Με λένε Τάκη - είμαι γκουρού, όταν γράφω σπάω μεγάλη πλάκα, δίχως να λέω τίποτα για πλάκα.

Οι απόψεις, εκτιμήσεις, αξιολογήσεις ή προβλέψεις, οι οποίες εκφράζονται σ αυτό το blog αποτελούν παλαβομάρες του χρήστη που γράφει με το nick Τάκης Μορφονιός και δεν αποτελούν προτροπή για αγορά ή πώληση χρηματιστηριακών προϊόντων. Στο blog γίνονται συζητήσεις - εκτιμήσεις μεταξύ αγνώστων, οπότε οι αναγνώστες να μην λαμβάνετε τίποτα ως δεδομένο και αληθές.
Συνεπώς, ο,τιδήποτε γράφεται στο www.mitarola.blogspot.gr, δεν αποτελεί συμβουλή ή πρόταση για αγορά ή πώληση αξιών ή προτροπή για πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης.

Τρίτη 22 Νοεμβρίου 2022

PubMatic

PubMatic  .... εδώ ....

Διαπραγματεύεται στο Nasdaq με τον κωδικό PUBM ... εδώ .... 

Presentation PubMatic ... εδώ ...
Investors PubMatic ... εδώ ...


Αριθμός μετοχών : 52.566.142 συνολικά, όπου : 

  • 43.171.740 μετοχές κατηγορίας Α  
  • 9.394.402 μετοχές κατηγορίας Β

Οι κοινές μετοχές κατηγορίας Α δικαιούνται μία ψήφος ανά μετοχή, ενώ οι κοινές μετοχές της Κατηγορίας Β δέκα (10) ψήφους ανά μετοχή.

Η PubMatic ιδρύθηκε το 2006 από τους Rajeev και Amar Goel, Anand Das και Mukul Kumar. Το λογισμικό της PubMatic αναπτύχθηκε στο Pune της Ινδίας.
Η Εταιρεία
εδρεύει στο Redwood City της Καλιφόρνια, ενώ έχει γραφεία στην Καλιφόρνια, τη Νέα Υόρκη, την Ευρώπη, την Ασία και την Αυστραλία. Παρέχει μια εξειδικευμένη πλατφόρμα υποδομής cloud που επιτρέπει σε πραγματικό χρόνο συναλλαγές μέσω προγραμματισμού.

Η PubMatic δραστηριοποιείται στον ταχέως εξελισσόμενο κλάδο της ψηφιακής διαφήμισης. Λόγω της τρόπου λειτουργίας και της πολυπλοκότητας του οικοσυστήματος της ψηφιακής διαφήμισης, οι άμεσες πωλήσεις μέσω μη αυτόματων διαδικασιών, από άτομο σε άτομο είναι ανεπαρκείς για την παροχή μιας εξατομικευμένης διαφημιστικής εμπειρίας σε πραγματικό χρόνο, δημιουργώντας την ανάγκη για διαφήμιση μέσω προγραμματισμού. 

Η PubMatic αναπτύσσει και εφαρμόζει λογισμικό και στρατηγικές διαδικτυακής διαφήμισης για τον κλάδο των ψηφιακών εκδόσεων και της διαφήμισης. Το διαφημιστικό λογισμικό της PubMatic φέρνει τους εκδότες ιστότοπων, βίντεο και εφαρμογών για κινητά σε επαφή με αγοραστές διαφημίσεων χρησιμοποιώντας αυτοματοποιημένα συστήματα, ενώ επιτρέπει στους χρήστες να εξαιρεθούν από τη συλλογή των προσωπικών τους στοιχείων σε αναζητήσεις στο διαδίκτυο.

Η βιομηχανία ψηφιακών διαφημίσεων συνεχίζει να αναπτύσσεται ταχύτατα αποσπώντας όλο και μεγαλύτερο μερίδιο στην παγκόσμια αγορά. Η συνολική ετήσια διαφημιστική δαπάνη αναμένεται να φτάσει το 1 τρισεκατομμύριο δολάρια μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια περίπου, από περίπου 780 δισεκατομμύρια δολάρια φέτος. Ωστόσο, η ψηφιακή διαφήμιση αυξάνεται με ταχύτερους ρυθμούς και στο μέλλον θα αντιπροσωπεύει τουλάχιστον τα τρία τέταρτα των συνολικών δαπανών για διαφημίσεις, σε σύγκριση με σχεδόν τα δύο τρίτα σήμερα.

