Προηγούμενη αναφορά .... εδώ ....
Presentation Polestar .... εδώ ....
Αριθμός μετοχών : Σύνολο 2.109.034.797 μετοχές (διαπραγματεύονται με τη μορφή ADS).
- 466.801.222 είναι μετοχές Κατηγορίας Α και
- 1.642.233.577 είναι μετοχές Κατηγορίας Β
Κάθε Μερίδιο Κατηγορίας Α έχει δικαίωμα μίας ψήφου, ενώ κάθε Μερίδιο Κατηγορίας Β δικαιούται 10 ψήφους.
Οι κοινές μετοχές της Κατηγορίας Β δεν είναι εισηγμένες ούτε διαπραγματεύονται.
Η μητρική και οι θυγατρικές της κατέχουν όλα τα Μερίδια Κατηγορίας Β και έχουν τον έλεγχο της δύναμης ψήφου όλων των Μεριδίων Κατηγορίας Β σε κυκλοφορία. Ως αποτέλεσμα, χωρίς να τεθεί σε ισχύ οποιαδήποτε έκδοση Μεριδίων Earn Out και υποθέτοντας ότι δεν γίνεται μετατροπή των ADS Κατηγορίας C, η μητρική και οι θυγατρικές της ελέγχουν περίπου το 99,3% της συνολικής δύναμης ψήφου όλων των εκδοθέντων και εκκρεμών Μεριδίων, παρόλο που η Μητρική κατέχει μόνο περίπου το 94,6% των υφιστάμενων Μετοχών
Δικαιώματα
Έχουν εκδοθεί και εκκρεμούν :
- 15.999.965 δικαιώματα Κατηγορίας Μερίδια C-1 με τη μορφή ADS και
- 9.000.000 δικαιώματα Κατηγορίας C-2 με τη μορφή ADS και τα οποία ανήκουν εξολοκλήρου στον χορηγό.
Η τιμή εξάσκησης τους είναι 11,5 δολάρια ανά δικαίωμα.
Στις 31 Δεκεμβρίου 2021, η Εταιρεία είχε περισσότερους από 1.300 υπαλλήλους. Οι εργαζόμενοι της Εταιρείας βρίσκονται κυρίως στη Σουηδία, την Κίνα, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ.
Στις 24 Ιουνίου 2022 η Polestar ξεκίνησε να διαπραγματεύεται στον Nasdaq
καθώς ολοκληρώθηκε η συγχώνευση με ένα spac του Alec Gores το GGPI.
Η συναλλαγή απέφερε 890
εκατομμύρια δολάρια στην Polestar, αποτιμώντας την Polestar άνω των 22
δισεκατομμυρίων δολαρίων. Το καθαρό ποσό
που έλαβε η Polestar ήταν περισσότερα από 850 εκατομμύρια δολάρια, τα οποία ήταν λιγότερο από την αρχική πρόβλεψη της Polestar
για 1,05 δισεκατομμύρια δολάρια. Περίπου το ένα τέταρτο των μετόχων
της Gores Guggenheim είχαν αποσύρει την επένδυσή τους
πριν από το κλείσιμο της συμφωνίας.
Κατά την 1η ημέρα διαπραγμάτευσης η μετοχή έκλεισε στα 13
δολάρια, παρουσιάζοντας μια αύξηση 1,77 δολαρίων από την τιμή κλεισίματος
του Gores την προηγούμενη ημέρα. Η μετοχή, την 1η ημέρα, διαπραγματεύτηκε μεταξύ 10,41 και 13,36
δολαρίων.
Η Polestar εισέρχεται στο χρηματιστήριο
σε μια δύσκολη στιγμή για τις εταιρείες ηλεκτρικών οχημάτων, οι οποίες
αντιμετωπίζουν ταχέως αυξανόμενα κόστη πρώτων υλών και ζητήματα
εφοδιαστικής αλυσίδας. Η Rivian Automotive Inc. και η Lucid Group Inc.,
που εισήχθησαν στο χρηματιστήριο πέρυσι, έχουν περικόψει τα σχέδια
παραγωγής τους ως αποτέλεσμα των καθυστερήσεων στην αγορά ανταλλακτικών. Οι μετοχές της Rivian υποχωρούν περίπου 70% από το ντεμπούτο τους στη
δημόσια αγορά. Οι μετοχές της Lucid υποχωρούν κατά περίπου 50% την ίδια
περίοδο.
Ο Τόμας Ίνγκενλαθ, διευθύνων σύμβουλος της Polestar, είπε
ότι κανένα από αυτά τα ζητήματα δεν τον αποθάρρυνε από την είσοδο στη
δημόσια αγορά.
«Δεν σταματάς να σκαρφαλώνεις σε ένα βουνό
μόνο και μόνο επειδή αρχίζει να βρέχει», είπε ο κ. Ingenlath πριν από
τη συγχώνευση. «Εννοώ ότι κάποια στιγμή θα σταματήσει να βρέχει».
Τα έσοδα της Polestar εξαρτώνται, επί του παρόντος, από τα έσοδα που παράγονται από δύο μοντέλα οχημάτων, το Polestar 1 και το Polestar 2, ενώ στο άμεσο μέλλον θα εξαρτάται σημαντικά από έναν περιορισμένο αριθμό μοντέλων. Προς το παρόν δεν αναμένεται να παρουσιάσει η Polestar άλλο μοντέλο οχήματος προς πώληση μέχρι το 2023.
Τα αυτοκίνητα της Polestar είναι ήδη στο δρόμο.
