και ότι τώρα έχουμε GAME OVER πριν ξεκινήσει το επόμενο παίγνιο στο χαρτί.

      Διαγραφή
  45. Κύριε Τάκη εσείς θα πληρώνεται το δάνειο μιας κατοικίας χωρίς συμφωνία στο τελικό ποσό αγοράς της?η ερώτηση αφορά τον Ιβάν εκτός και αν δρα ως agent?..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν καταλαβαίνω την ερώτηση ... αν εννοείται την αφαίρεση των δανείων απο το τελικό τίμημα, τότε η απάντηση είναι ότι ΝΑΙ πάντα έτσι κλείνονται οι συμφωνίες. Πάντα λαμβάνεται υπόψη το χρέος και υπάρχει η ανάλογη προσθαφαίρεση.

      Διαγραφή
  46. Κύριοι. Ευρωβλάχε, coffeeroomboy, Hippy, και ολοι οι υπόλοιποι. ..ποια η γνωμη σας για την ΠΕΤΡΟ του δικου μας ΧΑΑ σε σχεση με την μελλοντικη της πορεια? Ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  47. Κατά πρώτον κύριε Olymp προσωπικά δεν φοβάμαι για το ΧΑΑ με ορίζοντα 9μήνου (Πάσχα 2022). Πολύ περισσότερο τώρα με τα πρώτα κεφάλαια του ταμείου ανασυγκρότησης unde portas. Κατά δεύτερον συζητήσαμε προ 15νθημέρου για τον ΠΕΤΡΟ με αφορμή τα αποτελέσματα 6μήνου. Έχω θέση στην εταιρεία και σκοπεύω σε παρατεταμένη ακινησία. Βούδας.

    "Ελληνικό Χρηματιστήριο Νο18"

    http://mitarola.blogspot.com/2021/06/18.html#comment-form

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  48. https://www.bankingnews.gr/xrimatistirio/articles/582710/ftse-russell-anavathmisi-gia-peiraios-epsilon-net-entersoft-oi-allages-tha-isxysoun-apo-17-septemvriou

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Να θυμάσαι πάντα ότι είσαι ο τελευταίος τροχός της αμάξης !!! Να μην είσαι ζουλιάρης και φθονερός τύπος και αν το σχόλιο σου είναι μόνο για να με πικάρεις ... τότε να γνωρίζεις ότι είσαι μέτριος και άσχετος και αν πιστεύεις ότι μπορείς να είσαι καλύτερος μου άνοιξε το δικό σου Ιστολόγιο για να μας το αποδείξεις ντεεεε!!!! Όχι μόνο φρου φρου και παρλαπίπες ...

Γιαυτό πάρε μόνο το "ματάκι" σου και δρόμο 😂😂