Από την παγκόσμια διαφημιστική αγορά, εκτός Κίνας, τη μερίδα του λέοντος έχουν εξασφαλίσει τρεις και μόνον κολοσσοί της υψηλής τεχνολογίας, οι οποίοι δεν είναι άλλοι από την Alphabet (μητρική της Google), την Amazon και τη Meta (μητρική του Facebook).
Το μερίδιο αυτών των τριών ομίλων, κατά την τελευταία πενταετία, διπλασιάστηκε και πλέον ελέγχουν το 50% της συνολικής διαφημιστικής αγοράς.

Παγκοσμίως ο κλάδος της διαφήμισης σε όλα τα μέσα πραγματοποίησε, το 2021, τζίρο υψηλότερο των 760 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Το 2014, αξίζει να σημειωθεί, πως οι ψηφιακές διαφημίσεις απέδιδαν στον κλάδο το 25% των εσόδων του και τώρα καλύπτουν τα σχεδόν δύο τρίτα. Ποσοστό 80% με 90% της ψηφιακής διαφημιστικής αγοράς ελέγχεται από τις Alphabet, Meta και Amazon.

Παράλληλα, τα παραδοσιακά μέσα προβολής αποδυναμώνονται και αναμένεται πως η ψηφιακή διαφήμιση θα αυξάνεται όλο και περισσότερο.
Η αγορά της παγκόσμιας ψηφιακής διαφήμισης εκτιμάται (από την eMarketer) ότι το 2024 θα ξεπεράσει τα 750 δισεκατομμύρια δολάρια.

Η PubMatic αναπτύσσει μια πλατφόρμα SSP μέσω της οποίας επιτρέπεται στους εκδότες και στους κατόχους ψηφιακών μέσων να διαχειρίζονται και να πωλούν τα αποθέματά τους.
Οι πλατφόρμες DSP επιτρέπουν στους διαφημιστές και τους αγοραστές πολυμέσων να υποβάλλουν προσφορές για αυτά τα αποθέματα διαφημίσεων σε πραγματικό χρόνο.

Η Magnite (MGNI) είναι ένα από μεγαλύτερα ανεξάρτητα SSP στον κόσμο και άμεσος ανταγωνιστής της PubMatic, ενώ το The Trade Desk (TTD) είναι το μεγαλύτερο ανεξάρτητο DSP.
H Τremor παρέχει μια ολοκληρωμένη λύση καθώς ειδικεύεται σε τεχνολογίες διαφήμισης βίντεο σε όλες τις οθόνες. Συγχωνεύει ένα SSP (πλατφόρμα από την πλευρά της προσφοράς), DSP (πλατφόρμα από την πλευρά της ζήτησης) και DMP (πλατφόρμα διαχείρισης δεδομένων) σε μια ενοποιημένη πλατφόρμα από άκρο σε άκρο.

Η πλατφόρμα πωλήσεων της PubMatic δίνει τη δυνατότητα σε κορυφαίους δημιουργούς ψηφιακού περιεχομένου στον κόσμο και στο ανοιχτό διαδίκτυο να ελέγχουν την πρόσβαση στο απόθεμά τους και να αυξάνουν τη δημιουργία εσόδων, επιτρέποντας στους επαγγελματίες του μάρκετινγκ να αυξάνουν την απόδοση επένδυσης (ROI) και να προσεγγίσουν κοινό με δυνατότητα διεύθυνσης σε μορφές διαφημίσεων και συσκευές.
Η εξειδικευμένη πλατφόρμα υποδομής cloud, της PubMatic, παρέχει ανώτερη δημιουργία εσόδων για τους εκδότες, αυξάνοντας την αξία μιας εμφάνισης και παρέχοντας σταδιακή ζήτηση μέσω των βαθιών και αυξανόμενων σχέσεων με τους διαφημιζόμενους.


Η παγκόσμια πλατφόρμα της PubMatic είναι πολυκαναλική, υποστηρίζοντας ένα ευρύ φάσμα μορφών διαφημίσεων και τύπων ψηφιακών συσκευών, συμπεριλαμβανομένων εφαρμογών για κινητά, ιστού για κινητά, επιτραπέζιου υπολογιστή, προβολής, βίντεο, over-the-top ("OTT"), συνδεδεμένης τηλεόρασης ("CTV"), και πλούσια μέσα ενημέρωσης.
Ένας περιορισμένος αριθμός μεγάλων DSP, το Trade Desk και το Google DV360, ειδικότερα, αντιπροσωπεύουν σημαντικό μέρος των εμφανίσεων διαφημίσεων που αγοράζονται στην πλατφόρμα.