Το Polestar 1, ένα υβριδικό GT ηλεκτρικής απόδοσης, κυκλοφόρησε το 2019 για να καθιερώσει την Polestar στην αγορά premium ηλεκτρικών οχημάτων πολυτελείας. Με αμάξωμα από ανθρακονήματα, το Polestar 1 έχει συνδυασμένη ισχύ 609 ίππων (hp) και 1.000 Nm ροπή. Η παραγωγή του Polestar 1 σταμάτησε στα τέλη του 2021.
Το Polestar 2, ένα ηλεκτρικό fastback επιδόσεων, είναι το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο μεγάλου όγκου, κυκλοφόρησε το 2020. Το Polestar 2 έχει τρεις παραλλαγές με συνδυασμό μπαταριών μεγάλης και τυπικής αυτονομίας τόσο μεγάλης ως 78 kWh και κινητήρες διπλού και μονοκινητήρα με έως 300 kW / 408 hp και 660 Nm ροπής.
Τα Polestar 1 και Polestar 2 έχουν λάβει μεγάλη αναγνώριση, κερδίζοντας πολλά παγκοσμίως αναγνωρισμένα βραβεία σε θέματα σχεδίασης, καινοτομίας και βιωσιμότητας. Τα κυριότερα σημεία του Polestar 1 περιλαμβάνουν το Insider αυτοκίνητο της χρονιάς και το καλύτερο υβριδικό σπορ αυτοκίνητο της GQ.
Στις 31 Δεκεμβρίου 2021 η Polestar πουλούσε τα οχήματα της σε δεκαεννέα αγορές σε όλη την Ευρώπη, τη Βόρεια Αμερική, την Κίνα και την Ασία-Ειρηνικό. Η Polestar σκοπεύει να συνεχίσει την ταχεία επέκτασή της στην αγορά με στόχο τα αυτοκίνητά της να είναι διαθέσιμα σε σύνολο 30 αγορών μέχρι το τέλος του 2023.
Η Polestar σχεδιάζει επίσης να παρουσιάσει τρία νέα ηλεκτρικά οχήματα έως το 2024. Το Polestar 3, ένα αεροδυναμικά βελτιστοποιημένο SUV. Το Polestar 4, ένα σπορ κουπέ SUV και το Polestar 5, ένα πολυτελές 4θυρο GT. Ο στόχος της Polestar είναι όγκος παραγωγής να ανέλθει σε περίπου 290.000 οχημάτων ετησίως μέχρι το τέλος του 2025.
Στο Βέλγιο, το Polestar 2 ξεκινά από τα 58.990 ευρώ, ενώ στη Γερμανία σχεδόν ένα χιλιάρικο φθηνότερα (€57.900). H φθηνότερη χώρα για το Polestar 2 είναι η Νορβηγία με 46.850 ευρώ. Η τιμή φαίνεται υψηλή, αλλά η Polestar προτείνει, προς το παρόν, αποκλειστικά μοντέλα υψηλής κλάσης. Πράγματι το τετρακίνητο 2άρι της αποδίδει 407 άλογα, διαθέτει μπαταρία 78 kWh και πλούσια λίστα βασικού εξοπλισμού.
Polestar 3
Η Polestar αναμένει να λανσάρει το Polestar 3 το 2022. Το Polestar 3 θα είναι ένα πολυτελές SUV ηλεκτρικής απόδοσης με θέσεις για πέντε άτομα και κατεύθυνση σχεδιασμού που θα έχει την προεπισκόπηση του Precept. Είναι ένα αεροδυναμικά βελτιστοποιημένο χρησιμοποιώντας πολλαπλά χαρακτηριστικά σχεδιασμού για την ομαλή ροή του αέρα και τη μείωση της οπισθέλκουσας. Οι δύο σειρές καθισμάτων στο Polestar 3 απλώνονται ανάμεσα στο μακρύ μεταξόνιο προσφέροντας πολυτελή και ευρύχωρο χώρο για τα πόδια για τους πίσω επιβάτες, ακόμη και όταν ο ψηλότερος οδηγός κάθεται στο μπροστινό κάθισμα. Το Polestar 3 θα καθορίσει το SUV για την ηλεκτρική εποχή συνδυάζοντας την ψηλή θέση που προτιμούν οι πελάτες με μια εξαιρετικά αποδοτική αεροδυναμική σιλουέτα.
Με τιμή στη γκάμα μιας Porsche Cayenne – θα είναι το πρώτο προϊόν της Polestar με κεντρικούς υπολογιστές, που θα τροφοδοτούνται από τη Nvidia και με περιττές δυνατότητες συστήματος. Η Polestar αναμένει να συμπεριλάβει μια ποικιλία τεχνολογικών προόδων στο Polestar 3 με την πάροδο του χρόνου. Αυτά τα χαρακτηριστικά θα περιλαμβάνουν πιλοτική λειτουργία αυτοκινητόδρομου χωρίς επίβλεψη από λογισμικό της Zenseact (θυγατρική εταιρεία ανάπτυξης λογισμικού αυτόνομης οδήγησης της Volvo Cars) και το καλύτερο στην κατηγορία του αισθητήρα LiDAR pod της Luminar, τα οποία αναμένεται να εφαρμοστούν πλήρως στα οχήματα Polestar 3 από το 2024.
Polestar 4
Επί του παρόντος, η Polestar σχεδιάζει να λανσάρει το Polestar 4 το 2023. Το Polestar 4 θα είναι ένα σπορ κουπέ SUV, πιο συμπαγές από το Polestar 3 και με χαμηλότερη τιμή από το Polestar 3 με δυνατότητες μεγάλου όγκου. Με πρωτοποριακό σχεδιασμό εμπνευσμένο και προεπισκόπηση του Polestar Precept, το μινιμαλιστικό κουπέ SUV θα προσφέρει εξαιρετική άνεση στους πίσω επιβάτες.