Όταν η PubMatic κυκλοφόρησε πριν από δύο χρόνια, το ενημερωτικό της δελτίο καυχιόταν για την πλατφόρμα της που επεξεργαζόταν 134 δισεκατομμύρια εμφανίσεις διαφημίσεων την ημέρα. Αυτό φαινόταν μεγάλος αριθμός  τότε, αλλά μόλις δύο χρόνια αργότερα, τον Σεπτέμβριο του 2022, η πλατφόρμα της PubMatic επεξεργαζόταν αποτελεσματικά περίπου 491  δισεκατομμύρια εμφανίσεις διαφημίσεων καθημερινά, την καθεμία σε ένα κλάσμα του δευτερολέπτου. Εξυπηρετήθηκαν περίπου 1.600 εκδότες και προγραμματιστές εφαρμογών που αντιπροσωπεύουν πάνω από 99.000 μεμονωμένους τομείς και εφαρμογές σε όλο τον κόσμο στην πλατφόρμα από διάφορες ομάδες και κλάδους περιεχομένου όπως ειδήσεις, ηλεκτρονικό εμπόριο, παιχνίδια, μέσα ενημέρωσης, καιρός, μόδα, τεχνολογία και πολλά άλλα, συμπεριλαμβανομένων πολλών από τις κορυφαίες ψηφιακές εταιρείες όπως η Yahoo, πρώην Verizon Media Group και η News Corp.

Την Τετάρτη 9 Δεκεμβρίου 2020 η PubMatic εισάγεται στον Nasdaq εκδίδοντας 2.655.000 εκατομμύρια μετοχές της Κατηγορίας Α στα 20 δολάρια ανά μετοχή, με αποτέλεσμα η εταιρεία να λάβει καθαρά έσοδα 45,811 εκατομμυρίων δολαρίων μετά την αφαίρεση των προμηθειών αναδοχής και των εξόδων προσφοράς.
Ταυτόχρονα υπήρξαν και πωλητές μέτοχοι που πούλησαν επιπλέον 3.245.000 μετοχές, στην τιμή της δημόσιας προσφοράς των 20 δολαρίων ανά μετοχή.

Την πρώτη ημέρα της διαπραγμάτευσης η τιμή της μετοχής άνοιξε στα 25,12 δολάρια και κάποια στιγμή αυξήθηκε περισσότερο από 65% στα 33,16 δολάρια, δίνοντας στην εταιρεία μια χρηματιστηριακή αποτίμηση πάνω από 1,4 δισεκατομμύρια δολάρια.

H PubMatic είναι ένας πάροχος πωλήσεων μέσω προγραμματισμού (SSP). Aυτό σημαίνει ότι βοηθά τους εκδότες να πουλήσουν τον χώρο ψηφιακής προβολής τους σε διαφημιστές που χρησιμοποιούν αυτοματοποιημένο λογισμικό. Λόγω της ενοποίησης του κλάδου, δεν υπάρχουν πάρα πολλά SSP για να επιλέξουν οι εκδότες.

H Pubmatic ανταγωνίζεται στο χώρο των SSP εταιρίες όπως η Magnite, αλλά και μικρότερα ιδιωτικά SSP σε αγορές σε όλο τον κόσμο, καθώς και τμήματα μεγαλύτερων εταιρειών όπως η Google.
Ενώ το The Trade Desk (TTD) βοηθά τους διαφημιστές να βρίσκουν διαφημιστικό χώρο στο διαδίκτυο, το PubMatic βρίσκεται στην άλλη πλευρά της συναλλαγής. Βοηθά τους εκδότες να βρουν εταιρείες που θέλουν να διαφημιστούν, συχνά όμως συνεργάζεται με το The Trade Desk για να το πετύχουν.


Η Magnite μπορεί είναι ο ηγέτης της αγοράς από την πλευρά των SSP, αλλά η PubMatic έχει πολλά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που θα μπορούσαν να της επιτρέψουν να υποσκελίσει τη Magnite.
  • Πρώτον, η PubMatic λειτουργεί τη δική της στοίβα τεχνολογίας, που σημαίνει ότι αντί να βασίζεται σε τρίτους για τη διαχείριση των δεδομένων που λαμβάνουν από πελάτες και καταναλωτές, η εταιρεία τα χειρίζεται εσωτερικά. Αυτό οδήγησε στο να έχει η PubMatic απίστευτα χαμηλά λειτουργικά έξοδα, με αποτέλεσμα να είναι μια κερδοφόρος επιχείρηση, παρόλο που έχει ετήσια έσοδα μόλις 260 εκατομμύρια δολάρια.
  • Το δεύτερο πλεονέκτημα που έχει η PubMatic είναι το Identity Hub. Το Identity Hub επιτρέπει στους εκδότες του PubMatic να εισάγουν πληροφορίες καταναλωτών που τους δίνονται, για παράδειγμα, μια διεύθυνση email, στο Identity Hub. Στη συνέχεια, οι εκδότες αποκτούν πρόσβαση σε μια ντουζίνα από τις κορυφαίες λύσεις αναγνωριστικών χωρίς cookie, συμπεριλαμβανομένου του UID2 του The Trade Desk, το οποίο γίνεται γρήγορα το βιομηχανικό πρότυπο χωρίς cookie.
Δεδομένου ότι οι μεγάλες επιχειρήσεις έχουν αρχίσει να εφαρμόζουν κανονισμούς που απαγορεύουν τα cookie από τους ιστότοπούς τους, οι λύσεις και τα αναγνωριστικά χωρίς cookie μοιάζουν με τον νέο τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες adtech μπορούν να αποκτήσουν δεδομένα για τους καταναλωτές. Σε αντίθεση με τα cookies, αυτό διατηρεί το απόρρητο των καταναλωτών. Εταιρείες όπως η PubMatic και το The Trade Desk το είδαν αυτό και το υιοθέτησαν νωρίς, αφήνοντας ανταγωνιστές που δεν καινοτομούν ... όπως η Magnite.

Το Identity Hub της PubMatic δίνει την δυνατότητα στην εταιρεία να βρει μεγάλη επιτυχία στην αγορά. Το 66% των εσόδων της PubMatic, είχε εναλλακτικά αναγνωριστικά και λαμβάνοντας υπόψη ότι η PubMatic είναι η μόνη εταιρεία που το προσφέρει αυτό σε ευρεία κλίμακα, προσελκύει όλο και περισσότερους πελάτες. Οι συνεργασίες του PubMatic με λύσεις όπως το UID2 δίνουν κίνητρα στους εκδότες να χρησιμοποιούν και να τηρούν το PubMatic, αντί της Magnite, καθώς κλιμακώνει πλήρως τη λύση του χωρίς cookie.

Η PubMatic μπορεί να δει μεγάλη ανάπτυξη λόγω και του Identity Hub της, καθώς η ειδικά κατασκευασμένη τεχνολογία και υποδομή παρέχει ανώτερα αποτελέσματα τόσο για τους εκδότες όσο και για τους διαφημιστές αξιοποιώντας αποτελεσματικό σχεδιασμό, μηχανική εκμάθηση και δυνατότητες επεξεργασίας δεδομένων, με ευθυγράμμιση πελατών και παγκόσμια απήχηση σε όλα τα κανάλια.
Η PubMatic είναι μια κορυφαία εταιρία στο χώρο των SSP και της ψηφιακής διαφήμισης και τα τελευταία χρόνια έχει σημειώσει τεράστια ανάπτυξη, ξεπερνώντας πολλούς ανταγωνιστές στον χώρο.


Τα δολάρια των διαφημίσεων μετατοπίζονται συνεχώς από την έντυπη και την παραδοσιακή καλωδιακή σε διάφορες ψηφιακές μορφές, όπως βίντεο, κινητά και υπερσύγχρονα κανάλια ροής. Ενώ η βιομηχανία ψηφιακών διαφημίσεων αναμένεται να έχει μέση ετήσια ανάπτυξη περίπου 10% μέχρι τα μέσα της δεκαετίας, ο ετήσιος ρυθμός οργανικής ανάπτυξης της PubMatic κυμαίνεται σταθερά μεταξύ 20% και 50% τα τελευταία δύο χρόνια.


Θεμελιώδη PubMatic 
Η PubMatic είναι κερδοφόρος, αναπτυσσόμενη και έχει ένα ισχυρό ισολογισμό.
Οι αναλυτές προβλέπουν ετήσιο ρυθμό αύξησης εσόδων περίπου 20%.
Η PubMatic είναι σχεδόν χωρίς χρέος, καθώς έχει μόλις 28,133 εκατομμύρια δολάρια σε χρέος, ενώ στο ταμείο υπάρχουν 166 εκατομμύρια δολάρια.
Τα Goodwills και τα άυλα περιουσιακά στοιχεία είναι μόλις 38,651 εκατομμύρια δολάρια.

Τα ίδια κεφάλαια ανέρχονται σε 292,603 εκατομμύρια δολάρια που αντιστοιχούν σε 5,57 δολάρια ανά μετοχή ..... τα Retained earnings είναι θετικά κατά 115,219 εκατομμύρια δολάρια, κάτι που υποδηλώνει ότι πλέον η εταιρεία δεν συσσωρεύει ζημιές, αλλά έχει μια σταθερή κερδοφορία, σε αντίθεση με άλλους ανταγωνιστές της, όπως τη Magnite.