Με τιμή στη γκάμα της Porsche Macan, το Polestar 4 θα έχει ως στόχο να προσφέρει δυναμική οδήγησης και μινιμαλιστικό στυλ σε ένα μεγαλύτερο τμήμα της αγοράς.
Polestar 5
Η Polestar σχεδιάζει να κυκλοφορήσει το Polestar 5 το 2024. Το Polestar 5 θα είναι ένα επικό grand tourer με 4 πόρτες που ακολουθεί πιστά την έμπνευση από το Precept. Με τιμή για να ανταγωνιστεί μια Porsche Panamera, το όχημα θα εισαγάγει νέες αρχιτεκτονικές αλουμινένιου αμαξώματος και πλαισίου και κινητήρων.
Η Polestar αναμένει ότι το Polestar 5 θα κατασκευαστεί σε ένα νέο υπερσύγχρονο εργοστάσιο στην Κίνα, που κατασκευάστηκε από την Geely και θα λειτουργεί από την Polestar. Το εργοστάσιο θα πληροί ένα υψηλό επίπεδο βιωσιμότητας, με στόχο τη διαπίστευση LEED Gold.
Η Polestar έχει επίσης θέσει έναν σημαντικό στόχο να δημιουργήσει ένα πραγματικά κλιματικά ουδέτερο αυτοκίνητο μέχρι το τέλος του 2030, το οποίο αναφέρεται ως έργο Polestar 0. Η ανάπτυξη ενός πραγματικά κλιματικά ουδέτερου αυτοκινήτου μέχρι το τέλος του 2030 είναι ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία προς τον στόχο της Polestar να γίνει μια κλιματικά ουδέτερη εταιρεία μέχρι το τέλος του 2040.
Τα οχήματα της Polestar κατασκευάζονται αυτήν τη στιγμή σε εργοστάσιο στο Luqiao της Κίνας που ανήκει και λειτουργεί από τη Volvo Cars. Το εργοστάσιο, που αναφέρεται από τη Volvo Cars ως το εργοστάσιο «Taizhou», εξαγοράστηκε από τη Volvo Cars από την Geely τον Δεκέμβριο του 2021. Πριν από εκείνη την εποχή, το εργοστάσιο ανήκε στην Geely και λειτουργούσε από τη Volvo Cars. Τα οχήματα Polestar 2 κατασκευάζονται σε αυτό το εργοστάσιο από τότε που ξεκίνησε η παραγωγή το 2020.
Η Polestar ξεκίνησε να πουλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα παγκοσμίως τον Αύγουστο του 2020 και το σχέδιό της είναι να αυξηθεί από πωλήσεις περίπου 10.000 αυτοκινήτων το 2020 σε πωλήσεις περίπου 290.000 αυτοκινήτων το 2025.
Θεμελιώδη - Πωλήσεις
Η σουηδική εταιρεία πωλεί επί του παρόντος ένα μόνο όχημα, το Polestar 2 αξίας 49.000 δολαρίων. Σκοπεύει να λανσάρει το πρώτο της σπορ όχημα, το Polestar 3, εντός του 2022 και πιο συγκεκριμένα τον Οκτώβριο του 2022. Η εταιρεία σχεδιάζει να παράγει το όχημα σε εργοστάσιο της Volvo στις ΗΠΑ.
Η Polestar παρέδωσε 28.677 οχήματα κατά τη διάρκεια του 2021, εκ των οποίων 2.836 οχήματα περιελάμβαναν συμφωνίες επαναγοράς και 2.081 εσωτερικές παραδόσεις οχημάτων.
Η Polestar ξεκίνησε τις εμπορικές παραδόσεις του Polestar 2 τον Αύγουστο του 2020, γεγονός που επηρεάζει τη συγκρισιμότητα της οικονομικής απόδοσης μεταξύ των περιόδων που παρουσιάζονται. Ο παρακάτω πίνακας συνοψίζει την ιστορική Ενοποιημένη Κατάσταση της Polestar για τα έτη που έληξαν στις 31 Δεκεμβρίου 2021, 2020 και 2019:
Τα έσοδα της Polestar αυξήθηκαν κατά 119% και από 610,245 εκατομμύρια δολάρια για το 2020 έφθασαν στα 1,337 δισεκατομμύρια δολάρια για το 2021.
Οι
πωλήσεις οχημάτων αυξήθηκαν κατά 138% και από 542.783 εκατομμύρια δολάρια το 2020 έφθασαν το 1,290 δισεκατομμύριο δολάρια το 2021. Αυτή η
αύξηση οφείλεται κυρίως σε ένα πλήρες έτος εμπορικών πωλήσεων του Polestar 2 , σε
σύγκριση με τρεις μήνες το 2020 (καθώς η εμπορευματοποίηση του Polestar
2 δεν ξεκίνησε πριν από το 4ο τρίμηνο του 2020), καθώς και στην
περαιτέρω επέκταση της Polestar σε νέες αγορές το 2021.
Οι πωλήσεις λογισμικού και κιτ
σχεδιασμένων επιδόσεων μειώθηκαν κατά 27%, από 35,434 εκατομμύρια δολάρια για
το έτος 2020, σε 25,881 εκατομμύρια δολάρια για το έτος 2021. Αυτή η μείωση είναι αποτέλεσμα της
εστίασης της Polestar στις πωλήσεις οχημάτων και η Volvo Cars που
προσφέρουν τα κατασκευασμένα κιτ απόδοσης της Polestar σε μειωμένη τιμή.
Οι πωλήσεις πιστώσεων άνθρακα
μειώθηκαν κατά 77%, από 27,141 εκατομμύρια δολάρια το 2020 σε 6,299 εκατομμύρια δολάρια για το έτος 2021. Αυτή η μείωση οφείλεται στις επικρατούσες συνθήκες της αγοράς και
στη χαμηλότερη ζήτηση για πιστώσεις άνθρακα από τη Volvo Cars και τρίτων κατασκευαστών.