Η παγκόσμια πλατφόρμα της PubMatic είναι πολυκαναλική, υποστηρίζοντας ένα ευρύ φάσμα μορφών διαφημίσεων και τύπων ψηφιακών συσκευών. Ενώ, το τρίτο τρίμηνο του 2020, εξυπηρετούσε περίπου 1.100 εκδότες και προγραμματιστές εφαρμογών, συμπεριλαμβανομένων πολλών από τις κορυφαίες ψηφιακές εταιρείες, όπως η Verizon Media Group και η News Corp, το τρίτο τρίμηνο του 2022 εξυπηρέτησε περίπου 1600 εκδότες και προγραμματιστές εφαρμογών. Μάλιστα, την 21η Νοεμβρίου 2022, η PubMatic ανακοίνωσε την έναρξη συνεργασίας και με τη Horizon Media σε όλα τα κανάλια, συμπεριλαμβανομένου του CTV.

Εποχικότητα
Η παγκόσμια διαφημιστική βιομηχανία βιώνει εποχιακές τάσεις που επηρεάζουν τη συντριπτική πλειοψηφία των συμμετεχόντων στο οικοσύστημα της ψηφιακής διαφήμισης. Πιο συγκεκριμένα, οι διαφημιστές, ιστορικά, ξοδεύουν σχετικά περισσότερα το τέταρτο τρίμηνο του ημερολογιακού έτους εξαιτίας και της εορταστικής περιόδου των Χριστουγεννιάτικων αγορών και σχετικά λιγότερα το πρώτο τρίμηνο.
Το πιο αδύναμο τρίμηνο της PubMatic είναι το 1ο, ενώ το 4ο τρίμηνο είναι το ισχυρότερο τρίμηνο.

Το τρίτο τρίμηνο του 2022 η PubMatic ανακοίνωσε έσοδα ύψους 64,5 εκατομμυρίων δολαρίων, παρουσιάζοντας μια αύξηση κατά 11,04% σε σχέση με τα έσοδα των 58,086 εκατομμυρίων δολαρίων του 3ου τριμήνου 2021.
Ουσιαστικά παρατηρήθηκε μία επιβράδυνση στις πωλήσεις της PubMatic καθώς η προσδοκία είναι ότι η PubMatic θα αναπτύσσεται, μακροπρόθεσμα, κατά 20% τουλάχιστον σε ετήσια βάση.


Ωστόσο σε σχέση με το τρίτο τρίμηνο του 2020 τα έσοδα της εταιρίας είναι αυξημένα κατά 70,6%, παρουσιάζοντας ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης περίπου 31% κατά τη διετία 2020 - 22.

 
Το καθαρό ποσοστό διατήρησης, που βασίζεται σε δολάρια, ανήλθε στο 120% για τους τελευταίους δώδεκα μήνες που έληξαν στις 30 Σεπτεμβρίου 2022, από 157% για τους επόμενους δώδεκα μήνες που έληξαν στις 30 Σεπτεμβρίου 2021. Και από αυτή την μέτρηση φαίνεται ότι η εταιρία βρίσκεται σε επιβράδυνση, καθώς το ποσοστό διατήρησης ήταν 130% και 140% αντίστοιχα για τα Q2 και Q1.


Ο παρακάτω πίνακας παρουσιάζει τα συνολικά έσοδα ανά γεωγραφική περιοχή με βάση τη διεύθυνση χρέωσης του εκδότη (σε χιλιάδες):


Ο επόμενος πίνακας παρουσιάζει τα πάγια περιουσιακά στοιχεία, τα οποία αποτελούνται κυρίως από ακίνητα και εξοπλισμό με δικαίωμα χρήσης λειτουργικής μίσθωσης, ανά γεωγραφική περιοχή (σε χιλιάδες):

Δεν θα πρέπει να αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η PubMatic σημείωσε απότομη πτώση στην αναπτυξιακή της τροχιά το τρίτο τρίμηνο του 2022. Με τις παγκόσμιες οικονομικές προοπτικές να γίνονται θολές και την FED να συνεχίζει να αυξάνει τα επιτόκια εν μέσω ενός σαφώς επιβραδυνόμενου επιχειρηματικού περιβάλλοντος, η διαφημιστική δαπάνη περιορίζεται παγκοσμίως.
Ο  ρυθμός ανάπτυξης 11% της PubMatic το 3ο τρίμηνο του 2022 ήταν πενιχρός και δείχνει επιβράδυνση.