Τα έσοδα από μίσθωση οχημάτων ήταν 6,217 εκατομμύρια , από μηδενικά το 2020. Η αύξηση
ήταν αποτέλεσμα της σύναψης λειτουργικών μισθώσεων της Polestar για
πρώτη φορά το 2021.
Τα λοιπά έσοδα αυξήθηκαν κατά 79%,
από 4,887 εκατομμύρια δολάρια το 2020 σε 8,753 εκατομμύρια δολάρια το 2021. Αυτή η αύξηση ήταν κυρίως
αποτέλεσμα των δικαιωμάτων εκμετάλλευσης βάσει πωλήσεων που έλαβε από
τη Volvo Cars στις πωλήσεις ανταλλακτικών και αξεσουάρ για οχήματα
Polestar που η Volvo Cars άρχισε να πουλά στους πελάτες της Polestar το
2021.
Ο ακόλουθος πίνακας δείχνει την ανάλυση των εσόδων του Polestar Group από εξωτερικούς πελάτες και τα μη κυκλοφορούντα περιουσιακά στοιχεία (ΜΑΠ ... άυλα στοιχεία και υπεραξία) κατά γεωγραφική θέση:
- Έσοδα: Άλλες περιοχές αποτελούνται κυρίως από το Βέλγιο, την Ελβετία και τη Δανία το 2021. Άλλες περιοχές αποτελούνται κυρίως από το Βέλγιο το 2020.
- Μη κυκλοφορούντα περιουσιακά στοιχεία: Άλλες περιοχές αποτελούνται κυρίως από τον Καναδά το 2021. Άλλες περιοχές αποτελούνται κυρίως από το Βέλγιο το 2020.
Το κόστος πωλήσεων έφθασε τα 1,336 δισεκατομμύρια δολάρια το 2021, από 553,724 εκατομμύρια το 2020. Αυτή η αύξηση οφείλεται κυρίως στην εκτεταμένη παραγωγή και εμπορευματοποίηση οχημάτων Polestar 2, τη συναλλαγματική ισοτιμία SEK/CNY για το 2021. Συγκεκριμένα, η αύξηση του όγκου πωλήσεων στις Ηνωμένες Πολιτείες είχε ως αποτέλεσμα υψηλότερους τελωνειακούς εισαγωγικούς δασμούς και οι απώλειες συναλλαγών SEK/CNY της Polestar σε τιμολόγια συμβατικής κατασκευής που πληρώθηκαν στην Geely συνέβαλαν σε υψηλότερο συνολικό κόστος πωλήσεων.
Το μικτό κέρδος μειώθηκε κατά 98% και ήταν 860 χιλιάδες δολάρια το 2021, από 56,521 εκατομμύρια δολάρια για το 2020.
Έξοδα πώλησης, γενικά και διοικητικά έξοδα
Τα έξοδα πώλησης, τα γενικά και διοικητικά έξοδα αυξήθηκαν κατά 127% και από 314,926 εκατομμύρια δολάρια το 2020 έφθασαν στα 714,724 εκατομμύρια δολάρια το 2021. Αυτή η αύξηση προήλθε κυρίως από συνεχείς επενδύσεις στη διαφήμιση, το μάρκετινγκ και στην προώθηση των δραστηριοτήτων ως μέρος της εμπορικής επέκτασης της Polestar σε γεωγραφικές αγορές όπως οι ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία και η Κίνα, καθώς και σε αυξημένες αμοιβές επαγγελματικών υπηρεσιών σχετικά με τη λογιστική, τη χρηματοδότηση και την τεχνολογία πληροφοριών και υψηλότερους μισθούς και ημερομίσθια που σχετίζονται με την κλιμάκωση του προσωπικού πωλήσεων και διοικητικού προσωπικού της Polestar για να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της αναπτυσσόμενης επιχείρησης.
Έξοδα έρευνας και ανάπτυξης
Τα έξοδα έρευνας και ανάπτυξης αυξήθηκαν κατά 27% και από 183,849 εκατομμύρια δολάρια για το 2020, έφθασαν στα 232,922 εκατομμύρια δολάρια το 2021. Αυτή η αύξηση οφείλεται κυρίως στο αυξημένο κόστος ανάπτυξης προϊόντων που σχετίζεται με μελλοντικά οχήματα και ηλεκτρονικά οχήματα τεχνολογίες και ένα πλήρες έτος απόσβεσης των κεφαλαιοποιημένων δαπανών έρευνας και ανάπτυξης το 2021 που σχετίζονται με το Polestar 2, σε σύγκριση με δέκα μήνες απόσβεσης το 2020.
Από την ίδρυση του, ο Όμιλος Polestar έχει δημιουργήσει επαναλαμβανόμενες καθαρές ζημίες και αρνητικές λειτουργικές και επενδυτικές ταμειακές ροές.
Η Polestar έχει καθαρές ζημίες κάθε χρόνο από την έναρξή της και αναμένει να έχει αυξανόμενα έξοδα και σημαντικές ζημίες και στο άμεσο μέλλον.
Στις 31 Δεκεμβρίου 2021, το συσσωρευμένο έλλειμμα της Polestar ήταν 1,762 δισεκατομμύρια δολάρια. Η Polestar αναμένει να συνεχίσει να έχει σημαντικές απώλειες και αυξανόμενα έξοδα στο άμεσο μέλλον καθώς:
- συνεχίζει να σχεδιάζει και να αναπτύσσει τα οχήματά της
- δημιουργεί αποθέματα ανταλλακτικών και εξαρτημάτων για τα οχήματά
- κατασκευάζει ένα διαθέσιμο απόθεμα των οχημάτων της
- αναπτύσσει και αναπτύσσει συνεργασίες φόρτισης οχημάτων
- επεκτείνει τις δυνατότητες σχεδιασμού, έρευνας, ανάπτυξης, συντήρησης και επισκευής
- αυξάνει τις δραστηριότητες πωλήσεων και μάρκετινγκ και αναπτύσσει την υποδομή διανομής της και
- επεκτείνει τις γενικές και διοικητικές λειτουργίες της για να υποστηρίξει τις αυξανόμενες δραστηριότητες και το καθεστώς της ως δημόσιας εταιρείας
Το επιχειρηματικό σχέδιο της διοίκησης των ετών 2022-2025 δείχνει ότι ο Όμιλος Polestar εξαρτάται από πρόσθετη χρηματοδότηση που αναμένεται να χρηματοδοτηθεί μέσω ενός συνδυασμού νέων βραχυπρόθεσμων δανείων κεφαλαίου κίνησης, συμφωνιών μακροπρόθεσμων δανείων, εισφορών ιδιωτικών κεφαλαίων από υφιστάμενους μετόχους και από τη συγχώνευση με τη SPAC που ολοκληρώθηκε πρόσφατα. Η έγκαιρη υλοποίηση αυτών των χρηματοδοτικών προσπαθειών είναι ζωτικής σημασίας για την ικανότητα του Polestar Group να συνεχίσει ως συνεχιζόμενη δραστηριότητα. Εάν η Polestar δεν μπορεί να λάβει χρηματοδότηση από αυτές τις πηγές ή εάν αυτή η χρηματοδότηση δεν επαρκεί για την κάλυψη προβλεπόμενων λειτουργικών και επενδυτικών αναγκών ταμειακών ροών, ο Όμιλος Polestar θα πρέπει να αναζητήσει πρόσθετη χρηματοδότηση μέσω άλλων μέσων (π.χ. έκδοση νέων μετοχών ή έκδοση ομολόγων).
Με βάση αυτές τις συνθήκες, η Διοίκηση διαπίστωσε ότι υπάρχει ουσιαστική αμφιβολία σχετικά με την ικανότητα του Polestar Group να συνεχίσει ως συνεχιζόμενη δραστηριότητα. Γίνονται συνεχείς προσπάθειες για να μετριαστεί η αβεβαιότητα. Στις 31 Δεκεμβρίου 2021 και 2020, η Polestar είχε μετρητά και ισοδύναμα μετρητών 756,677 εκατομμύρια δολάρια και 316,424 εκατομμύρια δολάρια αντίστοιχα.
Μετά τη συγχώνευση με το spac GGI, η Polestar εκτιμάει ότι θα είχε μετρητά και ισοδύναμα μετρητών περίπου 1,5 δισεκατομμύριο δολάρια. Η Polestar πιστεύει ότι τα υπάρχοντα μετρητά της σε συνδυασμό με τις πιστωτικές διευκολύνσεις, θα επαρκούσαν για την κάλυψη των αναμενόμενων ταμειακών αναγκών της τουλάχιστον για 12 μήνες.
Πρώτο τρίμηνο 2022
Κατά τη διάρκεια του τριμήνου που έληξε στις 31 Μαρτίου 2022, η Polestar εκτιμά ότι παρέδωσε περίπου 9.500 οχήματα από τα οποία περίπου 440 οχήματα υπόκεινται σε συμφωνίες επαναγοράς και περίπου 460 οχήματα ήταν εσωτερικές παραδόσεις οχημάτων. Αυτό συγκρίνεται με εκτιμώμενες παραδόσεις 4.500 οχημάτων κατά το τρίμηνο που έληξε στις 31 Μαρτίου 2021, κατά το οποίο η Polestar δεν πούλησε κανένα όχημα που υπόκειται σε συμφωνίες επαναγοράς και περίπου 160 οχήματα ήταν εσωτερικές παραδόσεις οχημάτων.
Οι εσωτερικές παραδόσεις οχημάτων είναι οχήματα που μεταβιβάζονται για επίδειξη και εμπορικούς σκοπούς, καθώς και οχήματα που μεταβιβάζονται σε υπαλλήλους της Polestar κατά τη στιγμή της εγγραφής. Τα μεταφερόμενα οχήματα για επίδειξη και εμπορικούς σκοπούς ανήκουν στην Polestar και περιλαμβάνονται στο Απόθεμα. Οι εκτιμώμενες παραδόσεις κατά τη διάρκεια του τριμήνου που έληξε στις 31 Μαρτίου 2022 αντικατοπτρίζουν, εν μέρει, τις διακοπές της παγκόσμιας αλυσίδας εφοδιασμού και τους υλικοτεχνικούς περιορισμούς που προκλήθηκαν ως συνέπεια της σύγκρουσης μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας.
Τον Απρίλιο του 2022, η Polestar υπολογίζει ότι παρέδωσε περίπου 4.100 οχήματα, εκ των οποίων περίπου 120 οχήματα υπόκεινται σε συμφωνίες επαναγοράς και περίπου 100 οχήματα ήταν εσωτερικές παραδόσεις οχημάτων, σε σύγκριση με εκτιμώμενα 1.600 οχήματα που παραδόθηκαν τον Απρίλιο του 2021, όταν δεν περιλαμβανόταν αγορά οχημάτων -πίσω συμφωνίες και περίπου 100 οχήματα ήταν εσωτερικές παραδόσεις οχημάτων.