Μάλιστα η διοίκηση έδωσε οδηγία και αναμένει για το τέταρτο τρίμηνο του 2022 έσοδα από 75 έως 78 εκατομμύρια δολάρια, που σε συνδυασμό με τα έσοδα των 75,5 εκατομμυρίων δολαρίων του τέταρτου τριμήνου του 2021 πλέον είναι φανερό ότι η εταιρία, σε αυτό το περιβάλλον, δυσκολεύεται να αναπτυχθεί. Η οδηγία για το σύνολο του 2022 είναι πως τα έσοδα θα είναι 257 - 260 εκατομμύρια δολάρια από 226,908 εκατομμύρια δολάρια το 2021 και θα παρουσιάσουν μια αύξηση κατά μόλις 13,9% σε σχέση με το 2021.

Είναι γεγονός .... η διαφημιστική δραστηριότητα έχει επιβραδυνθεί δραματικά το δεύτερο εξάμηνο του 2022, αλλά και οι ψηφιακές διαφημίσεις έχουν αλλάξει πλέον χαρακτήρα καθώς πλέον οι χρήστες δεν θέλουν την ενεργοποίηση των cookies. Τους χρήστες συσκευών iOS τους ρωτούν εάν θέλουν να επιτρέπουν σε κάθε εφαρμογή να παρακολουθεί τη δραστηριότητά τους (δεδομένα που χρησιμοποιούν οι έμποροι και οι εκδότες για τη στόχευση κοινού με σχετικές διαφημίσεις) και πολλοί από αυτούς τους χρήστες επιλέγουν να εξαιρεθούν. Δεδομένου ότι το iPhone κατέχει πλέον μερίδιο άνω του 50% της αγοράς smartphone στις ΗΠΑ, αυτή η αλλαγή θα αλλάξει τον τρόπο προσέγγισης των πελατών στη βιομηχανία των ψηφιακών διαφημίσεων.

Οι εκτιμήσεις των αναλυτών που καλύπτουν την εταιρεία προβλέπουν :

  • το 2022 οι πωλήσεις να φθάνουν τα 278 εκατομμύρια δολάρια .... κέρδη 39 εκατομ.
  • το 2023 οι πωλήσεις να φθάνουν τα 329 εκατομμύρια δολάρια .... κέρδη 43 εκατομ. 
  • το 2024 οι πωλήσεις να φθάνουν τα 409 εκατομμύρια δολάρια .... κέρδη 38 εκατομ.

Έτσι, ο ρυθμός ανάπτυξης 11% της PubMatic το τρίτο τρίμηνο (από 27% το δεύτερο τρίμηνο) δεν είναι τόσο ανησυχητικός, με αυτό που συμβαίνει σήμερα, συνολικά, στον ψηφιακό διαφημιστικό χώρο. Όμως, αυτό που προκαλεί μεγαλύτερη ανησυχία είναι η σημαντική πτώση της κερδοφορίας της εταιρίας.

Το προσαρμοσμένο EBITDA ήταν 25,3 εκατομμύρια δολάρια για το τρίτο τρίμηνο του 2022 (περιθώριο 39,22% επί των εσόδων), παρουσιάζοντας αύξηση κατά μόλις 4,11% από το EBITDA των 24,3 εκατομμυρίων δολαρίων του τρίτου τριμήνου του 2021 (περιθώριο 41,83% επί των εσόδων).

Το καθαρά κέρδη της PubMatic, το τρίτο τρίμηνο του 2022 ήταν μόλις 3,325 εκατομμύρια δολάρια (περιθώριο 5,15% επί των εσόδων), παρουσιάζοντας συρρίκνωση από τα καθαρά κέρδη των 13,526 εκατομμυρίων δολαρίων του τρίτου τριμήνου του 2021 (περιθώριο 23,28% επί των εσόδων).

Ποιος ήταν ο λόγος της μείωσης των κερδών της PubMatic;

Καταρχήν, στα καθαρά έσοδα του τρίτου τριμήνου περιλαμβάνεται και μια μη ταμειακή χρέωση απομείωσης 6,4 εκατομμυρίων δολαρίων που σχετίζεται με μια επένδυση μετοχικού κεφαλαίου που έγινε πριν από αρκετά χρόνια.

Επίσης, σε αντίθεση με πολλούς άλλους τεχνολόγους ψηφιακών διαφημίσεων, η PubMatic έχει τη δική της υποδομή υπολογιστών, αντί να την νοικιάζει από έναν δημόσιο πάροχο cloud. Η εταιρεία συνέχισε να δαπανά για αυτό το υλικό και το σχετικό λογισμικό κατά τη διάρκεια του τριμήνου, ακόμη και όταν ο κλάδος των διαφημίσεων σημείωνε πτώση.

Κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2022, τα χρήματα που δαπανήθηκαν σε δίκτυα και υπολογιστικό υλικό αυξήθηκαν κατά 38% σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν, στα 128 εκατομμύρια δολάρια. Η ανάπτυξη λογισμικού εσωτερικής χρήσης έχει αυξηθεί κατά 34% στα 40,9 εκατομμύρια δολάρια. Επιπλέον, η PubMatic απέκτησε μια start-up για διαφημίσεις τεχνητής νοημοσύνης που ονομάζεται Martin το περασμένο τρίμηνο για 30,8 εκατομμύρια δολάρια.

Παραγωγή χαμηλού κόστους
Η επιλογή της PubMatic να δημιουργεί δικούς της διακομιστές σε όλο τον κόσμο και να εκτελεί τον προγραμματισμό της στον δικό της διακομιστή, μπορεί να έχει υψηλό κόστος αρκετά, αλλά μόλις αποκτήσει οικονομίες κλίμακας, το κόστος ανά εμφάνιση διαφήμισης μειώνεται κατακόρυφα. Αυτό είναι κάτι που οι ανταγωνιστές της εταιρείας, όπως η Magnite δεν μπορούν να κάνουν και δίνει στην PubMatic ένα συγκριτικό πλεονέκτημα.

Σύμφωνα με τη διοίκηση της PubMatic, αναμένονται ότι το 2023 τα capex θα είναι τουλάχιστον 50% χαμηλότερο από το 2022, γεγονός που θα έχει ως αποτέλεσμα υψηλότερων μικτών περιθωρίων και βελτιωμένα περιθώρια ελεύθερων ταμειακών ροών όταν σταθεροποιηθούν οι μακροοικονομικές συνθήκες. Αναμένεται επίσης ότι ο αυξανόμενος συνδυασμός βίντεο και άλλων μορφών υψηλής αξίας θα παράσχει έναν άλλο άνεμο σε υψηλότερα μικτά περιθώρια κέρδους και βελτιωμένα περιθώρια ελεύθερων ταμειακών ροών.

Η PubMatic τα 19 από τα τελευταία 20 τρίμηνα, έχει δημιουργήσει θετικές λειτουργικές ροές, με μόνη εξαίρεση το πανδημικό τρίμηνο του 2ου τριμήνου 2020. Για τους τελευταίους 12 μήνες έως το τρίτο τρίμηνο, δημιουργήθηκαν 96 εκατομμύρια δολάρια σε μετρητά από λειτουργικές δραστηριότητες.


H PubMatic στα 15 δολάρια έχει κεφαλαιοποίηση 795 εκατομμύρια δολάρια και Enterprise Value 657 εκατομμύρια. Με προβλεπόμενο Ebitda 2022 στα 100 εκατομμύρια και καθαρά κέρδη στα 20 εκατομμύρια δολάρια θα έχει : EV/Ebitda = 6,5  και Ρ/Ε = 39,75.
Με εκτιμώμενες πωλήσεις στα 260 εκατομμύρια θα έχουμε P/S = 3, EV/S = 2,5

Στα 10 δολάρια έχει κεφαλαιοποίηση 525 εκατομμύρια δολάρια και Enterprise Value 384 εκατομμύρια.
Με προβλεπόμενο Ebitda 2022 στα 100 εκατομμύρια και καθαρά κέρδη στα 20 εκατομμύρια δολάρια θα έχει : EV/Ebitda = 5,25  και Ρ/Ε = 26,25

Με εκτιμώμενες πωλήσεις στα 260 εκατομμύρια θα έχουμε P/S = 2, EV/S =1,47



13 σχόλια:

  1. Πιθανόν και να μην έχει βρει τον πάτο της στα 14 .... αλλά σε μονοψήφια τιμή θα πρόκειται για δώρο.
    Την προτιμώ, έναντι της magnite .... έχω όμως εντοπίσει και άλλη μια στο χώρο της ψηφιακής διαφήμισης που είναι τσάμπα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. H Pubmatic είναι η απίστευτη φθηνή, έχει όμως μια πιθανότητα να κινηθεί προς τα 6 με 7 στο επόμενο τρίμηνο και να γίνει απίστευτα τσάμπα. Δεν έχει κριθεί ακόμη, αν πάει προς μονοψήφιο νούμερο. Μέσα στο επόμενο τρίμηνο θα μάθουμε.

      Μετά την Pubmatic, έχω άλλη μια απο τον χώρο της ψηφιακής διαφήμισης. Θα την αναδείξω στο επόμενο thread.