Έως τις 15 Ιουνίου 2022, η Polestar είχε λάβει συνολικές παραγγελίες πελατών άνω των 32.000 οχημάτων, σημειώνοντας αύξηση περίπου 290% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Οι συνολικές παραγγελίες πελατών περιλαμβάνουν παραγγελίες που πραγματοποιήθηκαν από την 1η Ιανουαρίου 2022 έως τις 15 Ιουνίου 2022, οι οποίες έχουν παραδοθεί ή πρόκειται να παραδοθούν ακόμη. Οι παραγγελίες ενδέχεται να ακυρωθούν και οποιαδήποτε κατάθεση, όπου ισχύει, να επιστραφεί.
Guidance επόμενων ετών
Σύμφωνα με τις προβλέψεις της διοίκησης η Polestar θα έχει εντυπωσιακή ανάπτυξη.
Για το 2021 η πρόβλεψη είναι πως η Polestar αναμένεται να έχει έσοδα 1,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων (τελικά πέτυχε 1,337 δισεκατομμύρια δολάρια) και θα αυξάνονται με έναν σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης της τάξης του 83% και το 2025 θα ανέλθουν σε 17,8 δισεκατομμύρια δολάρια, όπου η διοίκηση αναμένει να έχει 290.000 πωλήσεις αυτοκινήτων.
Για το 2022 η αρχική πρόβλεψη ήταν πως τα έσοδα θα είναι 3,2 δισεκατομμύρια δολάρια, όμως βάσει της πρόσφατης οδηγίας της διοίκησης για πωλήσεις 50.000 (από 65.000 που ήταν η αρχική πρόβλεψη) οχημάτων το 2022, τα έσοδα αναμένονται να κινηθούν σε 2,5 δισεκατομμύρια δολάρια.
Οι
επενδυτές θα πρέπει να είναι προσεκτικοί στις
προβλέψεις του SPAC, καθώς είναι σύνηθες φαινόμενο, οι προβλέψεις των
spacs, να είναι ιδιαιτέρως
αισιόδοξες, ειδικά όταν αυτές γίνονται στον χώρο των ηλεκτρικών
οχημάτων. Ο μεγάλος αριθμός νεοσύστατων επιχειρήσεων ηλεκτρικών
αυτοκινήτων δημιουργεί έντονο
ανταγωνισμό και είναι βέβαιο ότι οι περισσότερες θα αποτύχουν και
ορισμένες δεν θα καταφέρουν ποτέ να βγάλουν στην παραγωγή κάποιο
μοντέλο.
Η
Polestar, όπως προβλέπει η διοίκηση, θα έχει 3 δισεκατομμύρια δολάρια,
συνολικά, αρνητικές ταμειακές ροές έως το 2024. Αυτό σημαίνει ότι θα
χρειαστούν και επιπλέον κεφάλαια.
Η αποτίμηση της Polestar, των 20 δισεκατομμυρίων δολαρίων φαίνεται λογική σε σύγκριση, με τις πολυδιαφημιζόμενες Lucid των 33 δισεκατομμυρίων και Rivian των 29 δισεκατομμυρίων δολαρίων, όπου ακόμη αδυνατούν να βγάλουν στην παραγωγή κάποιο από τα μοντέλα τους. Ωστόσο η αποτίμηση της Polestar είναι κάπως απαιτητική καθώς το 2024 και 2025 η πρόβλεψη είναι ότι τα EBITDA καθίστανται θετικά, ενώ οι ταμειακές ροές θα είναι θετικές το 2025.
Εποχικότητα
Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων συνήθως βιώνουν σημαντική εποχικότητα, με συγκριτικά χαμηλές πωλήσεις το πρώτο τρίμηνο και συγκριτικά υψηλές πωλήσεις το τέταρτο τρίμηνο.
Η Polestar αναμένει ο όγκος πωλήσεων της να αυξηθεί από 29.000 οχήματα το 2020 σε 50.000 το 2021.
Παγκόσμια Στρατηγική Συνεργασία με την Hertz
Στις 11 Μαρτίου 2022, η Polestar υπέγραψε επιστολή προθέσεων με τη Hertz, σύμφωνα με την οποία η Hertz σκοπεύει να δεσμευτεί να αγοράσει 65.000 ή περισσότερα οχήματα Polestar κατά τη διάρκεια μιας 5ετίας που αρχίζει το 2022. Η Polestar και η Hertz υπέγραψαν τέσσερις περιφερειακές συμφωνίες αγοράς που καλύπτουν τις Ηνωμένες Πολιτείες, τον Καναδά, την Ευρώπη και την Αυστραλία. Η νέα παγκόσμια στρατηγική συνεργασία ανακοινώθηκε από την Polestar and Hertz Global Holdings, Inc. στις 4 Απριλίου 2022. Η διαθεσιμότητα των οχημάτων αναμενόταν να ξεκινήσει την άνοιξη του 2022 στην Ευρώπη και στα τέλη του 2022 στη Βόρεια Αμερική και την Αυστραλία. Στο πλαίσιο της συνεργασίας, η Hertz αναμένεται να παραγγείλει αρχικά το Polestar 2. Η Polestar ανακοίνωσε στις 9 Ιουνίου 2022 ότι άρχισε να παραδίδει νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα Polestar 2 στην Hertz.
Στρατηγική της Polestar
Σε ποιόν ανήκει η Polestar;
O Li Shufu είναι γεννημένος στις 25 Ιουνίου 1963 και είναι ένας Κινέζος δισεκατομμυριούχος και επιχειρηματίας. Είναι ο ιδρυτής και πρόεδρος του Zhejiang Geely Holding Group.
Η Geely είναι μια κινεζική πολυεθνική εταιρεία αυτοκινήτων με έδρα το Hangzhou, Zhejiang. Η εταιρεία είναι ιδιωτική και ανήκει στον Κινέζο μεγιστάνα Li Shufu. Ιδρύθηκε το 1986 και εισήλθε στην αυτοκινητοβιομηχανία το 1997 με τη θυγατρική Geely Auto. Η Geely Auto είναι επί του παρόντος ο έβδομος μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων στην Κίνα και ο δεύτερος μεγαλύτερος ιδιωτικός κατασκευαστής αυτοκινήτων στην Κίνα.
Την περιμένω στις αγκάλες μου στα 4,8 με 5,1 .... αν έρθει.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλησπέρα θα αγκαλιάσετε τη μετοχή ή το αυτοκίνητο ή και τα δύο μαζί?
ΔιαγραφήΚαλορίζικα πάντως όταν με το καλό!!
To Polestar 2 δεν κυκλοφορεί στην Ελλάδα και απο ότι φαίνεται η εταιρεία δεν σκοπεύει να δραστηριοποιηθεί στην Ελλάδα τουλάχιστον για τα επόμενα 2 χρόνια.
Διαγραφήμε κινέζους μέσα???.Μετά την elms (στά εργοστάσια της hammer) δεν ξαναακουμπάω ev
Διαγραφή2,5 δισεκατομμύρια πωλήσεις φέτος το 2022 με 50.000 οχήματα να αγοράζονται. Η ELMS πόσα πούλησε και πόσα εισέπραξε;
ΔιαγραφήMε Σουηδούς μέσα και Σκανδιναβούς νοικοκυρέους εγώ θα κοιμάμαι ήσυχος .... αρκεί να έρθει λίγο πιο κάτω. Και θα έρθει!!
.https://www.in.gr/2022/07/26/world/mpil-gkeits-ayto-einai-epaggelma-tou-mellontos-pou-tha-apoferei-ekatommyria/
ΔιαγραφήΗ έρευνα συνεχίζεται. Τάκαρε, ψάξε, ψάξε και θα τα βρεις τα καλούδια!!
Κινέζος άφαντος.
ΔιαγραφήΜια Κινέζα υπάρχει μόνο η Ellie Huijing Wu που εντάχθηκε το 2017, ως Senior Purchasing Manager στη Volvo Cars China. Και αυτό είναι σπόλυτα λογικό ... στον τομέα Κίνα δεν θα μπιτούσαν να έχουν Σουηδό επικεφαλή.
https://investors.polestar.com/corporate-governance/management-team
Προσοχή σε κάτι Ford και GM. Είναι οι ορισμοί του πανάκριβου και της ποντικοπαγίδας.
ΔιαγραφήΓια την WV τι λέτε? Είναι η μόνη από τις παραδοσιακές αυτόκινητοβιομηχανίες που έχει κάνει γερό μπάσιμο στα ηλεκτρικά. Μιας κ δείχνει να έχει αποτιμήσει τις δικαστικές της διαμάχες. Αν δεν έρθει ο ενεργειακός κίνδυνος της Γερμανίας ίσως είναι καλή επιλογή
ΔιαγραφήTην Volkswagen λέτε;
ΔιαγραφήΝαι VW συγνώμη για τον αναγραμματισμό
ΔιαγραφήAν θυμάμαι καλά τα νούμερα, είναι η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία βάσει των πωλήσεων. Φαίνεται ότι αποτιμάται φθηνά βάσει P/E αλλά έχει τεράστιο χρέος. Θα έλεγα ότι έχει μια δίκαιη αποτίμηση στα 110 δις κεφαλαιοποίηση, αν υπολογίσουμε το καθαρό χρέος.
ΔιαγραφήΔεν νομίζω ότι θα είναι ο μεγάλος νικητής στην ηλεκτροκίνηση, μπορεί όμως να κερδίσει πολλά αν πετύχει το εγχείρημα της QS με την μπαταρία στερεάς μορφής. Προσωπικά κοιτάζω απο πολύ κοντά την QS. Αν σε 2 με 3 χρόνια βγει η Solid State battery της QS στην παραγωγή απο εκεί θα βγούν τα χοντρά φράγκα ...
Παντως η SLDP θα προβεί σε πωλήσεις πολυ νωρίτερα απο την QS και μαλιστα η μπαταρια της θα ειναι και φθηνότερη.!
ΔιαγραφήΈτσι λένε ... να δούμε όμως αν από πίσω έχουν τα απαραίτητα κεφάλαια να χρηματοδοτήσουν και άλλο το project. Η QS έχει χρηματοδότη.
ΔιαγραφήΆσχετο αλλά εδώ και καιρό, σε τέτοιο περιβάλλον, δεν μπαίνω σε εταιρείες που ακόμη δεν κάνουν πωλήσεις. Τις παρακολουθώ και τις δύο στενά!!!
κ. Τάκη και κ. Ολυμπ, θα μου λύσετε μια απορία;
ΔιαγραφήΑν έχετε την απάντηση βέβαια. Στην εποχή που εχει λιώσει το σύμπαν, πως γίνεται η FREY που δεν έχει καν εργοαστάσιο να διαπραγματεύεται σε παρόμοια κεφαλοιποίηση με την SLDP που το μόνο που πρέπει να κάνει για την παραγωγή είναι μια τροποποίηση στην γραμμη παραγωγής;
Σπάω το κεφάλι μου γιατί η FREY κρατιέται τόσο ψηλά και δεν εχει ακολουθήσει την Microvast, και απάντηση δεν βρίσκω.
Frey ... τώρα το είδα, χρωστώ απάντηση.