      Διαγραφή
  2. Polestar
    O Τρελός που μασάει δάφνη και αμολάει γκουρουδιές .... πλέον δεν είναι τόσο τρελός.
    Το 10 είναι μια ανάσα ...

    http://mitarola.blogspot.com/2022/10/uipath.html?showComment=1666210932045&m=0#c7926857378527599420

    Μπορεί να μην είναι τόσο τρελός, είναι θεόμουρλος!!!
    Μετά το 10, που πλέον είναι ορατό από όλους, έρχεται το κλείσιμο του γκαπ στα 4,5 που ουδείς το φαντάζεται.
    Άστε, τον τρελό στην τρέλα του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΚΥΡΙΕ ΤΑΚΗ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ! ΤΗ LUCID ΠΩΣ ΤΗ ΒΛΕΠΕΤΕ ΓΙΑ ΚΑΝΑ ΓΡΗΓΟΡΟ ΙΣΩΣ? ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι θέλετε να πάτε να μπλέξετε με δαύτη;
      Έχουν να σκάσουν λεφτά οι Σαουδάραβες με τον τόνο. Καραβιές .... αν δεν θέλουν να χρεωκοπήσει.

      Θα συμφωνήσω με τον Μάσκ που προειδοποιεί Ριβιαν και Lucid ότι τα πράγματα είναι too much blood!!

      Για trade δεν ξέρω, για πιο μακρυά πιστεύω ότι ο πάτος είναι άπατος.

      Διαγραφή
    2. Saudi Arabia launched Ceer, its own EV brand. It'll be financed by the Saudi Arabian
      sovereign wealth fund (PIF) and >$150M of foreign direct investment. (link).
      Ceer is a joint venture with Foxconn, which will produce the vehicle. It will also
      license component technology from BMW. The first EVs should hit the streets
      2025. In plans announced last month, we saw that Saudi Arabia hopes to export
      150k EVs by 2026. Ρίχνουν αλλού τα φράγκα!!!! ή μάλλον καλύτερα τα πετροδόλλαρα

      Διαγραφή
  4. Κύριε Τάκη, τα αποτελέσματα της PERI πολύ καλά. Βλέπετε εσείς κάτι αρνητικό που την κάνει να πέφτει 10%; Η αλλαγή του CEO λέτε να προβληματίζει, που στην ουσία δεν είναι όμως αλλαγή CEO;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Tα αποτελέσματα ήταν πάνω απο τις προσδοκίες. SUPER, με σχεδόν 100 εκατομμύρια καθαρά κέρδη και με Guidance 2023 πολύ δυνατό.

      Η αγορά φοβάται την αλλαγή CEO. Όμως έχω την εντύπωση ότι η αγορά δεν διαβάζει τις λεπτομέρειες.

      Από ότι είδα ο νέος Ceo αναλαμβάνει απο 1 Αυγούστου και είναι General Manager της CodeFuel της Perion .... εξειδικευμένος στις μηχανές αναζήτησης.
      Μάλλον είναι για καλό αυτή η αλλαγή και πρόκειται για διαδοχή με ένα CEO που είναι εξειδικευμένος στη διαφήμιση μέσω μηχανών αναζήτησης.
      ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΝΕΟ ΣΤΟΙΧΗΜΑ ΤΗΣ PERION.
      Η επέκταση μέσω της Bing της Microsoft.
      Προσέξτε ότι σήμερα πουθενά στο report δεν αναφέρεται η συνεργασία με Microsoft, Bing και ChatGPT.
      Μούγκα στη στρούγκα.

      Άσχετο .... σήμερα ενίσχυσα με στόχο τα σημερινά να γινουν trade στα νέα υψηλά, όποτε έρθουν.

      Διαγραφή
    2. peri someone big wants to trim, and the dealer acquires the shares themselves to make the market. They'll then hedge the shares until they sell them back higher. . ER was fine. CEO change nudged a large investor to trim is all

      Διαγραφή
  5. Ενισχυση σε perion - dark pool action η πτωση και ενισχυση Αlt

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Να θυμάσαι πάντα ότι είσαι ο τελευταίος τροχός της αμάξης !!! Να μην είσαι ζουλιάρης και φθονερός τύπος και αν το σχόλιο σου είναι μόνο για να με πικάρεις ... τότε να γνωρίζεις ότι είσαι μέτριος και άσχετος και αν πιστεύεις ότι μπορείς να είσαι καλύτερος μου άνοιξε το δικό σου Ιστολόγιο για να μας το αποδείξεις ντεεεε!!!! Όχι μόνο φρου φρου και παρλαπίπες ...

Γιαυτό πάρε μόνο το "ματάκι" σου και δρόμο 😂😂