ΔιαγραφήΓιατί έχει σοβαρούς επενδυτές μέσα (όπως Templeton) και είναι μια εταιρεία που δραστηριοποιείται σε σοβαρή χώρα , με άξονα το Νορβηγικό fund που δεν παίζει μαιμουδιές
Frey πλησιάζει τα υψηλά της, μλκ έκανα που την αντάλλαξα πριν καιρό με ένα σαπάκι
ΔιαγραφήΚαλησπέρα κύριε Τάκη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΈχετε μήπως στρέψει τη μυτόγκα σας προς NU (nubank), DNA (ginkgo bioworks) μεριά; Φαίνονται πολύ ενδιαφέρουσες απλά ζορίζομαι να αξιολογήσω τις τρέχουσες αποτιμήσεις τους.
Επίσης για opendoor έχετε άποψη;
Ευχαριστώ εκ των προτέρων
https://www.in.gr/2022/07/26/world/mpil-gkeits-ayto-einai-epaggelma-tou-mellontos-pou-tha-apoferei-ekatommyria/
ΔιαγραφήEYXAΡΙΣΤΟΥΜΕ ΚΥΡΙΕ ΤΑΚΗ ΓΙΑ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ.ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΕΡΘΕΙ ΕΚΕΙ ΓΥΡΩ ΣΤΑ 5 ΓΙΑ ΜΑΚΡΟΠΡΟΘΕΣΜΗ ΘΕΣΗ. ΤΗ SIGA ΠΩΣ ΤΗΝ ΒΛΕΠΕΤΕ? ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
ΑπάντησηΔιαγραφήhttps://finance.yahoo.com/m/2e619f88-52c0-3f86-bf97-d041c4374ad5/why-siga-technologies-stock.html
Δεν ξέρω γιατί την επιλέγετε .... πάντως τα νουμερα της δείχνουν power. Λίγο προσοχή όμως γιατί είναι 17 φορές πάνω από το 2016. Πιστεύω ότι έχει και άλλο πάνω αλλά το λέω κοιτώντας την τελείως επιφανειακά.
ΔιαγραφήΚαι 3 φορές πάνω τους τελευταίους 3 μήνες.
ΔιαγραφήΤΙ ΣΦΑΛΙΑΡΑ ΕΦΑΓΕ Η OBSEVA!
ΑπάντησηΔιαγραφήhttps://finance.yahoo.com/news/obseva-announces-corporate-updates-050000128.html
εν ολίγοις τον ήπιαμε. Κρίμα.
ΔιαγραφήΔεν θέλω να σας στεναχωρήσω .... απλά μια παρατήρηση. Την κάνω για εμπειρία στο μέλλον ....
ΔιαγραφήΠριν 10 ημέρες έπαιξε πάνω απο τα 2 δολάρια, που σημαίνει ότι οι περισσότεροι ήταν σχεδόν στα λεφτά τους και ενώ η μισή αγορά έχανε 90% από τα υψηλά των μετοχών.
Έπρεπε να γίνει αλλαγή, σε κάτι άλλο
Αυτό το σχόλιο με εκφράζει πλήρως:
ΔιαγραφήI have read the PR multiple times, and this remains one of the most baffling that I have seen. The phs-III data were compelling, the drug approved in UK and EU markets with FDA approval still pending 9/13/2022. The FDA merely requested additional data pertaining to Linzagolix, and that drove the Company to dissolve its license agreement with Kissei, remove its CAO, request a moratorium with the Court ahead of restructuring, and massive layoffs upcoming. This, and the FDA has not rejected the application.
Κάτι δεν μου κάθεται καλά. Νομίζω έχει και η FDA και η διοίκηση ευθύνες, αλλά το management απ' τα γεγονότα φαίνεται ανίκανο. Εκ των υστέρων έπρεπε να φύγω στα λεφτά μου, αλλά περίμενα την έγκριση το Σεπτέμβρη. Σε κάθε περίπτωση τον ήπιαμε και πάμε παρακάτω.
Προσωπικά, τα λάθη μου σ' αυτή τη περίπτωση ήταν (1) ότι για λάθος λόγο μπήκα και (2) ότι για λάθος λόγο παρέμεινα σ' αυτή τη μετοχή.
ΔιαγραφήΕλβετική εγγυηση. Και λεγαμαι ότι οι Κινέζικες είναι μουφες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΈβγαλε κανένα προιόν στην κυκλοφορία ή μήπως είχε έσοδα και δεν το ξέρω;
ΔιαγραφήΒάλτε σωστά τον κανόνα κύριε Nek. Μακρυά απο βιοτεχνολογίες .... άγνωστο αν εγκριθεί αυτό που πειραματίζονται.
Μούφα δεν ήταν. Αν δεν βρεί χρηματοδοτη όλο το project πάει άπατο.
Αυτό δεν περιμέναμε όμως κ. Τάκη σε όλες τις αναπτυσσόμενες να πάει καλά το project τους.
ΑπάντησηΔιαγραφήPolestar 10 δις κεφαλαιοποίηση με οδηγία για πωλήσεις 50.000 οχημάτων το 2022
ΑπάντησηΔιαγραφήLucid 21 δις κεφαλαιοποίηση με οδηγία 6.000 με 7.000 πωλήσεις οχημάτων το 2022
Rivian 28 δις κεφαλαιοποίηση επειδή έχει κάνει κάποιες παραγγελίες η Amazone ....
Η rivian λέει για 25000 οχήματα το 2022 .... εγώ λέω, σιγά μην τα κάνει. Όλο ανακλήσεις οχημάτων κάνει, όπως και η Lucid.
Polestar
ΔιαγραφήΕφόσον καταφέρει, το 2026, να ανεβάσει τις πωλήσεις της στα 20 δις έσοδα ... θα μπορεί να βγάζει 10% καθαρά κέρδη. 2 δις δηλαδή καθαρά κέρδη. Τότε θα μπορούσε να έχει μια κεφαλαιοποίηση τουλάχιστον 60 δις.